Söndagsångest

• Dagbok
  • Trådstartare Trådstartare Blyger
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 101
  • Visningar Visningar 8 375

Bukefalos 30 år!

Jag har söndagsångest.
Det finns kollegor som fryser ut mig och har så gjort under en längre tid.
Chefen är medveten om det.
Ingenting görs eller har gjorts.

Normalt försöker jag bara trycka undan allt men ibland kommer det över mig.

Fan ta dem.

Alltså tror ni jag var förbannad när facket gör en separat skrivelse inför en omorganisation och säger "slår ni ihop de här grupperna ser vi stor risk att chefen blir utbränd" och sen gör man det ändå, varvid det går ett år och sen är chefen utbränd?

Tf sätts in med exakt noll extra stöd eller liknande, bara som att putta fram nästa person i ledet a lá Soviet Army typ.

Just det ja folk säger upp sig också.

Är det er lokala fackklubb? Tar de hjälp regionalt/centralt? Låter ju som att det är läge för det nu annars?

Ja alltså det som gått fel från AGs sida är väl att mobbaren verkar ha helt egna regler
(Som det där med dator på möten som ska vara skärmfria) och tagit på sig (?) massa befogenheter som hon inte borde ha (eller som i alla fall inte är förankrade från AG att hon ska ha).

Obligatoriskt trivseldag. Mobbaren bokar in annat och skiter fullständigt i det. Liksom, varför får sånt inte konsekvenser? Sänder jättekonstiga signaler, ffa när vi försökte jobba på trivseln i gruppen..

Det är också väldigt tråkigt att mitt larmande inte tagits på allvar (jag har ju sagt till både chef och skyddsombud flera gånger) men det vet jag inte riktigt vad jag kan göra åt?

Åh jag vet inte.
Ångestsvammel.
Det här är ytterligare konkreta exempel du kan lyfta på dina enskilda möten.
Låter jättehemskt hur du har det, eller ni på er arbetsplats överlag ❤️

Vilket skit :( Jag känner tyvärr igen mig en del från en tidigare arbetsplats och jag tror att jag var i samma bransch då som du är nu. Hade också vissa kollegor som bara satt tysta när uppdragen skulle fördelas och om man bad någon att följa med, det blev mycket bättre när några från ”det gamla gänget” slutade. Men jäklar vad det tog energi, blev helt dränerad av vanliga möten för det var så konstig stämning.

Vilket skit :( Jag känner tyvärr igen mig en del från en tidigare arbetsplats och jag tror att jag var i samma bransch då som du är nu. Hade också vissa kollegor som bara satt tysta när uppdragen skulle fördelas och om man bad någon att följa med, det blev mycket bättre när några från ”det gamla gänget” slutade. Men jäklar vad det tog energi, blev helt dränerad av vanliga möten för det var så konstig stämning.
Ja det är verkligen dränerande!
Jag har ju turen att ha en del helt separata arbetsuppgifter som jag sköter helt självständigt, och det har nog räddat mig i den här situationen. Men gruppmötena... :crazy:

Känns ändå skönt att chefen inte ser mig som ett stort problem :bag:

Nej men den borde ju se sig själv som högst delaktiga I problemet. Man blir ju chef just för att ha möjlighet att agera och skapa förändring vid problem. Det låter ju som att chefen ser sig som en passiv åskådare utan ansvar eller verktyg :down:

Nej men den borde ju se sig själv som högst delaktiga I problemet. Man blir ju chef just för att ha möjlighet att agera och skapa förändring vid problem. Det låter ju som att chefen ser sig som en passiv åskådare utan ansvar eller verktyg :down:
Jo, men med noll erfarenhet och sen bli inkastad i detta har jag ändå förståelse för att det inte är så lätt..
Låter som det är någon annan som kommer omplaceras eftersom gruppen inte fungerar. :up:
Tveksamt, jag har kompetenser som skulle göra en omplacering möjlig men mobbaren har det inte.

Jo, men med noll erfarenhet och sen bli inkastad i detta har jag ändå förståelse för att det inte är så lätt..

Tveksamt, jag har kompetenser som skulle göra en omplacering möjlig men mobbaren har det inte.
Fast bara för att det är möjligt att omplacera dig så kanske mobbaren helt enkelt får sluta pga samarbetssvårigheter? Om chefen värdesätter dig och mobbaren orsakar gnissel och är respektlös inför de regler som gäller kanske den istället köps ut eller riskerar att sägas upp?

Fast bara för att det är möjligt att omplacera dig så kanske mobbaren helt enkelt får sluta pga samarbetssvårigheter? Om chefen värdesätter dig och mobbaren orsakar gnissel och är respektlös inför de regler som gäller kanske den istället köps ut eller riskerar att sägas upp?
Jo om allt hade funkat som det ska så..
Men det ser jag inte som något realistiskt.

Efter en bättre period är det nu sämre igen.

Utåt låter det som om vi ska jobba ihop, det finns ett pågående arbete för att stärka gruppen osv men det jag sett är inget som tyder på det.
En ny kollega har dessutom precis sagt upp sig så vi är kort om folk.

Screenshot_20260505_132730_Facebook.webp

Sista uppdateringen tror jag :)

Mobbaren är nu sjukskriven (eftersom hon inte fick bli samordnare?) så dagarna är lugna igen.

Jag har också sagt upp mig.

Insåg att jag skulle ha mycket lättare att få nytt jobb än henne (bred utbildning, intresse och kompetens vs väldigt nischad med smal utbildning).

Är jättetydlig mot chef osv med att det beror 100 % på arbetsmiljön som jag byter jobb.

Sista uppdateringen tror jag :)

Mobbaren är nu sjukskriven (eftersom hon inte fick bli samordnare?) så dagarna är lugna igen.

Jag har också sagt upp mig.

Insåg att jag skulle ha mycket lättare att få nytt jobb än henne (bred utbildning, intresse och kompetens vs väldigt nischad med smal utbildning).

Är jättetydlig mot chef osv med att det beror 100 % på arbetsmiljön som jag byter jobb.

Åh så glad för din skull! Hoppas verkligen att kunna göra samma snart! Har en lite liknande sits.

Jag kan fylla i här att (misstrodde det verkligen inte någon som påpekat det) gud vad närmsta chefen påverkar ens mående på jobbet! Har ny chef sedan en kort tid tillbaka och trots att det är mycket att reda i för hen som inte heller kan processerna i produktionen och den bristfälliga strukturen så HERREGUD! Trots att hen kom in mitt i 6 helt sjuka veckor (jag har fortfarande fysiska men av dem) går jag till jobbet varje dag med en otroligt lättnad och hopp! Efter vårt första riktiga möte förra veckan kände jag mitt mindset ändras helt, känner noll behov av att samla argument och bevis för att kunna strida för min sak. Det räcker ju bara att nämna till chefen att här behövs förändring och så får man svaret javisst, vi behöver reda ut detta o detta o detta och sedan prioritera och jag kommer driva det för detta är viktigt för både er och verksamheten. Mind blowing 🌟 Är så OTROLIGT taggad på att se vad vi åstadkommit tillsammans i vår grupp till om ett år 🤩

Liknande trådar

• Presenterar mig i efterhand
  • Ensam och ledsen
  • Mamma
  • Vad gjorde jag för fel

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn