Spelet om väljarna (ulvlek)

• Tjatter
  • Trådstartare Trådstartare Mirtai
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 363
  • Visningar Visningar 4 478

Bukefalos 30 år!

om någon av publiken är sugen på att ta över min roll så hör av er. Jag har ledsnat och har ändå sådär med tid imorgon.

Sedan är det väl inte bara leken som gör mig på dåligt humör men just nu är det inte roligt.
Jag är också lite tjurig men tänker att det egentligen är roligt så det släpper väl. ❤️🙂

Nu är jag skittråkig men jag tycker att @flyingchange gör det väldigt enkelt för sig med en andraröst på @Sryoqwe och jag ber om ursäkt för att jag brustit i mina teorier där men jag anar en ulv som tar chansen att glida med.

LenaH röstar på fc

Nu röstade jag ju själv med en ”glida med” teori så detta blir väl lite sten meet glashus kanske 😁 men jag kan nog tycka att en uddaröst är ännu mer undanglidande faktiskt. Dessutom kändes det snarare lite väl enkelt att rösta qitis idag pga hennes märkliga röständrande igår vilket jag inte riktigt kunde se ulvigheten i. Det finns absolut andra än Sryoqwe som också glidit, och jag röstade med stor tidsnöd ikväll (precis som många andra verkar det som?)

Förlåt allihopa att jag missade att rösta. Dagen har varit rörig och sen var mitt internet dött när jag kom hem.

Jag ska försöka läsa igenom allt igen. Det är svårt att säga nåt i efterskott men jag tyckte nog att q verkade som om hon mer försökte dra blicken till sig än vara skum.
Så där hade jag inte röstat.

DL 2 21:30
19:49 Sryoqwe röstar på Qitis
20:40 Elo röstar på bollen__
20.57 bollen__ röstar på Sryoqwe
21:26 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:27 flyingchange röstar på Sryoqwe
21:27 Kilauea röstar på Artline
21:28 qitis röstar på Sryoqwe
21:29 LenaH röstar på flyingchange
21:30 Artline röstar på qitis

Teoriar om mina minst två per dag nu.

Det hände väldigt mycket på fyra minuter. Och det blev inte bra.

Egentligen hade jag inte tänkt rösta på Q. Men jag Sryoqwe kom in hastigt och röstade på Q. Eftersom Q vore en rimlig deltagare att sia så funderade jag på om S hade info om Q. Sedan gick det så fort så jag trodde att ulvarna eventuellt försökte få ut siaren. Men jag hade fel och hann inte riktigt tänka.

Jag tycker att Sryoqwe är skum men jag minns inte varför. Jag tror att det berodde på elo + Habina käket. Så frågan är om hon är ulv eller om ulvarna ser henne som ett lätt offer.

Lena tycker jag har fultolkat egentligen både mig och Q. Men om det beror på att hon är ond eller att vi båda är på sämre humör vet jag inte.

Både flyingchange och Sryoqwe borde inte vara ulvar. Troligen inte bollen och Sryoqwe heller.

Bollen har nog verkat vettigast ikväll men hon är lurig. Egentligen jag vem som helst vara ond.

Även om jag är less så hyser jag inget agg mot någon. Jag gillar er alla ❤️❤️❤️

Teoriar om mina minst två per dag nu.

Det hände väldigt mycket på fyra minuter. Och det blev inte bra.

Egentligen hade jag inte tänkt rösta på Q. Men jag Sryoqwe kom in hastigt och röstade på Q. Eftersom Q vore en rimlig deltagare att sia så funderade jag på om S hade info om Q. Sedan gick det så fort så jag trodde att ulvarna eventuellt försökte få ut siaren. Men jag hade fel och hann inte riktigt tänka.

Jag tycker att Sryoqwe är skum men jag minns inte varför. Jag tror att det berodde på elo + Habina käket. Så frågan är om hon är ulv eller om ulvarna ser henne som ett lätt offer.

Lena tycker jag har fultolkat egentligen både mig och Q. Men om det beror på att hon är ond eller att vi båda är på sämre humör vet jag inte.

Både flyingchange och Sryoqwe borde inte vara ulvar. Troligen inte bollen och Sryoqwe heller.

Bollen har nog verkat vettigast ikväll men hon är lurig. Egentligen jag vem som helst vara ond.

Även om jag är less så hyser jag inget agg mot någon. Jag gillar er alla ❤️❤️❤️
Det gick fort där på slutet det håller jag med om. Q är ju ofta ett lätt byte och kanske ännu lättare igår. Men jag var lite inne på att hon kanske hade en strategi bakom det hela så kände att det inte var där vi borde röstat igår. Lätt att säga i efterhand men så var det ju. Srypqwe kan ju också ha försökt locka fram siaren? Nu är det ju uppenbart att hon inte hade siat Q som ond iallafall 😅 Jag tror verkligen att det är minst en ulv som passat på att rösta på qitis, det är ju verkligen lätt att skylla på att hon var så skum!

DL 1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__

17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm

19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
20:50 Artline ändrar röst till LenaH

20:56 bollen__ röstar på Elo
21:13 qitis ändrar röst till bollen__

21:16 Habina röstar på Elo
21.28 Bollen ändrar röst till hedinn
21.30 qitis ändrar igen till LenaH

Hedinn nattvakt
Habina partimedlem/bybo

Qitis bybo
Artline PR-strateg/brevbärare

Jag tror ju fortfarande att det finns någon ulv bland rösterna på Q eftersom det kändes som att hon var en lätt deltagare att misstänka igår, nu vet vi att Art var god och då lämnar det Sryoqwe och Blacksmithfarm. Här tycker man ju kanske att andra rösten borde sticka ut mer i mina ögon men jag tänker nog snarare att det är den första som sticker ut för mig och röstade ju även där igår. Kändes som att det var lätt att lägga en röst på Q om man har tidsbrist och är lurvig faktiskt.
Med det sagt måste jag nog kika närmare på Bsf också som för mig är väldigt svårläst.
Elo envisades med att rösta på mig igår och jag kan absolut förstå det efter min röst på henne DL1.
Cirkus vill jag se mer av, ett osäkert kort verkligen.
Kan också hålla med Lena om att flyingchange lite flutit med så där måste jag nog läsa om leken igen för att försöka bilda mig en uppfattning om.
Och Lena då som inte ändrat röster som brukligt, varför då? :rofl: Det gör ju att man höjer på ögonbrynen minst sagt?

Jamen som sagt, måste läsa igenom leken igen och återkommer senare ikväll, nu måste jag tydligen jobba..

Jag har verkligen svårt att förstå vad som händer. Igår när jag läste igenom leken så blev jag lite fundersam på Elo och hennes teoriinlägg - där hon riktade misstankarna mot oss som röstade på Hedinn och och skrev att vi tre hade ändrat t il henne men det stämmer ju inte, jag lag bara en röst. Jag funderade på bsf igår och gjorde mitt typ enda inlägg om henne att jag har svårt att se varför hon som ulv skulle ändra från en god till en annan, däremot kan hon mycket väl vara ficktjuven. För att återgå till Elo, jag tycker också hur hon resonerar runt vinkande hit och dit, faktum är att den som är utanför lyan inte kan vinka till någon speciell iom att den inte vet vilka som sitter i lyan, däremot kan den ju försöka outa sig på annat vis för att ffa slippa bli käk.

Nu när det visade sig att Artline också var god så tycker jag nog Elos spridning av misstankjar pekar mer och mer på att hon mest misstänkt goda. Dessutom motiverar hon sin röst på bollen med en teori som inte håller i praktiken. Hon seglar högt upp på att vara misstänkt.

Jag tror pckså att det kan finnas ulviga röster på q och nu vet vi att Art är god (jag hade lätt trott att hon var ulvkollega med ekorren annars) och jag tycker bollen spelar som när hon är god det lämnar bsf och ekorren (jag kan fan inte stava till hennes namn) och där finns en stark ulvkandidat, ekorren alltså.

Vad det gäller bsf är jag extremt ambvivalent alla hennes röster hittills är på goda, samtidigt tycker jag det finns stringens i hennes resonemang. LenaH är om möjligt ännu svårare att få grepp om, hon röstar på flyingechange i bägge DL, flyingchange och kilaluea är också suddiga i kanten för mig. Kila röstade på mig i första DL och Art i andra - jag vet min roll och den statistiken är ju inte direkt topp

Jag har verkligen svårt att förstå vad som händer. Igår när jag läste igenom leken så blev jag lite fundersam på Elo och hennes teoriinlägg - där hon riktade misstankarna mot oss som röstade på Hedinn och och skrev att vi tre hade ändrat t il henne men det stämmer ju inte, jag lag bara en röst. Jag funderade på bsf igår och gjorde mitt typ enda inlägg om henne att jag har svårt att se varför hon som ulv skulle ändra från en god till en annan, däremot kan hon mycket väl vara ficktjuven. För att återgå till Elo, jag tycker också hur hon resonerar runt vinkande hit och dit, faktum är att den som är utanför lyan inte kan vinka till någon speciell iom att den inte vet vilka som sitter i lyan, däremot kan den ju försöka outa sig på annat vis för att ffa slippa bli käk.

Nu när det visade sig att Artline också var god så tycker jag nog Elos spridning av misstankjar pekar mer och mer på att hon mest misstänkt goda. Dessutom motiverar hon sin röst på bollen med en teori som inte håller i praktiken. Hon seglar högt upp på att vara misstänkt.

Jag tror pckså att det kan finnas ulviga röster på q och nu vet vi att Art är god (jag hade lätt trott att hon var ulvkollega med ekorren annars) och jag tycker bollen spelar som när hon är god det lämnar bsf och ekorren (jag kan fan inte stava till hennes namn) och där finns en stark ulvkandidat, ekorren alltså.

Vad det gäller bsf är jag extremt ambvivalent alla hennes röster hittills är på goda, samtidigt tycker jag det finns stringens i hennes resonemang. LenaH är om möjligt ännu svårare att få grepp om, hon röstar på flyingechange i bägge DL, flyingchange och kilaluea är också suddiga i kanten för mig. Kila röstade på mig i första DL och Art i andra - jag vet min roll och den statistiken är ju inte direkt topp
Inser att jag inte läst beskrivningen av ficktjuven så väl, var helt inställd på att den vet vilka ulvarna är och därav kan tänkas vinka faktiskt.
Jag hänger nog inte med i ditt resonemang var det får dig att tänka om elo, du skriver jag tycker också hur hon resonerar runt vinkande hit och dit, men misstänker du henne för att vara ulv eller ficktjuv? 😅 För jag uppfattar det du skriver som att det är bsf du tänker kan vara trolig ficktjuv?
Sen håller jag med dig om ekorren som stark ulvkandidat, men aah bsf då? kanske god trots att vi vet att hon röstat på goda, för det gör man ju ändå tyvärr oftast som god? hmm åh vad jag har svårt att få grepp om bsf, lena och dig. ni är såna som luras för bra!

Edit: rättar förvirrad mening

Jag röstade Sryoqwe igår och min magkänsla säger fortfarande att hon mycket väl kan vara luden. Jag har dock ingen direkt superbra teori, under tidspress igår tyckte jag att bollens tankar kändes vettiga och jag har hållit bollen åt det godare hållet, men när jag läser inlägget idag så känns det inte lika starkt? Enkla röster har vi ju verkligen flera som har lagt samt anklagat andra för (inklusive LenaH som tycks ha hakat upp sig på mig, den rösten igår om någon kändes ju väldigt enkel). Jag har haft sjukt dåligt med tid till leken men jag skulle vilja studera Elo, cirkus och Kilauea lite närmare då dessa flugit under min radar och det finns ju fortfarande tre hungriga ulvar där ute.

Jag röstade Sryoqwe igår och min magkänsla säger fortfarande att hon mycket väl kan vara luden. Jag har dock ingen direkt superbra teori, under tidspress igår tyckte jag att bollens tankar kändes vettiga och jag har hållit bollen åt det godare hållet, men när jag läser inlägget idag så känns det inte lika starkt? Enkla röster har vi ju verkligen flera som har lagt samt anklagat andra för (inklusive LenaH som tycks ha hakat upp sig på mig, den rösten igår om någon kändes ju väldigt enkel). Jag har haft sjukt dåligt med tid till leken men jag skulle vilja studera Elo, cirkus och Kilauea lite närmare då dessa flugit under min radar och det finns ju fortfarande tre hungriga ulvar där ute.

Bara tre? Räknas inte ficktjuven som hårig?

Bara tre? Räknas inte ficktjuven som hårig?

Jag måste nog läsa den rollen igen, jag trodde att goda kan vinna även om ficktjuven lever?

Edit: ”Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda.”

Detta tolkar jag som att goda måste få ut alla ulvar för att vinna, men inte ficktjuven? Men om ulvar + ficktjuv är fler än goda, så vinner onda?

Liknande trådar

• Marknad i byn (Ulvlek)
  • Jag går och fiskar (Ulvlek)
  • Inte Shakespeare och inte Richard III under parkeringen (Ulvlek)
  • Stulet paket

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Valvaka!
  • Dejtingtråden 39
  • Stensamlare?

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

• Kattsnack 12
  • Kattnamn från sagor?