R
Raderad medlem 120709
Jag trodde att det framgick vad jag ville. Att bena i vad som ligger bakom "i vilka yrken kan jag jobba hemifrån?" Jag funderade över om det är en curlinggrej, minsta motståndets lag, vilket @Philosophia bytte ut mot individualism som är mer spot on.
Då framstår det tyvärr som att du mest sökte medhåll, om det är det enda svaret du riktigt tycker duger och är korrekt. Att sitta och ta sig för pannan över individualismens framfart känns också som en sådär föråldrad grej. "Usch, dagens ungdomar", liksom.
Att saker förändras och normer uppluckras betyder inte att samhället kommer att kollapsa för att människor plötsligt vägrar arbeta en masse. Snarare tvärt, det är ju synen på människor som produktionsenheter som har lett till X antal strejker och uppror och diverse annan skit genom historien.
Återigen, jag tror att om människor känner att de har mer fria val i sitt arbetsliv, istället för att vara låsta till ett träligt jobb, så kommer de också att göra sina uppgifter med glädje och världen kommer fortsätta snurra, troligen bättre än förut.