Soran Ismails försvarstal i SVT

Jag tänker också på de mordfall där det skrivs om mördaren under tiden han är misstänkt. Han är ju inte dömd än så det borde också läggas ner...? Även om han står kvar vid den mördade och låter sig gripas, vi VET ju inte vad som hänt eftersom han ju inte är dömd än. Var är de som värnar om männens rykte i de lägena? De verkar bara dyka upp i våldtäktsfrågor även om det borde vara värre att bli anklagad för att mörda än att våldta.
 
Men @Hiddeous om Soran ska kunna ge sin sida (för han är inte dömd och inte ska smutskastas) då pekar han ju ut målsägande som lögnare (vilket de inte är dömda för och inte borde kunna smutskastas för).

Människan erkänner ju också gråzons-sex vilket är en fullt rimlig anledning att undvika honom även om det inte är åtalbart.

Är det ett mindre brott att felaktigt peka ut kvinnor än män?

"Peka ut" i mediesammanhang betyder att identifiera eller ange med namn. Och det gör givetvis inte SVT. Programmet undvek ju också skuldfrågan. Fokus låg på konsekvenserna av den situation han befann sig i.
 
Jag tänker också på de mordfall där det skrivs om mördaren under tiden han är misstänkt. Han är ju inte dömd än så det borde också läggas ner...? Även om han står kvar vid den mördade och låter sig gripas, vi VET ju inte vad som hänt eftersom han ju inte är dömd än. Var är de som värnar om männens rykte i de lägena? De verkar bara dyka upp i våldtäktsfrågor även om det borde vara värre att bli anklagad för att mörda än att våldta.

Man skriver väldigt sällan namn på förövaren före dom har fallit. Sedan har det med andra saker att göra om man trots allt gör det - förövaren har en viktig samhällsposition, ett brott mot en känd person, eller vad det nu kan vara. Synnerligen sällsynt med identifiering före häktning i vilket fall som helst.
 
Man skriver väldigt sällan namn på förövaren före dom har fallit. Sedan har det med andra saker att göra om man trots allt gör det - förövaren har en viktig samhällsposition, ett brott mot en känd person, eller vad det nu kan vara. Synnerligen sällsynt med identifiering före häktning i vilket fall som helst.
Det är ju ärligt talat inte svårt på något sätt att identifiera vem det rör om media skriver "pojkvännen misstänkt".
 
Det är en helt annan sak. Varje enskild ansvarig utgivare är ansvarig för sina beslut, sas. Även om namnet ofta står angivet på Flashback eller andra sajter.
Min fråga är ju snarare om du känner lika starkt för män som blir anklagade för mord som du gör för män som står anklagade från flera håll för våldtäkt. Slåss du i de kommentarsfälten också?
 
Man kan ju inte kriga för allt. Och medelålders sexbrottsanklagade män är ju ett så ömmande fall. oskyldigare än IS-barnen

Jag krigar inte för medelålders, sexanklagade män. Jag krigar för replikrätten. Det här kan drabba dig också, och mig. I umgängestvister, skilsmässor, attacker mot enskilda företag, djurägare som inte tar hand om sina djur.... Dock är det sällan man förlorar så mycket som #metoo-männen gör. De har ju ingen framtida försörjning, trots att de varken åtalats eller häktats. Ska man då inte få ge sin version i media?
 
Min fråga är ju snarare om du känner lika starkt för män som blir anklagade för mord som du gör för män som står anklagade från flera håll för våldtäkt. Slåss du i de kommentarsfälten också?

Så du har helt enkelt, efter ett antal inlägg och sidor, inte förstått något av det jag skrivit, eller har vi kommit till punkten igen då vi går till personangrepp? Lägg ner.
 
Jag krigar inte för medelålders, sexanklagade män. Jag krigar för replikrätten. Det här kan drabba dig också, och mig. I umgängestvister, skilsmässor, attacker mot enskilda företag, djurägare som inte tar hand om sina djur.... Dock är det sällan man förlorar så mycket som #metoo-männen gör. De har ju ingen framtida försörjning, trots att de varken åtalats eller häktats. Ska man då inte få ge sin version i media?
Inte oemot sagd
 
@Hiddeous citerar dig ovan: "Han vann ju en massa priser trots det? Tyvärr tolkar jag det som ett försvar."

Det här tolkar jag som att du skriver att det är ett försvar att inte straffa en människa innan dom = att han inte borde ha fått pris även om han ännu inte fällts (och trots att priset är för något annat än vad han åtalats för=.
 

Liknande trådar

Kultur Har aldrig sett Sámi Grand Prix förut men nu ska det sändas på SVT ikväll kl 20:15-22 så tänkte titta. Det är uppdelat i både jojk och...
Svar
0
· Visningar
175
Senast: Rosett
·
Kropp & Själ Har just sett på Lerin på Lofoten på SVT och de är så modiga de som är med. Idag pratade några om att de gått i behandling, och hur det...
2 3 4
Svar
73
· Visningar
3 701
Senast: manda
·
Kultur Någon mer som hunnit se första delen? Vad tyckte ni? Det har ju gjorts reklam i flera månader om detta stora projekt från SVT, har de...
7 8 9
Svar
169
· Visningar
9 488
Senast: yennork
·
Kultur Tycker det är lätt att drunkna i allt som finns vad gäller serier och film så tänkte jag kan testa att ta buke till hjälp. Lite...
2
Svar
33
· Visningar
1 338
Senast: MiaMia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp