Somnade på jobbet

Igår när jag körde till jobbet hade jag svårt att hålla ögonen öppna. Det har jag ofta. Sen tog jag jobb-bilen och åkte ut till ett jobb. När jag parkerat och skulle ut ur bilen så orkade jag inte det. Jag nickade till i stället. Flera gånger. Så trött. Trots att jag sovit 8 timmar.
 

Nu är väl det här en problematik under en begränsad period eftersom jag har för mig att TS anställning slutar i September. Efter det, kan TS begränsa sin bilkörning när hen bara behöver åka fram och tillbaka till affären för att handla och sova mer och dessutom söker jobb på halvtid vilket ger mer tid för återhämtning och dessutom inte behöver köra lika mycket i jobbet som hen gör nu.
Alla vet att ts är en hon :)
 
Jag vet, träffat TS irl, but tycker ändå det är mest korrekt för de som inte vet det.
Hen är väl ändå tänkt att användas om de som inte identifierar sig som vare man/kvinna eller om man mot förmodan inte vet vilket kön en människa man pratar om har.

Att använda hen om människor som definierar sig som antingen man eller kvinna i alla dess variationer, ter sig rätt meningslöst.
 
Nu är väl det här en problematik under en begränsad period eftersom jag har för mig att TS anställning slutar i September. Efter det, kan TS begränsa sin bilkörning när hen bara behöver åka fram och tillbaka till affären för att handla och sova mer och dessutom söker jobb på halvtid vilket ger mer tid för återhämtning och dessutom inte behöver köra lika mycket i jobbet som hen gör nu.

Jag har för mig TS flera gånger sagt att ekonomin inte tillåter halvtidsarbete. Så det vore nog klokt fundera på en vårdkontakt även om detta arbete snart är slut?
 
Hen är väl ändå tänkt att användas om de som inte identifierar sig som vare man/kvinna eller om man mot förmodan inte vet vilket kön en människa man pratar om har.

Att använda hen om människor som definierar sig som antingen man eller kvinna i alla dess variationer, ter sig rätt meningslöst.
Jepps, kan också använda hen även om jag vet vilken könstillbehörighet personen har. För att hålla personen mer "anonym", vilket det också kan användas som. Det betyder inte per automatik att jag felkönar personen.
 
Jepps, kan också använda hen även om jag vet vilken könstillbehörighet personen har. För att hålla personen mer "anonym", vilket det också kan användas som. Det betyder inte per automatik att jag felkönar personen.
Men ts är inte anonym?
Det står både kön ålder och bostadsort i hennes trådar😂
 
Jepps, kan också använda hen även om jag vet vilken könstillbehörighet personen har. För att hålla personen mer "anonym", vilket det också kan användas som. Det betyder inte per automatik att jag felkönar personen.
Fast vill man inte bli kallad hen så är det inte så trevligt heller. Är man öppen med att man är en "hon" så är det faktiskt någonting andra kan respektera. Jag hade då inte velat bli kallad för hen iallafall.
 
Fast vill man inte bli kallad hen så är det inte så trevligt heller. Är man öppen med att man är en "hon" så är det faktiskt någonting andra kan respektera. Jag hade då inte velat bli kallad för hen iallafall.

Jag skriver hen ibland när jag inte orkar bläddra igenom en användares gamla inlägg och trådar och söka ledtrådar om kön. Snabbt och enkelt.
 
Nu är väl det här en problematik under en begränsad period eftersom jag har för mig att TS anställning slutar i September. Efter det, kan TS begränsa sin bilkörning när hen bara behöver åka fram och tillbaka till affären för att handla och sova mer och dessutom söker jobb på halvtid vilket ger mer tid för återhämtning och dessutom inte behöver köra lika mycket i jobbet som hen gör nu.
Nej, det är inte ett problem under en begränsad period, det är ett problem varje gång TS sätter sig bakom ratten och är så trött att hon knappt kan hålla ögonen öppna!! Det krävs bara någon sekund och så är någon död. Tror knappast att anhöriga kommer se med blida ögon att TS bara skulle köra trött under någon månad till, folk kan dö.
 
Jag skriver hen ibland när jag inte orkar bläddra igenom en användares gamla inlägg och trådar och söka ledtrådar om kön. Snabbt och enkelt.
Så brukar jag också göra. Jag tar hellre ett hen om mig själv än att någon skulle skriva han när jag är en hon.
En hon som inte kan påminna sig om att hon åtminstone de senaste 10 åren nämnt vad jag benämner mig som. Hen är inget kränkande direkt.
 
Nej, det är inte ett problem under en begränsad period, det är ett problem varje gång TS sätter sig bakom ratten och är så trött att hon knappt kan hålla ögonen öppna!! Det krävs bara någon sekund och så är någon död. Tror knappast att anhöriga kommer se med blida ögon att TS bara skulle köra trött under någon månad till, folk kan dö.
För 6 år sedan omkom en vän/Bukefalist bakom ratten. Hon somnade. Det var ett hemskt samtal jag fick på natten. Det var även en hemsk upplevelse för vittnen som stod och såg allt från sin balkong.
Må min vän vila i frid.
 
För 6 år sedan omkom en vän/Bukefalist bakom ratten. Hon somnade. Det var ett hemskt samtal jag fick på natten. Det var även en hemsk upplevelse för vittnen som stod och såg allt från sin balkong.
Må min vän vila i frid.
Den fruktansvärda olyckan på E4an vid stan där den 40 åriga kvinnan som körde TMA-bilen dog, lastbilschauffören är nu åtalad och åklagaren anger att han var trött eller ofokuserad. Förjävligt oavsett.
 
Senast ändrad:

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag vill bara gnälla av mig, så jag gör det här. Jag hatar att jobba, det har jag alltid gjort sedan jag började sommarjobba. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
2 486
Senast: Exile
·
  • Artikel
Dagbok Är det möjligt att ta sig ur en depression? Klart det är ... Men det känns rätt tröstlöst. Jag har varit inne i en rätt djup depression...
Svar
18
· Visningar
1 526
Senast: Blyger
·
  • Artikel
Dagbok Nu när jag varit sjuk inser jag hur ensam jag är. Ingen mer än min syster hör av sig.. Det finns nog de som inte ens har de så jag...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Nepenthe
·
  • Artikel
Dagbok Jag har ju haft problem med att jag inte lyckas ta mig upp ur sängen på morgonen och sen på kvällen har jag haft svårt att somna i tid...
Svar
11
· Visningar
1 022
Senast: Wille
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp