Sonen kom hem piercad igår

Sv: Sonen kom hem piercad igår

Här i huset var det förbud på piercing och tatuering (bortsett från hål i öronen) tills de var myndiga.

Det var inte ens "negotiable".

varför var/är det okej för dig att låta barnen pierca öronen men inte någon annan stanns?
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Gjort är gjort liksom, så jag har konstaterat faktum och inte gjort något väsen av det när en av ungarna kommit hem med piercad näsvinge, piercat ögonbryn, piercad navel och en labret utöver de hål i öronen som redan fanns.

Piercingarna ovan är inte gjorda samtidigt och det har inte tillstött några komplikationer av något slag med någon av dem.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Undrar jag också. Jag undrar dessutom vilka alla är som förfasas över piercingar? Det har ju inte alla i tråden gjort.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Samma här. Jag hotade att leta upp den som ev piercat eller tatuerat en omyndig och kräva skadestånd och anmäla....
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Jag tycker också det är mycket skönt att vi alla kan göra våra egna riskanalyser och agera utifrån det.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Viktigt också att man är realistisk och inte bara köper en enda version rakt av, oavsett vems versionen är.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

I riskanalysen och valet ligger också att jag väljer vilken källa som jag bedömer är trovärdig och har erfarenhet.
Och om tandläkare tycker olika då? (Använder tandläkare just för det här exemplet.) Alla tandläkare tycker nämligen inte likadant, oavsett hur kunniga och erfarna de är inom sitt yrke.

Nu får du tycka och tro som du vill, det är upp till dig, så länge du inte hindrar eventuella barn att göra som de vill med piercings när de väl är myndiga. Finns tyvärr sådana föräldrar också.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Herregud Kvinna!!!!
varför göra en så stor grejj av det, jag menar, han är för fan snart vuxen!
jag är bara 14 år, tog hå¨l i läppen när jag var 13... OCH KOM INET Å SÄG ATT MIN MAMAM ÄR OANSVARIG!
Hon tycker bara att det är: "min kropp, mitt val" !!!
jag kommer inte göra något stort av percingar när jag själv får barn... å jag ska ta hål i tungan om 2 dagar, men som sagt.. han ä nästan vuxen, ingen bid deal!
OCH!
att tjejerna i klassen har dågligt inflytande på han..?
du kan ju inte anklaga tjejerna för att dom har hål i öronen, det har förfan en vanlig 10-åring -.-

kram/en väl uppfostrad fjorton åting, som är mer mogna än dom flesta vuxna :D
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Är det inte 18-års gräns på tatueringar och piercing på seriösa salonger?? Jag har en dotter som vill pierca navlen, och mitt svar är att " din navel är min tills du är myndig och jag vill inte ha någon"
Mitt svar också ...
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Min äldsta gjorde precis så, först bestämde han sig för att gå från normalt blek, ganska blond till oerhört blek, extremt svarthårig.... Sen kom han hem med en piercing i underläppen, ett tag senare satt det en tagg i örat...


Men jag sade inte så jättemycket om, det, har tom med betalat en piercing som han ville göra, för att han inte ska göra den med nål hemma hos nån kompis. Jag ser dessa saker som ett mindre problem än de vi hade då, och dessutom var han snart vuxen och får bestämma själv hur han ser ut. Nu är han nyligen myndigfylls, har lagt ner det svarta och har tagit bort piercingarna:)
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

varför göra en så stor grejj av det, jag menar, han är för fan snart vuxen!
jag är bara 14 år, tog hå¨l i läppen när jag var 13... OCH KOM INET Å SÄG ATT MIN MAMAM ÄR OANSVARIG!

-------

kram/en väl uppfostrad fjorton åting, som är mer mogna än dom flesta vuxna :D


Vi hör dig, du är jättemogna:D
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Jag kommer nog inte säga så mycket om mina söner kommer hem med färgat hår eller piercingar när de är 17 år.
Jag är själv piercad i tunga, näsa och läpp.
Fick mina första hål i öronen när jag var 4 år. Näsvingen piercade jag när jag var 14 utan min mammas kännedom. Hon sa inte så mycket om det.
I tungan har jag haft en stav i 12 år nu utan emaljskador eller talsvårigheter.
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Jag skaffade min första piercing när jag var 12-13 år, blev en i näsan. I öronen har jag haft sedan jag var 6-7 år men tycker inte att det räknas riktigt. Gjorde en tatuering i nacken när jag var 15, alltihop med tillåtelse av föräldrar.

Tycker att det är helt okej att låta sina barn pierca/tatuera sig, så länge det är genomtänkt. Tatueringar kan jag förstå att man vill vänta med tills man är över 18, men en piercing är bara att plocka ur. Kravet min mamma hade när jag tatuerade mig var att den inte skulle vara jättestor och gå att dölja :)

Skulle min unge (inte för att jag har någon, men om), komma hem piercad eller tatuerad skulle jag inte bli arg, bara förklara hur det ska skötas och hoppas att han/hon inte blir missnöjd senare i livet :)
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

*knapp lån*
Ärligt talat... Jag skulle bli skit förbannad!!! mest på den som gjort det!
Varför ska dagens barn inte kunna vänta tills dom själv får bestämma????
Varför köra moped före 15?
Varför köra skoter före 16?
Varför knulla vid 12?
Dricka sprit vid 13?

Min son skulle GÄRNA få ta hål både här och där, men FÖRST när det är "lagligt" dvs när han bedöms att han skulle kunna tänka längre än näsan räcker....

Denna slapphänthet som finns:- MITT barn kan minsann fatta viktiga beslut LÅNGT före jämnåriga... Pyttsan!!
Det är inte farligt att vara lite bestämmande, barn behöver faktiskt det!!

Jag är 43 år, och väldigt gammaldax men.... jag har jobbat hela mitt liv med barn, och ungdomar, och INGET av barnen jag jobbat med har haft problem med fasta regler, DÄREMOT Har barn med slapphänta föräldrar haft problem....:crazy:

Våra barn har ett helt liv på sig att fatta egna beslut, men i min värld är det jag som bestämmer fram till saker och ting är lagligt!!!

* Jenny *
 
Sv: Sonen kom hem piercad igår

Du låter som mina styvsöners mamma... :D Hon ringde häromkvällen, för att berätta att den yngre (16) vill tatuera sig. På handlederna - "mamma" på den ena och "pappa" på den andra. Snyggt... :crazy: Och hon klargjorde att det skulle han inte alls, inte innan han fyllde 20. Om han då fortfarande hade så dålig smak, så skulle han få skylla sig själv. Men så länge hon bestämmer så icket. Då hade han svarat att han bara behövde tillåtelse från en förälder. Gissa om hon ringde snabbt... :D hon var rädd att min sambo skulle råka säga nåt som skulle kunna tolkas som ett ja, av bara farten.

Den andra styvsonen, 19, ville för några år sedan pierca bröstvårtorna. Hans pappa svarade glatt att javisst, han hade också tänkt på den möjligheten. Och om sonen gjorde det så skulle han också slå till. Och sedan skulle han gå med bar överkropp på stan, hela sommaren - gärna en meter bakom sin son. Gissa om sonen avstod... Han var osäker på om gubben menade allvar - men vågade inte chansa. :D
 

Liknande trådar

Hästvård .. är min kompis häst... För att göra en historia lite kort: Min kompis köpte en häst som har gått lättare ridning och ja, hobby...
2
Svar
28
· Visningar
3 915
Övr. Hund Till er som är bra på hundpsykologi och beteende. Jättelångt! :eek: Noterat många små förändringar hos min hund och funderar lite...
Svar
2
· Visningar
1 904
Senast: Yrja
·
L
Hästmänniskan Hej hyr sedan ca 15 månader ett stall med tillhörande hagar. Vi har inte fått ihop något skriftligt kontrakt trots att vi velat men vi...
Svar
7
· Visningar
1 248
Senast: livius
·
  • Låst
Övr. Barn Jag deppar ihop snart Ingenting jag gör verkar vara rätt längre,har på väldigt kort tid gått upp och ner hela tiden i humöret,ner när...
Svar
17
· Visningar
1 502
Senast: maiagull
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp