Bukefalos 28 år!

Spännande o intressanta hus till salu del 4

Har ni sett svt´s "vem bor här?", där finns ett väldigt spännande hus. Visserligen inte till salu, men där har man flyttat in i en kyrka. Ser verkligen annorlunda och spektakulärt ut.
 
Alltså... Helt rätt för oss. Synd bara att vi saknar tillräckligt med ekonomiska resurser. Kompetensen att renovera och iordningställa på rätt sätt är inga problem.
Hoppas köparen gör som den ska och tar in rätt kompetens. Och hoppas länsstyrelsen är både tydliga och strikta med kulturvårdsskyddet.
 
Vi var och tittade på den fastigheten för ca 15 år sedan, när den var till salu "förra gången".
Ett riktigt intressant objekt för att idka byggnadsvård i!


Men vi ville inte köpa, eftersom man i samband med den försäljningen styckade bort för mycket mark, och det verkade omöjligt att arrendera mer mark riktigt nära.

Men det är verkligen en en fastighet som kan förvandlas till ett underbart hus om det tas väl om hand av någon med intresse och kunskap.
 
Usch, nej, jag har alltid tyckt att gamla kyrkor är "creepy"... :crazy: Och så var den ju så fruktansvärt ful på utsidan...
Åh - jag ser en chans att mitt i ett villaområde skapa en goth-kyrka ;) Sprutmåla fasaden svart och göra allt läckert creepy... :devil: Moahaha :devil: Aka nya familjen Addams :D
 
Jag är kanske lite extra negativ idag (förkyld, trött och gnällig... ;) ) men jag kunde inte riktigt hitta den utlovade charmen. Det kändes mest "halvgammalt", mörkt och dystert när jag tittade på bilderna:

https://www.hemnet.se/bostad/fritidshus-6rum-visseltofta-osby-kommun-vesljunga-1340-11225696
Insidan var hemsk och vem f*n har fotat :wtf:
Men trädgården och omgivningen gillade jag! Det var ju fotat i "värsta tänkbara" årstid, tänk lite grönt på alla lövträd :love:
Dom skulle ha bifogat någon sommarbild också! Och kanske fixat alla sorkhål... :crazy:
 

Liknande trådar

Hemmet Eftersom den förra tråden blev låst startar jag en ny! Fortsätt posta spännande och intressanta hus till salu. :D Vet inte riktigt hur...
47 48 49
Svar
974
· Visningar
63 993
Senast: skiesabove
·
  • Låst
Kropp & Själ Dags för en ny tråd! Jag kopierar helt fräckt Mineurs intro-inlägg från förra tråden, för det är så fint ❤️ — Vi fortsätter att...
99 100 101
Svar
2 006
· Visningar
65 597
Senast: Mineur
·
Tjatter Välkomna till leken “skyll er själva som ger mig ideer”. Då jag just nu är lite upptagen blir det inga roliga teman eller uppdateringar...
40 41 42
Svar
827
· Visningar
11 803
Senast: Niyama
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
35 843
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Hundbeteende
  • Äter hundar småfåglar?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp