Spruta 3 covid 19

Jag har fått tre Pfizer och mått utmärkt efter alla sprutorna. Lite öm vid stickstället, det är allt.

För mig har det varit som vilken vaccination som helst.
 
Fick min tredje igår (3 x Moderna). Mindre ont i muskeln denna gång jämfört med de tidigare två, men nu är jag rätt öm i armhålan istället. Känns inte som om lymfkörtlarna är svullna, det är bara ömt. Sov katastrofdåligt (vet ej om det var relaterat till vaccinationen egentligen). Hade lite feberkänsla inatt också. Annars är det lugnt.
 
Jag fick en större reaktion efter den tredje dosen (Moderna) än efter de två föregående (Pfizer).

Jag hade mest bara ont i armen någon dag efter dos ett och två, men efter den tredje dosen fick jag även feber, lite muskelvärk och svullnad runt stickstället. Jag kände mig lite ynklig då men det var överkomligt (jag tog Alvedon och jobbade som vanligt, bara lite mosigare i huvudet ;)) och varade bara en dag.
 
Hur mådde ni efter spruta 3, ni som har hunnit tagit den? Min 3:e närmar sig med stormsteg å mina vänner som fått 3:e har inte mått så bra efteråt.
Ett blodkärl brast och en aning öm i armen, inget jag direkt noterat om det inte var för vaccinationen, dos 1 och 2 var det samma förutom det brustna blodkärlet.
 
3 x Pfizer - ingen reaktion på någon av dem.
Samma här! ☺️
Om man ska vara riktigt riktigt petig så kände jag inte ens var jag fått sticket efter första. Efter andra kunde jag hitta stickstället om jag tryckte på det, under mindre än ett dygn efter sprutan. Och efter tredje kunde jag känna att jag fått en spruta första timmarna efter, men sen ingenting.
 
3x Pfizer
1. Ordentligt ont i armen, trött dagen efter men kan ha varit för att jag sov daligt pga onda armen
2. Lite lätt öm i armen
3. Lite lagom ont i armen, ont i huvudet dagen efter.

Min man ocksa 3xPfizer
1. och 2. märke han inget av
3. Kände sig "bakis" dagen efter och fick frossa och lite feber sen pa natten.

De flesta jag känner har knappt märkt av spruta 3.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
769
Senast: McFlurry
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
418
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
3 008
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp