Spex på bröllop

Voeux

Trådstartare
Jag ska vara toastmadame på en väns bröllop i sommar och tycker att det skulle vara passande med något spex under bröllopsmiddagen, men allt jag lyckas googla mig till känns rätt trist faktiskt. Har ni varit på något bröllop som hade något roligt spex som ni kan tipsa om, eller hört om något som verkar kul? :)
 
Var på bröllop för några veckor sedan och de hade några roliga inslag. Ett var frågesport om brudparet. Det vill säga 10 frågor som handlade om dem tillsammans t ex "Var träffades X och Y", "Vad är X och Y:s hundars gemensamma ålder" m.m.
Ett annat var att bruden blev "bortrövad" och för att få tillbaka henne var brudgummen tvungen att på 10 minuter skriva ihop en dikt om deras kärlekssaga där vissa ord (typ 6-7 st) - som bröllopsgästerna kastade ur sig - skulle ingå. Det blev väldigt roligt eftersom orden som skulle finnas med var bl.a. fyllesex, galant och slynig 😁
 
Ett annat var att bruden blev "bortrövad" och för att få tillbaka henne var brudgummen tvungen att på 10 minuter skriva ihop en dikt om deras kärlekssaga där vissa ord (typ 6-7 st) - som bröllopsgästerna kastade ur sig - skulle ingå. Det blev väldigt roligt eftersom orden som skulle finnas med var bl.a. fyllesex, galant och slynig 😁
😲😧
 
När jag var toastmadame på en av mina bästa vänners bröllop så hade vi förberett några meningar som de skulle få säga till varandra - med Speak Out-grejer i munnen :D Innan vi plockade upp dem sa vi typ "Eftersom det här med kommunikation är väldigt viktigt i ett äktenskap skulle vi vilja hjälpa er på traven med en liten övning" typ.
Det blev jätteroligt! Ha inte för många meningar bara, det räckte gott med 3-4/person.
 
Jag ska vara toastmadame på en väns bröllop i sommar och tycker att det skulle vara passande med något spex under bröllopsmiddagen, men allt jag lyckas googla mig till känns rätt trist faktiskt. Har ni varit på något bröllop som hade något roligt spex som ni kan tipsa om, eller hört om något som verkar kul? :)
På min brors bröllop, så varje gång han gick på toaletten så uppmanade toastmstern alla andra män i lokalen/runt borden att springa fram och kyssa bruden (på kinden) innan brorsan kom tillbaka. De blev många fniss
 
På min brors bröllop, så varje gång han gick på toaletten så uppmanade toastmstern alla andra män i lokalen/runt borden att springa fram och kyssa bruden (på kinden) innan brorsan kom tillbaka. De blev många fniss
Gjorde alla män det ? :cautious:
 
På min brors bröllop, så varje gång han gick på toaletten så uppmanade toastmstern alla andra män i lokalen/runt borden att springa fram och kyssa bruden (på kinden) innan brorsan kom tillbaka. De blev många fniss

Det är klassiskt!

Brukar vara olika signaler för båda! :p
”Hos oss” är det alltid någon faster eller moster som ska ha en puss på mun, bidrar till extra skratt och röda kinder ;)
 
På min brors bröllop, så varje gång han gick på toaletten så uppmanade toastmstern alla andra män i lokalen/runt borden att springa fram och kyssa bruden (på kinden) innan brorsan kom tillbaka. De blev många fniss
Håller med @vouge, det är ett traditionellt svensk "bröllops-spex". En signal kan vara att alla börjar plinga i glasen så fort brud/brudgum lämnar lokalen. Brukar ju vara max 1-2 gånger per person så det är ju inte så rörigt som det verkar.

@Hero, om någon väljer att sitta kvar är väl det ok. Mende flesta gillar ju lekar och spex och det blir ju en kö av män att ställa sig i. Oftast är man mer obekväm till bords med alla damer när resten av männen rusar upp.
 
Ett annat var att bruden blev "bortrövad" och för att få tillbaka henne var brudgummen tvungen att på 10 minuter skriva ihop en dikt om deras kärlekssaga där vissa ord (typ 6-7 st) - som bröllopsgästerna kastade ur sig - skulle ingå. Det blev väldigt roligt eftersom orden som skulle finnas med var bl.a. fyllesex, galant och slynig 😁

Det där hade typ varit min värsta mardröm. :nailbiting:
 
På min brors bröllop, så varje gång han gick på toaletten så uppmanade toastmstern alla andra män i lokalen/runt borden att springa fram och kyssa bruden (på kinden) innan brorsan kom tillbaka. De blev många fniss

Det där har nog varit ett inslag på varje bröllop jag har varit på. Så fort bruden eller brudgummen går på toa börjar någon (vem som helst) klinga i glaset och då ska alla män kyssa bruden på kinden eller tvärtom. Dock inte vårt eget. Men jag funderade på att låtsas behöva gå på toa eftersom jag visste att min man inte hade någon koll på den där traditionen (vi gifte oss först i kompiskretsen) och antagligen skulle bli rätt förvånad :p
 
Jag funderar på att hitta på något skoj med tomtebloss, eller ännu bättre sånna där isfacklor. Brudparet gillar FEST och allt därtill. Men, någon som vet om man kan flyga med sådana i det incheckade bagaget? Eller kommer jag bli stoppad i säkerhetskontrollen för BOMB då? :nailbiting:
 
Funderar även att köpa en såndär liten låda med olika knappar på för olika ljud. Typ en tupp, en tuta, en kossa, en ringklocka, applåder osv. Någon som vet vart man kan få tag på en sådan? Tänker att det vore skoj att ha typ ett ljud för tal, ett ljud för när bruden lämnat bordet (pussar) och ett annat när brudgummen lämnat bordet.
 
När jag var toastmadame på en av mina bästa vänners bröllop så hade vi förberett några meningar som de skulle få säga till varandra - med Speak Out-grejer i munnen :D Innan vi plockade upp dem sa vi typ "Eftersom det här med kommunikation är väldigt viktigt i ett äktenskap skulle vi vilja hjälpa er på traven med en liten övning" typ.
Det blev jätteroligt! Ha inte för många meningar bara, det räckte gott med 3-4/person.

Jag råkar veta att en utav de som ska hålla tal har planerat just detta :laugh:
 
Jag funderar på att hitta på något skoj med tomtebloss, eller ännu bättre sånna där isfacklor. Brudparet gillar FEST och allt därtill. Men, någon som vet om man kan flyga med sådana i det incheckade bagaget? Eller kommer jag bli stoppad i säkerhetskontrollen för BOMB då? :nailbiting:
Tomtebloss får du absolut inte ta med dig på planet, varken incheckat eller i carry on. Inte heller någon form av fyrverkerier eller raketer.
 
Jag råkar veta att en utav de som ska hålla tal har planerat just detta :laugh:
Citerade fel såg jag nu, men ang ljuden iaf.
Finns kanske nån app för det att fixa till mobil/platta+högtalare? Tror det heter soundboard.

Jag tycker också att det där med dikten lät kul. Och det här med skorna, den verkar vara en klassiker enl de bloggar jag läst iaf.
 
Bröllopsspex måste vara världens värsta och svåraste genre!

Exemplen i tråden bygger ju mycket på könsroller och skräcken för otrohet i lite olika varianter. Hade det varit mitt bröllop hade jag blivit arg på allvar och smärtsamt besviken om gästerna hittade på något sådant.

Om man mer tänker: nåt kul vid sittande bord, vad finns då?
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar :love: och hittar ingen klänning som känns helt rätt, så nu tänkte jag damma av symaskinen och försöka ge mig...
Svar
18
· Visningar
1 220
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 715
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 642
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 17
  • Annonsera mera VII
  • Ridskoleryttare

Omröstningar

Tillbaka
Upp