Spex på bröllop

Jag måste instämma i detta. Jag fattar fan inte vem som blir missnöjd med någon annans bröllop om normal hänsyn till att alla är olika har tagits. Om typ vegetarianer får usel mat, eller feminister tvingas dansa "sexigt" på scen - ja, då finns det något att bli missnöjd över. Men sådant är ju enkelt att undvika. Inte sjutton går jag på bröllop i tron att det ska bli OUTSTANDING TOTALFEST som om det inte fanns en morgondag, och inte blir jag besviken om det inte blir så heller.

Och de som eventuellt tycker att valet av lekar och sådant är lite för "städat", kommer givetvis inte i efterhand att tänka att hade det bara funnits lite mer sexism och rasism på den festen, hade den varit mycket roligare. Möjligen tänker de att de föredrar andra lekar, men inte sjutton blir de missnöjda för det?

Inte missnöjd men nog har man upplevt tråkigare tillställningar? Där man står vid ett barbord med en drink man fått betala stureplanspriser för och tittar på ett snudd på tomt dansgolv med discokula som snurrar. Alternativet är inte sexism men att skapa den där härliga uppsluppna stämningen är inte alltid så lätt.
 

Liknande trådar

Kläder & Bli fin Ska på bröllop i sommar :love: och hittar ingen klänning som känns helt rätt, så nu tänkte jag damma av symaskinen och försöka ge mig...
Svar
18
· Visningar
1 221
Senast: monster1
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 354
Tjatter Svägerska ska gifta sig i sommar, nu kom inbjudan till möhippa. Jag trodde möhippegänget skulle planera något roligt tillsammans men det...
2 3
Svar
43
· Visningar
3 718
Senast: Ninnurur
·
Tjatter Välkomna till den nya terminen på Bukefalos universitetet. Under hösten kommer ni få läsa spännande kurser så som “Hårig eller bara...
94 95 96
Svar
1 914
· Visningar
34 673
Senast: Hedinn
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • OS i Paris 2024 (dressyr)
  • Dressyrsnack 17
  • Världscupsfinalerna

Omröstningar

Tillbaka
Upp