Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

Jag har blivit sjuk och kommer behöva rösta nu för att inte riskera att missa. Känner inte att jag kan lita på någon.

Blacksmithfarm och Artline är nog aldrig att lita på. Det gäller iofs fler också. Tycker att bägge verkar resonera vettigt men det säger nog inte mycket om deras roller...

Behöver titta mer på Q också. Och Lena. Får se vad jag orkar med.

La till tiden på Habinas röst då perfektionisten i mig störde sig på att hennes var den enda utan tid. 😅

DL 1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__

17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm

19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
20:50 Artline ändrar röst till LenaH

20:56 bollen__ röstar på Elo
21:13 qitis ändrar röst till bollen__

21:16 Habina röstar på Elo
21.28 Bollen ändrar röst till hedinn
21.30 qitis ändrar igen till LenaH

Hedinn nattvakt
Habina partimedlem/bybo

La till tiden på Habinas röst då perfektionisten i mig störde sig på att hennes var den enda utan tid. 😅

DL 1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__

17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm

19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
20:50 Artline ändrar röst till LenaH

20:56 bollen__ röstar på Elo
21:13 qitis ändrar röst till bollen__

21:16 Habina röstar på Elo
21.28 Bollen ändrar röst till hedinn
21.30 qitis ändrar igen till LenaH

Hedinn nattvakt
Habina partimedlem/bybo
Sorry, det var mitt fel :angel: hade så bråttom när jag skulle fixa röstlistan🙈

Har läst igenom röstmotiveringar nu, men utöver det jag redan tagit upp så hittade jag inte några mer som stack ut som annat än förstadagsteorier (som de ju var).
Så jag hoppas att fler som ännu inte skrivit idag dyker upp snart och bidrar med lite tankar. :)

Har läst igenom röstmotiveringar nu, men utöver det jag redan tagit upp så hittade jag inte några mer som stack ut som annat än förstadagsteorier (som de ju var).
Så jag hoppas att fler som ännu inte skrivit idag dyker upp snart och bidrar med lite tankar. :)
Jag har precis konstaterat samma. Skönt med lite skrivet när man ska läsa igenom, men så svårt när det blir så lite att gå på.

Förstår mig inte på Qitis ändringar fram och tillbaka. Kan vara en typisk engagerad Qitis, men kan mycket väl vara ett ludet Q också. Och min tankeförmåga är för tillfället begränsad, så det här är det märkligaste jag hittar.

Sryoqwe röstar på Qitis

Dagen liksom sprang iväg för mig 🙃 . Sitter på jobbet och skall försöka läsa ikapp och se om jag kan rösta. Problemet är ju alla konstiga röständringar i slutet av röstningen. Skitförvirrad...

Förstår mig inte på Qitis ändringar fram och tillbaka. Kan vara en typisk engagerad Qitis, men kan mycket väl vara ett ludet Q också. Och min tankeförmåga är för tillfället begränsad, så det här är det märkligaste jag hittar.

Sryoqwe röstar på Qitis
Q är ju som hon själv skriver ofta misstänkt och visst blir det också lätt så att antingen åker hon lätt ut för att man tycker hon är så skum eller så liksom lägger man det åt sidan och hon kan köra på ganska länge. Jag tycker absolut att hon var skum igår men har också börjat fundera om det var någon slags strategi från hennes sida?
Jag vill se mer av Q innan jag placerar henne någonstans, Q brukar ju gräva och vända och vrida på saker och det kan ju verkligen behövas idag 😅

Q är ju som hon själv skriver ofta misstänkt och visst blir det också lätt så att antingen åker hon lätt ut för att man tycker hon är så skum eller så liksom lägger man det åt sidan och hon kan köra på ganska länge. Jag tycker absolut att hon var skum igår men har också börjat fundera om det var någon slags strategi från hennes sida?
Jag vill se mer av Q innan jag placerar henne någonstans, Q brukar ju gräva och vända och vrida på saker och det kan ju verkligen behövas idag 😅
Jag fattar bara inte vilken roll man har för att vilja väcka mer uppmärksamhet än vanligt?
Dessutom kändes det mest som nåt spel för gallerierna att byta röst till dig (med åtminstone en hyfsat seriös teori för DL1) och sen hålla på och hetsa dig för att i slutsekunden ändå byta tillbaka till mig med en skitteori som kom in alldeles för sent.

Tråkig spelstil tycker jag faktiskt, det är en sak om man har nån info eller vill provocera fram nåt senare i leken men i DL1?!

Jag trodde jag skulle åka igår. Men så blev det inte. Många ändrade röster åt höger och vänster. Q, Bollen, Artline och BSF ändrar sig. Varför? Sitter de i lyan ihop och skrattar gott åt förvirringen hos oss andra?

Cirkus, BSF och bollen blir mer misstänkta iom röständringarna till Hedinn. Kan vara oskyldigt, men kan också vara hårigt!

Artline är också extra hårig, röstade på mig! Så gör man bara inte! Tur för henom att den blev ändrad...

Qs ändringar känns... extra håriga. Först röstar hon på LenaH, sen på bollen för att sedan byta till LenaH igen? Kan det ha varit en vink åt bollen? I så fall kanske LenaH är god och Q ville vinka åt bollen, men rösta på en god?

Jag fattar bara inte vilken roll man har för att vilja väcka mer uppmärksamhet än vanligt?
Dessutom kändes det mest som nåt spel för gallerierna att byta röst till dig (med åtminstone en hyfsat seriös teori för DL1) och sen hålla på och hetsa dig för att i slutsekunden ändå byta tillbaka till mig med en skitteori som kom in alldeles för sent.

Tråkig spelstil tycker jag faktiskt, det är en sak om man har nån info eller vill provocera fram nåt senare i leken men i DL1?!
Ja, jag håller med dig. Det känns inte bra DL1. Men också vad har hon att tjäna på att bete sig sådär som ulv? Jag vet fasen inte......

Jag trodde jag skulle åka igår. Men så blev det inte. Många ändrade röster åt höger och vänster. Q, Bollen, Artline och BSF ändrar sig. Varför? Sitter de i lyan ihop och skrattar gott åt förvirringen hos oss andra?

Cirkus, BSF och bollen blir mer misstänkta iom röständringarna till Hedinn. Kan vara oskyldigt, men kan också vara hårigt!

Artline är också extra hårig, röstade på mig! Så gör man bara inte! Tur för henom att den blev ändrad...

Qs ändringar känns... extra håriga. Först röstar hon på LenaH, sen på bollen för att sedan byta till LenaH igen? Kan det ha varit en vink åt bollen? I så fall kanske LenaH är god och Q ville vinka åt bollen, men rösta på en god?
Kan ju bara svara för mig själv. Men jag röstaändrade för att ge mig själv bättre chans att vara kvar då det i det läget bara var en massa enkelröster. Jag vet min roll men ingen annans.
Såhär i efterhand så vart det ju mindre bra att nattvakten rök såklart.
Men jag ser inte att just min ändring skulle vara förvirrande?
Artline ändrar efter att även hon fått en röst på sig. Så det i sig ser jag inte som skumt - men LenaH hade en poäng med att Arts motivering haltade lite.
Q är jag ju själv skeptisk till, men ser inte hur det skulle vara en vink till Bollen__? Bollen__ tvingades ju röständra strax före DL för att vara kvar - hon kunde inte veta att Q skulle ändra igen. Så vore det en vink så vart det ju rätt riskabelt då det riskerade att lägga upp bollen__ till lottnint (tror jag, minns inte ställningen rakt av nu).

Men jag fattar att man, i alla fall till viss del, reagerar på den som röstat på en. Hur ser du då på bollen--s första röst som var på dig?

Bollen la först en röst på mig, sedan byttes denna, med mycket kort tid kvar till DL till Hedinn (god). Visst hade bollen haft två röster på sig, och hade kunnat göra det för att rädda sig själv, men Qs ändrade röst kom ju långt tidigare och ändrade bollens 2 röster till 1. Hårigt.

Därför:

Elo röstar på bollen_

Nu hoppar jag in i leken igen (det är rätt mycket att rodda inför studenten på fredag med 77 pers anmälda till mottagningen så ber om ursäkt för noll aktivitet idag 🌺)
Ska läsa ikapp lite mer seriöst
Har hunnit sett att Habina blev käk.
Tråkigt att hon återigen blev käk första natten - jag misstänkte henne lite igår men kan nu lägga bort den tanken iaf.

Jag är på tapeten. , inte så förvånade , fattar att röständringarna sticker ut.
Ska jag säga något till mitt försvar så här långt utan att ha kunnat gå igenom alla inlägg ordentligt så borde jag väl som ulv inte gjort så ? Och inte heller som ficktjuv. Jag tänker att de alla gärna ligger lågt.

Jag hann och se precis innan jag postade detta att LenaH tyckte det var en tråkig spelstil att ändra röster (men kanske främst att hetsa att ändra röst -men det kom väl faktiskt efter dl ? Mina funderingar över det ? )

Jag finner det konstigt att drottningen av att ändra röster anför det som en tråkig spelstil dock.

Nu ska jag läsa ikapp lite mer ordentligt och försöka hinna svara på det som folk undrar på.

Bollen la först en röst på mig, sedan byttes denna, med mycket kort tid kvar till DL till Hedinn (god). Visst hade bollen haft två röster på sig, och hade kunnat göra det för att rädda sig själv, men Qs ändrade röst kom ju långt tidigare och ändrade bollens 2 röster till 1. Hårigt.

Därför:

Elo röstar på bollen_
Va?
Ordningen var:
Qs första röst på LenaH
bollen__s röst på Elo
Qs ändring till bollen__
bollen__s ändring till Hedinn
Qs ändring till LenaH igen preciiis på DL

Därför:

Elo röstar på bollen_
Jag kan absolut köpa att du tycker att det är hårigt att jag röstade på dig, men varför det är hårigt att försöka rädda sig själv förstår jag faktiskt inte. Tyvärr är du fel ute idag, jag får väl se till att försöka göra bättre ifrån mig så jag kan övertyga dig om det. :)

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Balkong 2026
  • Dejtingtråden 39
  • Valvaka!

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar