Sommarmammornas fortsättningstråd!

Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Min taktik också, tills jag testade med hundmaten och vattenskålen - nu är det ännu roligare för nu vet han hur skoj det är :D

Det låter ju hur som inte som jag är ensam om att ha en liten vildbatting i huset, så det löser sig nog med tiden...:)

Ojdå! Nej, ibland går det kanske inte riktigt :grin:

Angående petskydd på kontakterna fick jag lära mig igår att det inte behövs. Nuförtiden är det inbyggda petskydd i alla kontakter. Så då behöver vi bara köpa typ kompostgaller att sätta för trappan :)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Ojdå! Nej, ibland går det kanske inte riktigt :grin:

Angående petskydd på kontakterna fick jag lära mig igår att det inte behövs. Nuförtiden är det inbyggda petskydd i alla kontakter. Så då behöver vi bara köpa typ kompostgaller att sätta för trappan :)

Ja vi har också sånna kontakter, men jag vill ändå inte att Emil är där och pillar.
Tänk om man är på besök hos någon som bor i ett gammalt hus och inte har sånna uttag..då är det ju bättre om han lärt sig att man helt enkelt inte leker med dom!
Så tänker jag i alla fall :)


Vet ni förresten vad som hände igår? Jo, Fru Hallon kom på besök - efter att vi inte setts på dryga 1,5 år :D
Skönt att veta att man fungerar som man ska, även om det ju inte är så att jag saknat denna gamla "vän" så värst ;)

En annan fantastisk grej som hände idag, jag gjorde mat till Emil och sket i mixern, körde det han skulle äta genom vitlökspressen och han åt!!!!!!!
(Tidigare har det resulterat i att han kräkts upp precis allt han haft i magen)
Han kunde också äta lite små apelsinbitar, och gnaga på en skorpa!
Tror ni jag är världens stoltaste mamma eller :banana:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Ja vi har också sånna kontakter, men jag vill ändå inte att Emil är där och pillar.
Tänk om man är på besök hos någon som bor i ett gammalt hus och inte har sånna uttag..då är det ju bättre om han lärt sig att man helt enkelt inte leker med dom!
Så tänker jag i alla fall :)


Vet ni förresten vad som hände igår? Jo, Fru Hallon kom på besök - efter att vi inte setts på dryga 1,5 år :D
Skönt att veta att man fungerar som man ska, även om det ju inte är så att jag saknat denna gamla "vän" så värst ;)

Jo absolut, håller med om kontakterna. Självklart vill jag ju inte att han ska vara där och pilla, men jag behöver heller inte lägga ner pengar och energi på att säkra dom.
Fru Hallon har jag aldrig hört förut :rofl: nej, det besöket klarar man sig utan, jag fick besök av henne för ett par månader sen :grin:
Jag ska nog bli man i mitt nästa liv. Tänk vad enkelt dom har det:p
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Jo absolut, håller med om kontakterna. Självklart vill jag ju inte att han ska vara där och pilla, men jag behöver heller inte lägga ner pengar och energi på att säkra dom.
Fru Hallon har jag aldrig hört förut :rofl: nej, det besöket klarar man sig utan, jag fick besök av henne för ett par månader sen :grin:
Jag ska nog bli man i mitt nästa liv. Tänk vad enkelt dom har det:p

Nej vi kommer inte säkra dom heller, men kanske kämpa oss blåa på att han ska lära sig att inte röra :D

Men vänta nu..om hon var hos dig för ett par månader sen..betyder det att du har en ny liten bulle i ugnen (:love:) eller bara att hon inte är så punktlig den där tanten? :p
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Men vänta nu..om hon var hos dig för ett par månader sen..betyder det att du har en ny liten bulle i ugnen (:love:) eller bara att hon inte är så punktlig den där tanten? :p

Nej tack vackert! Jösses, lugn nu :crazy: Tanten är inte så punktlig när jag äter minipiller :D
Dessutom krävs det lite kel också och där är vi ganska dåliga just nu tyvärr. Antingen vaknar ungen eller så är jag sjuk, eller maken eller snöplogning eller galet trötta eller... Vi har helt enkelt nåt fel på prio listan tror jag :grin:

I övrigt så (förutom sjukdomar som vi har haft denna veckan oxå) mår vi väldigt bra här hemma. Sonen kryper och kan sätta sig upp från krypställning. Han är också på väg att ställa sig upp med hjälp av diverse saker. Han är sååå duktig :love:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Fru Hallon var väldigt snabb med att dyka upp igen, trots att jag försökt gömma mig för henne :p Först blödde jag efter förlossningen i 8 v, och veckan efter kom hon. Blääää...

