Spindeltråden (utbruten från Vad gör vi CXIII)

• Övr. Djur
  • Trådstartare Trådstartare Sel
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 1 732
  • Visningar Visningar 167 595

Bukefalos 30 år!

Min andra stora tjej Athiri verkar för övrigt vara på väg att ömsa också eftersom hon vägrade äta sin middag - och jag tror att hon kommer att bli ännu större än Abbil. De är samma genus (Lasiodora) men olika sp.
Det var så himla tydligt just ikväll hur snälla tarantellerna egentligen är. Jag ville gärna ha en storleksbild på damen ifråga så jag försökte locka/putta upp henne på min hand. Tre gånger insisterade jag och först vid tredje försöket sparkade hon lite hår och gick åt motsatt håll (då gav jag mig givetvis). Tidigare satt hon mest envist eller satte upp en tass på min hand och ville inte gå upp.
Inte en enda gång var hon det minsta aggressiv mot vare sig mig eller penseln jag använde för att styra.
De kan säkert känna att du inte vill illa, precis som andra djur kan läsa av oss.

• Gilla
Reactions: Sel
Alla små fick mat igår och vi hade några ömsningar igen! Minst fyra behöver nya, större hus också. 😊

20250914_230407.webp

Sort? Följer en del engelska spindelsidor (vanliga spindlar då som lever ute). Finns en del stora där har jag sett. Själv har jag en kärrspindel på toaletten. Den vill nog inte vara där men jag får inte tag i den tyvärr.
Det är en vanlig stor husspindel, samma sort som i Sverige. :) Aka "jättestor skånsk spindel" enligt vad gör vi -tråden. :D En av tre arter under genus Eratigena.

Åh, hoppas hen hittar ut! <3

Det finns några riktigt, riktigt häftiga harvestmen! Är du säker på att just den där är ett riktigt foto dock?
Säker kan jag inte vara nej. Fotot kommer från ett tumblr inlägg där det fanns ett till foto:
a50e493ffb4d4474a92c3fed0b12cee79b39f4ef.jpg

Den ser ju bra realistisk ut tycker jag. Bloggen i sig (fishsyndrome) verkar lägga ut bara foton på fiskar och insekter.
Man skulle kunna bildsöka på fotot på Google och se om man hittar originalet.

@Sel Jag tror att jag hittade originalet och fotografen! Och mycket intressant nog så är fotot lite manipulerat :sneaky:
LÄNK
Det ser iallafall väldigt likt ut :D
Det är bara något med benlederna som inte ser rätt ut i den första bilden. 😅 Man måste vara så himla skeptiskt nuförtiden - men det FINNS verkligen helt absurda spindlar och harvestmen.
Har du sett den här till exempel? :D

1758139916203.webp

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka