Speciell egenhet?

Jag håller pennan jättekonstigt och kan absolut inte skriva hållandes pennan på det "korrekta" sättet. Det drev både lärare och föräldrar halvt till vansinne när jag var liten, men jag antar att de fick ge upp där nånstans kring nioårsåldern då det satt sig ordentligt :p

En till sak jag känner igen mig i. I kanske trean-fyran(?) försökte någon få mig att använda en sådan där trekantsgrej på pennan men jag blev bara förbannad. Förstår fortfarande inte varför det var viktigt att hålla pennan rätt. Jag skrev lika bra som mina klasskamrater. Kanske bättre.
 
Haha, som jag. Obekvämaste sättet att sitta (på en stol) är på rumpan med benen rakt ner.

När jag diskar lägger jag upp ena knäet på diskbänken för att stå bekvämt. Är tvungen att byta vilket knä jag har uppe emellanåt.
Det kanske man skulle prova. Nu har vi diskmaskin, men är man skär bröd etc...?
 
Haha, som jag. Obekvämaste sättet att sitta (på en stol) är på rumpan med benen rakt ner.

När jag diskar lägger jag upp ena knäet på diskbänken för att stå bekvämt. Är tvungen att byta vilket knä jag har uppe emellanåt.

Vänta, hur? :confused: Har du foten och underbenet på bänken också eller står du som på knä med fot/underben bakåt?

Spännande kroppar vi alla har :D
 
Hur håller du då?
*intresserad*
Jag försökte ge mig på att förklara, men det blir nog lättare med en bild. Återkommer!
En till sak jag känner igen mig i. I kanske trean-fyran(?) försökte någon få mig att använda en sådan där trekantsgrej på pennan men jag blev bara förbannad. Förstår fortfarande inte varför det var viktigt att hålla pennan rätt. Jag skrev lika bra som mina klasskamrater. Kanske bättre.
Nä, samma här! Min handstil har förvisso aldrig varit jättevacker, men fullt läslig!
 
Vet inte om det är en egenhet, men jag är tvångsräknare. Jag räknar allt jag ser, och egentligen räknar jag inte utan jag ser oftast svaret utan att tänka.
Det är jättejobbigt att gå på kyrkogårdar och jag får tvinga mig att sluta titta på årtalen på alla stenar.
 
Jag kan inte sitta vanligt rakt upp och ner på en stol, kommer på mig själv allt för ofta med att tänka ”men hur fan sitter jag” eller så får jag höra ”hur kan du ens sitta sådär”
Under en lång period satt jag i skräddarsits när jag drack te vid köksbordet, text vid morgonfikat.
Men jag hade en stor pilatesboll jag satt på, inte på en stol.
I början var det tur att jag satt nära så hann jag ta tag i bordskanten om jag började vingla.
Undrar hur det kom sig att jag slutade...? kanske ska börja om igen...
 
Jag kan inte sitta vanligt rakt upp och ner på en stol, kommer på mig själv allt för ofta med att tänka ”men hur fan sitter jag” eller så får jag höra ”hur kan du ens sitta sådär”

Samma här. På jobbet sitter jag i skräddarställning när jag sorterar posten... ingen förstår hur jag kan sitta så på en sånhär stol :D
kontorsstol-hag-capisco-8106.jpg
 
Här är en till som sitter mycket i skräddarställning! Ofta med ett ben helt ovanpå det andra. Lägga sig platt över de korsade benen är avslappnande. Jag kan även ligga platt på rygg med benen i skräddarställning (platt mot golvet) och lyfta upp dem helt mot magen/bröstet utan hjälp. Jag har funderat på om det sista tränar någon muskel men jag känner aldrig något i magen av det så jag vet inte. Har kunnat lägga ett ben bakom nacken (knappt) utan att träna på det pga det. Jag kan vrida bakåt fötterna ståendes en hel del också.

Det var lite roligt när jag var hos en sjukgymnast och hon skulle kolla mina ben, hon började grimasera lite när hon vred min vad åt sidan och tryckte upp den mot mitt bröst. Det var ju inga problem som helst för mig men hon blev överraskad när jag aldrig sa stopp :rofl: så jag fick visa henne mitt trick ovan med att lyfta upp korsade benen mot mitt bröst, hon sa nog något med Herregud eller något i den stilen :rofl:

Men jag har blivit lite stelare med åldern, kan inte sitta lika många timmar med korsade ben som förut utan får sträcka ut dem och variera benställningen ibland.
 
En annan tendens jag har, som jag kom på när jag läste första inlägget, är att jag nyser när jag mår illa :cautious: När jag beskrev det för min mamma så visade det sig att hon hade samma tendens! Så kanske något genetiskt som med ljuset? 🤔

Jag nyser inte i solen dock. Men nyser om jag mår illa som sagt och blir då medveten om att det kan vara nära till att spy då. Nyser jag tre gånger så är det definitivt snart dags att spy.
När jag spyr eller efteråt så nyser jag inte igen dock, vad jag kan minnas iallafall.
 
Har ni någon speciell egenhet?
Om det är så speciellt vet jag inte, men är ljuskänslig. Måste ha solglasögonen om det är mulet ute och det är väldigt ljust ute ändå. Likaså på vintern när snön ligger och det bara är mulet. Jag får huvudvärk då jag kisar om jag inte har solglasögon.
 
Här är en till som sitter mycket i skräddarställning! Ofta med ett ben helt ovanpå det andra. Lägga sig platt över de korsade benen är avslappnande. Jag kan även ligga platt på rygg med benen i skräddarställning (platt mot golvet) och lyfta upp dem helt mot magen/bröstet utan hjälp. Jag har funderat på om det sista tränar någon muskel men jag känner aldrig något i magen av det så jag vet inte. Har kunnat lägga ett ben bakom nacken (knappt) utan att träna på det pga det. Jag kan vrida bakåt fötterna ståendes en hel del också.

Det var lite roligt när jag var hos en sjukgymnast och hon skulle kolla mina ben, hon började grimasera lite när hon vred min vad åt sidan och tryckte upp den mot mitt bröst. Det var ju inga problem som helst för mig men hon blev överraskad när jag aldrig sa stopp :rofl: så jag fick visa henne mitt trick ovan med att lyfta upp korsade benen mot mitt bröst, hon sa nog något med Herregud eller något i den stilen :rofl:

Men jag har blivit lite stelare med åldern, kan inte sitta lika många timmar med korsade ben som förut utan får sträcka ut dem och variera benställningen ibland.

Visste inte i huvudet om jag kunde vika upp de korsade benen när jag låg på rygg men det kunde jag. Känns inte som att jag använder någon muskel alls 😅 men det gör man förstås.
 
Här är en till som sitter mycket i skräddarställning! Ofta med ett ben helt ovanpå det andra. Lägga sig platt över de korsade benen är avslappnande. Jag kan även ligga platt på rygg med benen i skräddarställning (platt mot golvet) och lyfta upp dem helt mot magen/bröstet utan hjälp. Jag har funderat på om det sista tränar någon muskel men jag känner aldrig något i magen av det så jag vet inte. Har kunnat lägga ett ben bakom nacken (knappt) utan att träna på det pga det. Jag kan vrida bakåt fötterna ståendes en hel del också.

Det var lite roligt när jag var hos en sjukgymnast och hon skulle kolla mina ben, hon började grimasera lite när hon vred min vad åt sidan och tryckte upp den mot mitt bröst. Det var ju inga problem som helst för mig men hon blev överraskad när jag aldrig sa stopp :rofl: så jag fick visa henne mitt trick ovan med att lyfta upp korsade benen mot mitt bröst, hon sa nog något med Herregud eller något i den stilen :rofl:

Men jag har blivit lite stelare med åldern, kan inte sitta lika många timmar med korsade ben som förut utan får sträcka ut dem och variera benställningen ibland.
Jag har också inga som helst problem att sitta i skräddarsits och lägga mig framåt ovanpå benen.
Jag också ligga på rygg med benen så.
Är 61 år så jag tycker att det är ganska hyfsat.
Har aldrig tränat yoga eller så....
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 893
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 758
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 091
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 154
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp