Mirtai
Trådstartare
Jag citerar vinstvillkoren:
Goda vinner när alla ulvar är döda, onda vinner när de är fler än de goda.
Dvs goda vinner när ulvarna är döda oaktat ficktjuven. Men onda vinner när ulvar+ficktjuv är fler än de goda
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Jag citerar vinstvillkoren:
Teoriinlägget från idag eller igår? Jag har fortfarande samma tankar om ekorren som igår.Jag röstade Sryoqwe igår och min magkänsla säger fortfarande att hon mycket väl kan vara luden. Jag har dock ingen direkt superbra teori, under tidspress igår tyckte jag att bollens tankar kändes vettiga och jag har hållit bollen åt det godare hållet, men när jag läser inlägget idag så känns det inte lika starkt? Enkla röster har vi ju verkligen flera som har lagt samt anklagat andra för (inklusive LenaH som tycks ha hakat upp sig på mig, den rösten igår om någon kändes ju väldigt enkel). Jag har haft sjukt dåligt med tid till leken men jag skulle vilja studera Elo, cirkus och Kilauea lite närmare då dessa flugit under min radar och det finns ju fortfarande tre hungriga ulvar där ute.
Mitt val av dig igår var att jag helt enkelt inte hade hunnit ta ställning till vilken av @Sryoqwe och q som kunde tänkas vara ond och backade därför från att avgöra.Jag röstade Sryoqwe igår och min magkänsla säger fortfarande att hon mycket väl kan vara luden. Jag har dock ingen direkt superbra teori, under tidspress igår tyckte jag att bollens tankar kändes vettiga och jag har hållit bollen åt det godare hållet, men när jag läser inlägget idag så känns det inte lika starkt? Enkla röster har vi ju verkligen flera som har lagt samt anklagat andra för (inklusive LenaH som tycks ha hakat upp sig på mig, den rösten igår om någon kändes ju väldigt enkel). Jag har haft sjukt dåligt med tid till leken men jag skulle vilja studera Elo, cirkus och Kilauea lite närmare då dessa flugit under min radar och det finns ju fortfarande tre hungriga ulvar där ute.
Okej sorterar min hjärna lite. Jag har tidigare skrivit om Ekorren, Elo och Cirkus så det tar jag inte upp igen.DL 1 21:30
15:05 flyingchange röstar på bollen__
17:40 Blacksmithfarm röstar på Habina
18:55 cirkus röstar på Hedinn
19:07 Elo röstar på Sryoqwe
19:25 Kilauea röstar på cirkus
19:43 Hedinn röstar på Blacksmithfarm
19:44 Artline röstar på Elo
19.55 qitis röstar på LenaH
19:56 Sryoqwe röstar på Artline
20:17 LenaH röstar på flyingchange
20:38 Blacksmithfarm ändrar röst till Hedinn
20:50 Artline ändrar röst till LenaH
20:56 bollen__ röstar på Elo
21:13 qitis ändrar röst till bollen__
21:16 Habina röstar på Elo
21.28 Bollen ändrar röst till hedinn
21.30 qitis ändrar igen till LenaH
Hedinn nattvakt
Habina partimedlem/bybo
DL 2 21:30
19:49 Sryoqwe röstar på Qitis
20:40 Elo röstar på bollen__
20.57 bollen__ röstar på Sryoqwe
21:26 Blacksmithfarm röstar på qitis
21:27 flyingchange röstar på Sryoqwe
21:27 Kilauea röstar på Artline
21:28 qitis röstar på Sryoqwe
21:29 LenaH röstar på flyingchange
21:30 Artline röstar på qiti
Cirkus missade att rösta
Qitis bybo
Artline PR-strateg/brevbärare
Jag räknar lite, för sen är jag i stallet hela kvällen (kommer vara så hela veckan).
12 deltagare bör betyda fyra onda. Förstår jag rollistan rätt blir det tre ulvar och en ficktjuv som inte hör till lyan. Dvs den känner inte till lyan och lyan känner inte till den.
Med fem goda specialroller bör det bli tre bybor. Känns spontant som att det kan bli en rolig, lite lättsam lek.
️
har redan frågat om siaren, så jag tror jag förstått resten av rollistan. Kanske.
Är vi 8 kvar med 3 ulvar och en tjuv så är det ju lika och det vore ju väldigt dumt om vi röstar ut en god idag med andra ord.. jag vet inte vem som räknade fram 3 ulvar och en tjuv, jag hoppas det är färre![]()
(Till Habina)
Jag hade nog framfört mina åsikter om att folk slänger skräp ute i naturen och på andra olämpliga ställen, samt varför det är dåligt och hur enkelt det är att slänga skräpet på rätt ställe. Förstår inte hur folk kan med att slänga skräp från bilar, på promenader och allt vad det nu är.
Hennes röst i DL1Den här hade jag nog behövt lyssna på... allmänbildning, bra idé.
Hon tar upp cirkus och Artline och väljer sedan att rösta på Artline med en typisk förstadagsteori.Många intressanta tal.
Cirkus vill ha solidaritet. Ulvarna bör ju ha mest av det, iallafall i nuläget. Skulle kunna vara en tjuv som vill hitta sina kollegor och få solidaritet i lyan? Eller en god som bara vill att allt är frid och fröjd, svårt att säga nu. Dock anmärkningsvärt.
Artline vill ha borgmästare och träd. Borgmästare behöver ha en grupp för att ha sin roll. Ulvarna har också en grupp. Och ulvar lever mig veterligen i skogen, alltså är träd högst relevant för dem. Nej, det här är nog faktiskt mest suspekt.
Sryoqwe röstar på Artline
Fast det här förstår jag inte heller. Varför skulle en ulv fjäska för en annan ulv? Om något borde det väl vara tvärtom, som i alibiröster?
Finns väl iofs ingen som vet om allas godhet eller avsaknad av sådan? Så goda känner inte till någon än, och hos de onda finns det en dold. Så jag vet inte varför Elo skulle peka ut någon, varken som ond eller god? Håller med om att det är lite ludet att vara emot utbildning (framförallt i en valrörelse), men förstår inte vad meningen skulle vara oberoende av sida?
Väldigt vad många ändringar nu. Visserligen lämpligt att inte bara lägga förstaröster, men funderar på om det skulle kunna vara en och annan ulv som ändrade ganska sent för att undvika att en kollega åker, eller (osannolikt) att det blir lottning mellan två ulvar. Eller så var det bara goda som har viktiga roller eller helt enkelt inte vill åka ut tidigt. Tror iallafall inte att jag sett så många röständringar i första DL i någon tidigare lek.
Jag har blivit sjuk och kommer behöva rösta nu för att inte riskera att missa. Känner inte att jag kan lita på någon.
Blacksmithfarm och Artline är nog aldrig att lita på. Det gäller iofs fler också. Tycker att bägge verkar resonera vettigt men det säger nog inte mycket om deras roller...
Behöver titta mer på Q också. Och Lena. Får se vad jag orkar med.
Förstår mig inte på Qitis ändringar fram och tillbaka. Kan vara en typisk engagerad Qitis, men kan mycket väl vara ett ludet Q också. Och min tankeförmåga är för tillfället begränsad, så det här är det märkligaste jag hittar.
Sryoqwe röstar på Qitis
Jag tror verkligen inte att 3 goda röstade ut Q igår, inte en chans. Jag misstänker definitivt ekorre mer än dig, men jag har inte friskrivit dig heller.Förutom röstlistor ärr detta Sryoqwe's inlägg:
(Till Habina)
Hennes röst i DL1
Hon tar upp cirkus och Artline och väljer sedan att rösta på Artline med en typisk förstadagsteori.
Första delen är svar till rösten hon får på sig av Elo, andra delen till Artline ang att elos röst skulle innebära att Elo visste ngt och därför röstade på Sryoqwe.
Här ang. DL1
Första inlägget från igår:
Och rösten:
Jag hade nog velat se mer från Sryoqwe idag, då det hon skrivit inte direkt hoppar ut och skriker ulv (läser att du blivit sjuk, så hoppas du orkar leka, krya!) Men hennes röstrad är i princip lika dålig som min, av vad vi vet såhär långt.
Ang. Q så håller jag med bollen__ om att hon blev ett lätt mål igår. För mig lämnar det Sryoqwe som möjlig ulv i sådana fall. Men samtidigt finns det ju en chans/risk att ulvarna såklart förstått att Q skulle kunna bli ett lätt mål och därför inte röstat där.
Pollinerare och varför de behövs. Biologisk mångfald, kanske man ska kalla det.
Vi vet ju nu att Artline var brevbärare, så vi kan vara säkra på att Kila inte frågade om sin egen roll.
Rösten på cirkus känns som en typisk förstadagsröst.Att prata gemenskap, att hjälpas åt inom en grupp. Vilka vill det? Lyan såklart.
Kilauea röstar på cirkus
till bollen__ angående diskussionen om röständringar och att tvinga goda specialroller att ändra röst för att rädda sig.Jag förstod först inte heller, sen ser jag också en viss logik i det. Men samtidigt undrar jag om Artline kan vara ute efter att pressa för att få andra misstänkta. Vilket i mina ögon känns ulvigt. Men det lär väl visa sig tids nog.
Det vet vi nu att det inte stämmer i alla fall, Artline var brevbärare.Funderar även över möjligheten att både Art och LenaH är i lyan tillsammans. Och kör ett hejdundrande spel för gallerierna.
Det är väl mina främsta tankar just nu.
Njae, alltså jag kan ändå förstå om man reagerar och funderar över någon som inte räddar sig? Nu satt LenaH lugnt i båten och strax före DL fanns inte längre behovet (även om Q då såklart ändrade tillbaka igen).Har försökt läsa igenom alla ändringar hit och dit igår, men blir då inte klokare.
Det skaver lite att Art tyckte att LenaH skulle ändra sin röst, oavsett sett om hennes roll är viktig eller oviktig. Vem vill riskera att få ut nån med en viktig roll? Nä, det skaver faktiskt lite för mig.
Ok DL1 men kom igen. "För att hon borde vara ond nån gång"? Säger inte att Lenas röst var bättre, men att ändra flera gånger. Njä, känns konstigt.
Bsf var den enda som röstade på Habina igår, innan ändring. Åt lyan Habina för att få bsf misstänkt? I så fall sätter det ju bsf mer åt god-sidan.
Till ett inlägg av Elo där Elo tar upp röständringar och vinkningar.Hur skulle det kunna vinkas? Som jag tolkar rollistan så känner inte de onda till varandra (utom ulvarna). Så frågan är om du är god som tänker fel (brukar ju vara min uppgift) eller om du själv vill vinka?
Lägger sedan en en röst på Artline för att hon ska ha pressat LenaH att röständra igår. En uddaröst som inte bidrog till lynchresultatet. Kan vara försiktig god, kan vara smygande ond.Jag tycker det är jättesvårt att välja vart jag ska rösta idag. Spretande röster igen hittills och så många som inte röstat än (inklusive jag själv).
Jag undrar dock ännu på hur Artline i mina ögon försökte pressa LenaH att röständra igår även om hon sitter på en viktig roll.
Så Kilauea röstar på Artline
Svar till Artline som tycker teorin mot henne var orättvis.Absolut och inte som hon brukar. Men tycker ändå du gick på rätt hårt. Och som bollen __ säger ovan så glider du med lite lätt med dagens röst tycker jag.
Återigen till Artline.Fast det ser ju inte bättre ut i och med att du valde att rösta på q nu?
Men absolut, jag kan ha fel. Är van att ha det i lekarna.
Och här släpper hon disskussionen.Jag kan absolut släppa det som varit där. Och nu förstår jag ju varför q vågade sticka ut så med alla sina röständringar.
Jag blir lite rädd när jag och bollen__ tänker och skriver en del liknande. Tur eller inställsam ond?
Ja, är hon ulv så borde hon ha röstat på Q, samtidigt hade det ju pekat ännu mer på Sryoqwe som ulv i det läget? Utöver att peka på LenaH som räddare av sin kollega?Jag tror verkligen inte att 3 goda röstade ut Q igår, inte en chans. Jag misstänker definitivt ekorre mer än dig, men jag har inte friskrivit dig heller.
Det sticker i mina ögon att Lena la en udda röst också även om hon förklarat varför. Jag vet inte vad jag ska tänka. Om hon är ulv med ekorre så hade hon väl gärna velat rösta på Q? Det var väl inte helt självklart att Art skulle rösta där? Så jag vet inte om det är ett plus för Lena iom jag misstänker ekorre och vi vet att Q var god eller om det är ett minus...........
Hur vet du att de är tre?Jag röstade Sryoqwe igår och min magkänsla säger fortfarande att hon mycket väl kan vara luden. Jag har dock ingen direkt superbra teori, under tidspress igår tyckte jag att bollens tankar kändes vettiga och jag har hållit bollen åt det godare hållet, men när jag läser inlägget idag så känns det inte lika starkt? Enkla röster har vi ju verkligen flera som har lagt samt anklagat andra för (inklusive LenaH som tycks ha hakat upp sig på mig, den rösten igår om någon kändes ju väldigt enkel). Jag har haft sjukt dåligt med tid till leken men jag skulle vilja studera Elo, cirkus och Kilauea lite närmare då dessa flugit under min radar och det finns ju fortfarande tre hungriga ulvar där ute.
Jag vet vart jag har mig. Men jag har nog inte så många kloka ord att komma med tyvärr.Så kör vi Kilauea då.
Vi vet ju nu att Artline var brevbärare, så vi kan vara säkra på att Kila inte frågade om sin egen roll.
Rösten på cirkus känns som en typisk förstadagsröst.
till bollen__ angående diskussionen om röständringar och att tvinga goda specialroller att ändra röst för att rädda sig.
Det vet vi nu att det inte stämmer i alla fall, Artline var brevbärare.
Njae, alltså jag kan ändå förstå om man reagerar och funderar över någon som inte räddar sig? Nu satt LenaH lugnt i båten och strax före DL fanns inte längre behovet (även om Q då såklart ändrade tillbaka igen).
Funderar även på om Habina blev käkad för att kasta misstankar åt mitt håll. Jag vet inte? Det verkar ju istället som om flera satte mig lite åt sidan igår i alla fall, så det hade i sådana fall motsatt effekt.
Till ett inlägg av Elo där Elo tar upp röständringar och vinkningar.
Lägger sedan en en röst på Artline för att hon ska ha pressat LenaH att röständra igår. En uddaröst som inte bidrog till lynchresultatet. Kan vara försiktig god, kan vara smygande ond.
Svar till Artline som tycker teorin mot henne var orättvis.
Återigen till Artline.
Och här släpper hon disskussionen.
Och så dagens inlägg.
Blev jag klokare av genomgången? Njae, tror inte det. Jag vet nog ff inte var jag har Kilauea.![]()
Hon börjar med att sätta Q, bollen__ och mig åt sidan, samtidigt funderar hon även på vilka som kan ha käkat Habina, och förklarar sin tankegång med röstmotiveringen som blev så uppmärksammad.Undrar vilka som är mest troliga att göra Habina till första käk två lekar i rad.
Jag försökte skriva ett teori inlägg i natt men då kom bsf med sitt inlägg och lät mycket klokare än mitt svammel. Så jag gick och lade mig istället.
Lena. Jag tyckte hon kändes skum igår men jag vet också att hon är en person jag lätt kan bli nojjig över. Hon kan vara ond men jag har släppt 90 % av teorierna ifrån igår.
Att Lena skulle rädda sig själv genom att rösta på Hedinn hade jag ingen tanke på. Jag hade snarare räknat med att få en till röst själv. Även om jag inte visste Hedinns roll så är hon någon som brukar resonera klokt så min andra röst på LenaH var delvis ett sätt för att öka chansen för Hedinn att vara kvar. Hedinn kan inte vara ond i varenda lek.
Idag vet jag inte rikligt vart jag ska börja. Q var något velig, bollens röständring förstår jag och bsf låter vettig i sina teorier. De kan vara ond men det är kanske inte där jag vill börja.
Svar till mig där jag påpekade att tre spelare av tre som skrivit efter DL hade satt mig åt sidan.Du har en förmåga att låta vettig så du kan nog kännas god oavsett roll. Jag vet inte om det är så sannolikt att du blev siad. Men det vet väl egentligen bara en (eller två) veta.
Jag hoppas att du är god men jag vågar inte lita på dig. Men visst så blir man nojig. Hamnade någon rad i lyan så är det många som vet något.
Men jag funderar på min super dåliga om elo och Sryoqwe. Elo borde ha vetat att Habina blev käk först i förra leken men Sryoqwe kan ha missat det. Men den teorin är kanske lite ful
Ovan är till LenaHJag hade ingen tanke på att du skulle rösta på Hedinn. Den tanken slog mig inte. Jag trodde snarare att du skulle ändra till mig eller någon av de andra.
Oavsett så var det inte min mening och jag ber om ursäkt för att du kände dig trängd.
Varför går klockan så fort??? Två timmar har försvunnit idag. När katterna ville ha kvällsmat så tänkte jag säga att de behövde vänta en timme, men istället var det jag som var en timme försenad.
Och till slut så röstade hon på Q.Jag kan inte bestämma mig.
Artline röstar på Qitis
Röständringarna igår var skumma
Jag räknar lite, för sen är jag i stallet hela kvällen (kommer vara så hela veckan).
12 deltagare bör betyda fyra onda. Förstår jag rollistan rätt blir det tre ulvar och en ficktjuv som inte hör till lyan. Dvs den känner inte till lyan och lyan känner inte till den.
Med fem goda specialroller bör det bli tre bybor. Känns spontant som att det kan bli en rolig, lite lättsam lek.
️
har redan frågat om siaren, så jag tror jag förstått resten av rollistan. Kanske.
Från igår när du röstade.Teoriinlägget från idag eller igår? Jag har fortfarande samma tankar om ekorren som igår.
Jag ser att du skriver att de tre flugit under din radar, men jag skulle också vilja höra vad du tänker om Bsf och Lena?
Jag tycker att det är läskigt att jag och cirkus har en del liknande tankar, vill ju hålla henne åt det godare hållet pga det men jag vet ju inte om det bara är för att jag håller med en del i vad vi tycker.
Elo tror jag bara är lite förvirrad, jag ser nog inte ondheten där? För mig får hon ett + i att hon röstat på en som jag håller åt det ludna hållet och hon blev ju dessutom ifrågasatt kring det av bla. mig då..![]()
Mitt val av dig igår var att jag helt enkelt inte hade hunnit ta ställning till vilken av @Sryoqwe och q som kunde tänkas vara ond och backade därför från att avgöra.
Jag kände lite som bla @bollen__ - q var FÖR skum för att vara ulv och Sryoqwe har jag knappt tittat på och därför heller inte snappat upp nåt ljudet.
Hur vet du att de är tre?
Fast om jag var kollega med @Sryoqwe (min lur har lärt sig stava!LenaH är jag skeptisk till pga slappa röster på mig. Hennes ”q vs Sryoqwe jag var inte säker” argument nedan kan jag iofs förstå men det kan också vara ett sätt att inte behöva rösta på en kollega.
Det är ju det som gör det så svårt med digFast om jag var kollega med @Sryoqwe (min lur har lärt sig stava!) och förresten, när blev det fastställt att Sryoqwe är ulv?? Så hade jag väl röstat på qitis?!
Hur menar du med att "inte behöva rösta på en kollega"?
Dessutom brukar jag tyvärr inte vara rädd för att lyncha kollegor när jag är i lyan heller.![]()
Ja, igår kom jag in lite sent och hann inte bilda mig en vettig uppfattning (fastnade också lite med q) och som sagt, därför röst på @flyingchange .Det är ju det som gör det så svårt med digatt du inte röstade där behöver liksom inte betyda något för du kan ju lika gärna kallt rösta ut en kollega
svårt detta.
Ja men det tror jag du hittar igår typ, men folk hade ju fullt upp med Q.![]()