(Vad duktig Emil är som äter!)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Fru Hallon var väldigt snabb med att dyka upp igen, trots att jag försökt gömma mig för henne :p Först blödde jag efter förlossningen i 8 v, och veckan efter kom hon. Blääää...

(Vad duktig Emil är som äter!)

Hon är bra lurig den här Fru Hallon, snabb när man inte vill ha henne på besök, och tar god tid på sig när man väntar...Suck ;)

Jaaa visst är han :love:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Fru Hallon är onekligen en bekantskap som man skulle kunna klara sig utan kände jag medan hon höll sig borta. Det är bara till att bli gravid igen helt enkelt ;)

Usch vad länge sedan det var jag var inne i tråden! Lilleman kräver 110% uppmärksamhet heeela tiden just nu, annars har han blixtrande snabbt gjort något han inte borde.

Idag lät jag honom hållas inne i badrummet när jag pratade i telefon i exakt 4min och 25 sek, jag var såklart där samtidigt (borstade tänderna när det ringde). Under den tiden hann han plocka ner toarullen och riva hälften i småbitar, plocka ur blöjor ur sin korg, vända upp och ner på blöjhinken och sätta den tomma hinken upp och ned på huvudet under världens gapskratt, hälla ut alla tops på golvet, leka med duschdörrarna, plocka ur alla salvor etc ur den korgen en efter en samt åla in under handfatet och lyfta på avloppslocket - och sedan tyckte jag att det definitivt var slut på det roliga - gissa en som inte samtyckte :p

Han är alldeles underbar och utvecklas i en rasande fart :love: Idag var dock första dagen på hela tiden som jag kände att det trots allt ska bli åtminstone liiiiite skönt att komma tillbaka till jobbet om ett par v, då hans pappa skall ta över här hemma, för det lär bli rena rama walk in the park jämför med att hålla lillens tempo ;)

Han har börjat få upp en rejäl hastighet på att gå utmed möblerna och idag har han knäckt mysteriet med hur man får upp precis alla skåp och lådor i lägenheten utom våra bokhyllor som är utan handtag och har tuuunga dörrar, så imorgon åker barnsäkringsgrejorna upp överallt...

Jag är imponerad av att ni klarar av att "bara" säga ifrån till era små när de gör något de inte får - jag har insett att det aldrig skulle gå här hemma och kapitulerat direkt och valt 2 saker som är NEJ, vilket är de 2 blomkrukor som står kvar på fönsterbänken i vardagsrummet, och datorn (förutom om han drar mig i håret eller är allmänt hårdhänt, då säger jag också ifrån), övrigt får han känna på under uppsikt eller så har vi gjort det oåtkomligt, och så får vi göra en avledningsmanöver eller helt enkelt bära bort honom om det går över styr. Annars skulle jag bara säga nej hela dagarna, han är som en virvelvind och envis som synden... undrar vem han fått det ifrån :angel:

Han gör dock allt med ett skratt och är världens charmigaste unge, så trygg och lättsam och alltid glad, så vi jagar honom så gärna så gärna :love:

Men man hinner i princip inget annat, för när han sover sover oftast jag med eller är ute på promenad ;)
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Wow det låter som om ni har fullt upp, puh :grin:
Jag räknar med att ha det så jag oxå snart. Sonen har ju som sagt börjat krypa nu inte ens 8 månader fyllda :cool: och än så länge går det lite småvingligt med klumpiga händer, lite som en hundvalp ni vet :love: men det går snabbare och bättre för varje dag.
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

*delvis kl*

Det är så roligt att läsa om era småisar! Dom är så duktiga hela gänget! Kryper, knallar omkring längsmed möblerna, käkar, går på dagis och har kul, busar med sina päron ;) !

Här hemma har vi nu fått specialersättning. Nutramigen om någon ville veta ;) Den är sjukligt äcklig och nu har vi fått sonen att äta den genom att blanda i MYCKET vaniljsocker. Detta för att dölja den vidriga smaken. Planen är att minska ner gradvis på vaniljsockret så vi slipper det så småningom. Kaskadkräkningarna har upphört helt och vi är på den vanliga nivån igen :D Den vi var sjukt trötta på innan men som nu är hanterbar vid jämförelse.

Gnarpis: Yes, jag vet skillanden på laktos och komjölk men tack ändå! :love:
Gluten verkar det inte vara eftersom vi har provat en del mat med sånt i och det har han än så länge inte reagerat på. Men som sagt, när vi ändå är hos läkaren så ska de få kolla allt :D

Fru hallon (när ni nu ändå diskuterar det) lät sig inte vänta här heller. Hon kom på besök redan efter 12 veckor fastän jag helammade. Lite putt på det faktiskt. Och det där med att mensvärken skulle försvinna efter att man fött barn var man ju dum nog att gå på. Vilket skämt! Same, same as before :(

Måste bara berätta lite snabbt om min skitvecka och gärna få lite sympatier ;)
Först en spya i munnen och ett helt nerspytt hem. Sen fick vi veta att sonen troligtvis har komjölksallergi. Trillade nerför trappan med vagn och allt i tisdags. Vi klarade oss men jag fick jordens jätteblåmärke och en trasig finstövel för 1500 kr som bara är att kasta. Var tvungen att bråka med DHL som hade tappat bort min vagn som jag beställt. Fick vagnen och upptäcker att det är glapp i handtaget. Bråkade med sonen 2 timmar för att få honom att dricka ersättningen. Började grina efter en hård vecka. Phu! Skönt att det är söndagkväll och det kommer en ny förhoppningsvis bättre vecka nu!

Ha det bra alla!
Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Här hemma har vi nu fått specialersättning. Nutramigen om någon ville veta ;) Den är sjukligt äcklig och nu har vi fått sonen att äta den genom att blanda i MYCKET vaniljsocker. Detta för att dölja den vidriga smaken. Planen är att minska ner gradvis på vaniljsockret så vi slipper det så småningom. Kaskadkräkningarna har upphört helt och vi är på den vanliga nivån igen :D Den vi var sjukt trötta på innan men som nu är hanterbar vid jämförelse.



Fru hallon (när ni nu ändå diskuterar det) lät sig inte vänta här heller. Hon kom på besök redan efter 12 veckor fastän jag helammade. Lite putt på det faktiskt. Och det där med att mensvärken skulle försvinna efter att man fött barn var man ju dum nog att gå på. Vilket skämt! Same, same as before :(


Miks

Min son fick också Nutramigen ett tag, han älskade det. Men det här var ju ett par månader sen.

Det där med mensvärk suger. Jag hade också hört att den skulle försvinna. Verkligen Bullshit. Som sagt, man i nästa liv :cool:

Här hemma har spyorna nästan slutat, men nu är det 5 (drygt) bajsblöjor /dag, väldigt lösa... Skönt att han inte är så hård i magen, men ibland verkar det som om maten bara åker rätt igenom utan att tas upp liksom. Jättekonstigt Och jätteäckligt :crazy:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Min son fick också Nutramigen ett tag, han älskade det. Men det här var ju ett par månader sen.

Här hemma har spyorna nästan slutat, men nu är det 5 (drygt) bajsblöjor /dag, väldigt lösa... Skönt att han inte är så hård i magen, men ibland verkar det som om maten bara åker rätt igenom utan att tas upp liksom. Jättekonstigt Och jätteäckligt :crazy:

Fick ni i honom Nutramigenen bara så där utan att han reagerade på smaken? Lyllos er!

Skönt att det är bättre med spyorna men det låter ju inte något vidare roligt med så mycket bajs :eek: Är det något ni ska kolla upp?
Gud vad jag längtar ibland tills sonen kan börja prata så man vet vad som är fel. Då skulle han ju kunna säga "Mamma, jag får ont i magen av gröt". Plättlätt liksom!

Mvh Miks
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vet ni förresten vad som hände igår? Jo, Fru Hallon kom på besök - efter att vi inte setts på dryga 1,5 år :D
Skönt att veta att man fungerar som man ska, även om det ju inte är så att jag saknat denna gamla "vän" så värst ;)

Den där jävla kärringen kom till mig på dagen 4 månader efter:mad:

En annan fantastisk grej som hände idag, jag gjorde mat till Emil och sket i mixern, körde det han skulle äta genom vitlökspressen och han åt!!!!!!!
:

Nej men människa vad äckligt!! och han åt det???!!!! Äger ni ingen toa?:crazy:

:D:D:rofl::rofl:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

+ att jag aldrig i mitt liv haft mensvärk förut, NU har jag det, fifan.

+ sen blöder jag som en elefant på blodförtunnande, fattar inte hur jag kan ha nåt kvar.

+ att jag blöder längre:mad:

Så allt är bara skit, lika bra att bli på smällen igen:idea:
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Nej men människa vad äckligt!! och han åt det???!!!! Äger ni ingen toa?:crazy:

:D:rofl:

Hahahahahaha herregud vad jag skrattade, höll på att sätta mackan i halsen :rofl: Dagens roligaste, helt klart!!

Återvinning och miljöltänk vet du, vi tar vara på allt här i familjen :rofl:

Nä okej då, jag struntade i mixern, förstår du nu ;)


Ang. mensvärk - min är som bortblåst! Hade ingen alls den här gången, men desvärre har jag känt av foglossningsont istället, inte kul alls :mad:
Hoppas verkligen inte jag kommer ha lika mycket besvär med fogarna nästa graviditet, hua och fysjutton!!
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vet ni, vi flyttar på Fredag :banana: Ska bli så spännande, men jag börjar fasa lite för hur det ska gå med Emil. Han är så känslig, kan tänka mig att det blir några dagar där som alla rutiner ställs på huvudet..men men, inget långvarigt hoppas vi..

Igår försökte vi få honom att flytta från vår säng till spjälsäng, det vart gråt och skrik och han får sova vidare hos oss.
Jag vill inte egentligen flytta honom, älskar att samsova :love: Men är lite nervös att han rätt vad det är ska ta sig ut över kanten...vi får se hur det går!

Miks: Hoppas ni har det lite roligare nu i dagarna, det lät inte som en speciellt trevlig vecka...

Embe: Wow vilken räser-unge du fått :p Tror vi börjar komma ikapp lite, jäklar i min lilla låda vilken fart Emil kommer upp i om han är på det humöret :D Men det är så himla roligt, så jag klagar inte!
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Vad härligt att flytta! Vi fårhoppas det går bra med Emil, men barn vänjer sig ju ganska fort (åtminstone min unge :p)

KL

Blev så lycklig i förrgår! Ludwig har ju alltid bara grimaserat åt våran mat, men glatt ätit all slags burkmat utan protester. I förrgår stod han och "tiggde" vid min tallrik hela tiden, så till slut fick han smaka ett par pyttestrån spagetti (saltade :o). Och han älskade det! Han började skrika så fort jag åt utan att han fick något. Och igår smög han sig fram till min tallrik, fyllde gaffeln med sås och skyfflade in i munnen innan jag ens hann reagera.

Och trots att även den var salt så jublade vi, snart kanske vi slipper den där dyra burkmaten :D
 
Sv: Sommarmammornas fortsättningstråd!

Ja det är inte mycket mat han har ratat inte, brås på sin mamma även där :p
Just nu får han mer fett i maten (ska tydligen stoppa upp lite sa vår BVC tant) och inte nåt som ska ge lös mage så får vi se vad som händer. Vi ska till BVC nästa vecka så får vi se om det fortfarande är nåt att bry sig om. Det kan ju vara tänder på G också. Bara för att han blev hård i magen sist innebär det ju inte att han nödvändigtvis måste bli det igen.

Tillit kul med flytt. Det kommer gå jättebra tror jag. Så länge ni är där och möbler, tyger lukter hänger med så kommer det inte vara så stor omställning för Emil tror jag. Tänk på att inte oroa dig, det känner han av direkt.
 

Liknande trådar

  • Låst
Relationer Gammal användare, men nytt konto, mest på grund av att jag... vet inte, men nästan skäms över mina egna tankar? Jag vet att det finns...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
20 605
Senast: Gunnar
·
Övr. Hund Min mamma förlorade sin hund för ganska precis ett år sen och har idag köpt en ny valp. :love: Jätteroligt och jag är superglad för...
Svar
5
· Visningar
1 822
Senast: Nota
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 120
Senast: Migo
·
  • Artikel
Dagbok Efter allt trassel med boende vid flytten till min nya stad så trodde jag att jag hade köpt mig ett hus som jag skulle kunna trivas i...
Svar
4
· Visningar
1 575
Senast: kma
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp