Jag har sovit ungefär 18 timmar det senaste dygnet. Visst är väl det jättenormalt? Och natten innan sov jag 10 timmar. Då var det ren tur att jag vaknade i tid för att åka till jobbet.
 

Jag fungerar inte om jag inte sover minst 8 timmar, ibland 9-10 timmar på helgerna. Är det mycket på jobbet kan jag jobba 8-17, sova 17-18 och sen göra saker, när jag pluggade behövde jag också ibland sova en timme efter alla föreläsningar. Kroppen behöver sova ibland!

Jag sover ofta 10 timmar. Ser det inte som ngt avvikande.
 
Jag har slutat bekymra mig om antalet timmar jag sover så länge det inte är under 5 timmar. Ibland har jag bara sovit 5-6 timmar men märkt att jag inte är trött under dagen så då resonerar jag att då behövde jag väl inte mer.

Ibland blir det uppåt tio timmar och då antar jag att kroppen och knoppen behövde det.
 
Jag har slutat bekymra mig om antalet timmar jag sover så länge det inte är under 5 timmar. Ibland har jag bara sovit 5-6 timmar men märkt att jag inte är trött under dagen så då resonerar jag att då behövde jag väl inte mer.

Ibland blir det uppåt tio timmar och då antar jag att kroppen och knoppen behövde det.
Ja, och jag har i princip slutat irritera mig på att jag ofta vaknar många gånger varje natt. Jag tycks ju funka rätt bra ändå. När jag jobbar ligger jag i sängen mellan kl 22 och 5:45, men hur mycket jag faktiskt sover är ju inte riktigt samma sak.... Fitbiten brukar tala om för mig att jag har varit vaken i alla fall i en timme under den perioden.

Det som stör mig dock är att jag inte kan låta bli att äta när jag är uppe, och det är ju inte bra för t.ex. tänderna... O_o
 
Jag har sovit ungefär 18 timmar det senaste dygnet. Visst är väl det jättenormalt? Och natten innan sov jag 10 timmar. Då var det ren tur att jag vaknade i tid för att åka till jobbet.
Jag tycker du skall vara glad att du faktiskt kan sova mycket. Det är ju en viktig pusselbit i tillfrisknandet från både depression och utmattning så låt din kropp få all sömn den önskar☺️ Var snäll mot dig själv!
 

Liknande trådar

Småbarn Lång historia kort men vi har ett barn fött nov 2021 som sovit dåligt sen han föddes. Han har utretts för alla möjliga saker men det...
2
Svar
24
· Visningar
1 841
Senast: Lingon
·
  • Artikel
Dagbok Jag har i flera års tid ätit minipiller för att inte få mens, eftersom jag inte klarar det. Idag har jag dessvärre haft...
Svar
14
· Visningar
1 803
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Eftersom snön kom, det frös och dörröppnaren på baksidan som är enda vägen jag tar mig ut och in med manuell rullstol, promenadscooter...
Svar
0
· Visningar
391
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Den 7 Februari 2023 ändrade jag mitt liv för alltid. Jag gick upp för en bro som en man kom ner som kvinna. Det var en ganska kall...
14 15 16
Svar
309
· Visningar
41 285
Senast: Tranan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp