Speciell egenhet?

"En annan egenhet han har är att sniffa"
Jag har frågat min sambo varför han alltid sniffar på sin mössa innan han tar på sig den.
Vintertid då, han har ju inte mössa på sommaren.

Han har har inget svar på det....."jag bara gör det"....
Haha, jag sniffar också på massa grejer! Oftast mat då, men ibland annat också nu när jag tänker efter :o
Med maten kan man ju liksom undra varför jag måste lukta på exempelvis en kaka som jag vet smakar gott? Det är inte för att jag nödvändigtvis tror att maten är dålig, jag bara måste sniffa på allt :rofl:
 
Jag nös minst 3-4 gånger efter några glas vin förut, det hände varje gång.

Nåt ämne i vin som triggar igång? Hade ett ex som hade samma...
 
Jag sitter ofta i full squat, det är inga problem alls för mig. Det är ett tecken på att man är rörlig och det är bra för kroppen! Helst ska man visst vara så rörlig att man kan sitta avslappnat i en full squat, det ska vara en viloställning :)
Jag brukar sitta i full squat med laptopen på golvet ibland för att träna och bibehålla rörligheten nu när jag jobbar hemma! Jag och kollegan jag delar kontor med i vanliga fall (som är väldigt intresserad av träning, rörlighet och kroppen i allmänhet) brukar skämta om att vi ska börja göra det på kontoret också - tror vi skulle få en hel del fundersamma besökare då :rofl:

Nått annat man kan göra för att träna är att när man plockar upp saker från golvet (typ lego eller leksaker om man har små barn) är att vara i full squat och gå runt så - det är ganska jobbigt!! :D
 
Jag sitter ofta i full squat, det är inga problem alls för mig. Det är ett tecken på att man är rörlig och det är bra för kroppen! Helst ska man visst vara så rörlig att man kan sitta avslappnat i en full squat, det ska vara en viloställning :)
Jag brukar sitta i full squat med laptopen på golvet ibland för att träna och bibehålla rörligheten nu när jag jobbar hemma! Jag och kollegan jag delar kontor med i vanliga fall (som är väldigt intresserad av träning, rörlighet och kroppen i allmänhet) brukar skämta om att vi ska börja göra det på kontoret också - tror vi skulle få en hel del fundersamma besökare då :rofl:

Nått annat man kan göra för att träna är att när man plockar upp saker från golvet (typ lego eller leksaker om man har små barn) är att vara i full squat och gå runt så - det är ganska jobbigt!! :D
Jag brukar också sitta så, fast på en köksstol istället för golvet. Det är faktiskt bekvämt:D
 
Jag somnar bäst liggande på sida med ena knäet uppdraget så hålfoten vilar på den andra knäskålen.
Jag också! Bästa sovpositionen :love:
Jag nös minst 3-4 gånger efter några glas vin förut, det hände varje gång.

Nåt ämne i vin som triggar igång? Hade ett ex som hade samma...
Min svärmor är likadan och min bästa kompis också! Tror det är tanninerna man kan vara allergisk mot, eventuellt?
 
Det är ett ganska vanligt rörlighetstest inom crossfitvärlden. Jag har som du inga problem att hålla nere hälarna (men de åker nog instinktivt upp om jag bara hukar mig lite snabbt, så det kommer inte lika naturligt som det gör för dig) men det brukar vara ganska vanligt att folk inte kan få ner hälarna alls. Det har mycket med rörlighet kring vristen, och till viss del även flexibilitet i vaderna, att göra.
Ja, när jag en kortare period tränade crossfit (före karantän etc.) så var det här ett av de få områdena där jag var bättre än många andra. Det andra var rodd - troligen för att jag lätt kunde vika ihop hela benen i varje tag och därför fick mycket kraft gratis. :p Vet inte om din box också kör med Levelmetoden med färger etc. men jag var typ gul/orange på det mesta men röd på rodd från första försöket.
 
När jag var i Kina för många år sedan (nåja, för mig räknat) så var det vanligt att se den "full squat". Så jag har tagit efter, försöker att bara köra det hemma, men det är jäkligt skönt.
:D Varför kör du det bara hemma? Är det något man (jag) borde skämmas över?
 
Jag håller pennan jättekonstigt och kan absolut inte skriva hållandes pennan på det "korrekta" sättet. Det drev både lärare och föräldrar halvt till vansinne när jag var liten, men jag antar att de fick ge upp där nånstans kring nioårsåldern då det satt sig ordentligt :p
Jag har också fått ”skäll” för hur jag håller pennan, blir lite olika varje gång men oftast såhär (ser ju jättekonstigt ut på bild :laugh:)

Fick också ha en sån där gelégrej på pennan i skolan, irriterande!
AA965D20-4D07-4091-B770-22CAA9861B2B.jpeg
 
Har ni någon speciell egenhet?
Min sambo börjar ofelbart att nysa åtskilliga gånger på raken om han kommer ut i stark sol, speciellt nu på våren.
Han har därför skaffat glasögon som mörknar vid solsken samt specialslipade solglasögon som han använder ofta.

Jag nyser alltid några gånger när jag precis börjat tugga minttuggummi.
 
På tal om alkohol kom jag på en grej jag har.

Nu dricker ju jag alkohol extremt sällan men när jag gör det får jag sjukt ont i axlarna? Liksom axlar/nacke/mellan skulderbladen. Det behövs inte mycket heller utan en halv öl räcker för att jag ska känna av det. Så himla märkligt.
 
På tal om alkohol kom jag på en grej jag har.

Nu dricker ju jag alkohol extremt sällan men när jag gör det får jag sjukt ont i axlarna? Liksom axlar/nacke/mellan skulderbladen. Det behövs inte mycket heller utan en halv öl räcker för att jag ska känna av det. Så himla märkligt.

Ja! Nu dricker jag inte alls extremt sällan då 😅

Men ofta efter en eller ett par klunkar av vad det nu kan vara så blir jag jättespänd i hela nacken? Brukar gå över på några minuter, händer aldrig när jag dricker något utan alkohol.

Vad kan det bero på??
 
Jag kan känna lukter när jag tittar på vissa saker. Det roliga är att lukten kommer bara när jag ser saken på ett speciellt sätt, ändras saken på något vis försvinner det.
Som exempel kan jag titta på ett träd och känna lukten av sopor, men om jag kommer tillbaka en vecka senare ser inte trädet likadant ut och jag känner inte doften.

Det som fick mig att märka detta var när jag hade en läsbok när jag var liten och det fanns en bild på en katt. Katten luktade lagat kött. Det gör den fortfarande om jag tittar på den bilden.
Mona Lisa luktar peppar. Ett visst hörn i huset på sommarstället luktar ketchup. Windows ikonen luktar tvål. :D
Tror det är någon form av synestesi, men tyvärr börjar det mattas av nu ju äldre jag blir.
 
På tal om alkohol kom jag på en grej jag har.

Nu dricker ju jag alkohol extremt sällan men när jag gör det får jag sjukt ont i axlarna? Liksom axlar/nacke/mellan skulderbladen. Det behövs inte mycket heller utan en halv öl räcker för att jag ska känna av det. Så himla märkligt.
Jag med!! Har aldrig hört om nån annan som får så, alla jag har berättat för har tyckt jag är knäpp typ :rofl:
 
En annan egenhet han har är att sniffa på allt ätbart som han får. Så om jag bjuder på en kaka så ska han sniffa på den först innan han äter upp den.
Oj, jag känner en som alltid luktade på potatisen då han åt hos mig. Bara potatisen, aldig annan mat, då han spetsat den på gaffeln innan han började skala. Jag tyckte att det var oartigt som bara den, trodde att han kontrollerade ifall potatisen var skämd, och blev sur över att han trodde att jag serverade dålig mat.

Men kanske var det bara någon sådan här egenhet, som inte handlade om någon misstro mot min matlagning eller råvarorna. O_o
 
Haha, jag sniffar också på massa grejer! Oftast mat då, men ibland annat också nu när jag tänker efter :o
Med maten kan man ju liksom undra varför jag måste lukta på exempelvis en kaka som jag vet smakar gott? Det är inte för att jag nödvändigtvis tror att maten är dålig, jag bara måste sniffa på allt :rofl:
Klart man luktar på allt! :D :o Det gör jag. Mamma har alltid haft åsikter om att jag sniffar på allt- "man ser med ögonen och inte med fingrarna eller näsan". Jo, mamma, det är just vad man gör, fatta vad mycket info man får genom att känna och sniffa på saker?!:D
 
En sak jag gör är att jag äter som en vänsterhänt med kniven i vänster och gaffeln i höger. Mamma har tragglat "rätt" med mig när jag var barn men det blev aldrig någon bättring. Det ändrades från vänster hand till höger hand vad gäller pennan ganska fort, men inte med besticken, det vägrade jag gå med på. Jag är bådhänt, medan hon ansåg att eftersom jag inte är vänsterhänt måste jag vara högerhänt och då äter man ju inte så. Och eftersom jag inte uttalat är vänsterhänt så måste jag vara högerhänt och då har man pennan i höger....
 
Hej jag heter Nightcrawler och jag är åxå en sniffade :D

Kan inte sitta normalt. Måste sitta med benen i kors eller på ett ben eller i skräddarsits.

När jag ska sova och ligger och tänker på nått som har med sex att göra, då nyser alltid en gång.

Jag har dåligt kortminne men sånt som hänt för längesen minns jag väldigt detaljerat. Ofta orelevanta grejer dessutom
 
Om det finns stavfel/borttappade bokstäver/särskrivningar på en sida text ser jag dem innan jag läst hela texten...
Det är som om att de står ut och blinkar i rött för mig, det har alltid varit så!
Det börjar bli jobbigt att se nyheterna på TV, för jag tycker att remsorna i nederkanten bara blir sämre och sämre. :D
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
19 012
Senast: jemeni
·
Relationer Jag vet inte vart tråden hör hemma, den spretar mot flera ämnen. Moderator kan flytta den om det blivit helt galet. Jag måste...
2
Svar
28
· Visningar
7 812
Senast: lundsbo
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Året var 1994. Jag var trött på att bo i en förort. Jag ville ut på landet. Några år tidigare hade jag avslutat en 2-årig...
Svar
0
· Visningar
1 143
Senast: Wille
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 160
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp