Spruta 3 covid 19

Sov uruselt förra natten, fick alltså tredje sprutan igår och kände inte av så mycket alls. Men sov sen knappt alls. Vet inte om det berodde på sprutan eller annat men så slut i kroppen och samtidigt inte kunna sova :(
 
Tog sprutan 13:30, den dagen kände jag inget direkt. Dagen efter var jag jättetrött, verkligen ”jag måste sova”-trött. Tog en kort promenad men kändes som jag kunnat somna gående… I övrigt lite ont i armen, inte direkt nämnvärt. Dagen därpå mådde jag som vanligt.

Fått Pfizer alla tre sprutor! Reagerade mest på nr 3 men det gick snabbt över.
 
Jag har fått Pfizer tre gånger.

Första: Lite öm i armen, svullnad och rodnad
Andra: Bara ömt om jag verkligen kände efter. Dock rodnad och en hård knöl som höll i sig/kom tillbaka i någon vecka.
Tredje: Jag fick den på kvällen. Vaknade upp nästa morgon med ont i muskler, och ju längre jag var vaken desto fler symptom fick jag. Yrsel, huvudvärk, feber. Jag hade feber när jag gick och lade mig den dagen, och vaknade upp 5-6 timmar senare och mådde så oförskämt bra! Då hade alla sjukdomssymptom försvunnit, och istället hade jag en svullen lymfkörtel i ena armhålan som gjorde lite ont. Svullet och rött vid injektionsstället var det i flera dagar, men nu, en vecka senare, verkar det borta det med. :)
 
Fick min tredje igår vid 15-tiden. Började bli öm i armen efter några timmar. Har hittills inga andra symtom, och jag antar att jag borde ha fått dem nu - efter 15 timmar - om det skulle bli något (som t.ex. feber)? De två första var Pfizer och denna tredje var Moderna (enligt vad de rekommenderade på vaccinstället). Jag fick mest biverkningar med tvåan. Rejält ont i överarm och skuldra i flera dagar, samt väldigt trött dagen efter (såpass att jag låg hela dagen på soffan). Med den första minns jag att jag hade lite ont i armen och att jag var mer törstig än vanligt samma dag....
 
Fått moderna alla tre. Mått sämre för varje dos.
Första knappt ont i armen.
Andra feber, frossa och huvudvärk efter 12 timmar (hjälpte med en Alvedon och en natts sömn).
Tredje rejält ont i armen, feberkänsla och konstigt snurrig (inte bara som i yr, utan som i att hjärnan var seg och inte riktigt visste vad den gjorde). Även då hjälpte en Alvedon hyfsat, framförallt mot feberkänslan.

Bör inte ta Ipren-preparat, därav att jag tog Alvedon.

Ser inte fram emot fjärde dosen, som jag bör få pga mediciner.

Ska du göra antikroppstest? Jag frågade min läkare om det eftersom jag inte kommer att kunna hålla avstånd på samma sätt som nu pga jobb.
 
3X pfizer. Första sprutan fick jag jättereaktion på, led- och muskelvärk bl.a.
2:a sprutan ingenting
3:e sprutan 16/1 ytterst svag reaktion, inte riktig huvudvärk mer lite tryck som kom och gick. Försvann på några timmar.
 
Lite ont i armen bara. Ingen allmänpåverkan i övrigt. Har mått bra efter alla tre sprutorna (Pfizer). I min bekantskapskrets har alla som fått Moderna blivit jättedåliga, medan ingen som fått Pfizer blivit sjuk. Om det är en slump eller inte har jag ingen aning om.
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
När jag har bokat har det i alla fall stått vilket vaccin man ska få, så det kan du ju kolla :)
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
Där jag vaccinerade mig sa de att rekommendationen om man vill ha maximalt skydd mot Covid-19 var att man skulle ha Pfizer som tredje dos om man hade haft Moderna som dos 1 och 2 och vice versa. Så jag accepterade att den rekommenderade sprutan, men jag misstänker om jag hade propsat på att få den andra sorten hade det nog gott bra eftersom de hade båda sorterna hemma,

Moderna dos 3 är hälften så stor som dos 1 och 2, om det är någon tröst.
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
Jag fick inte välja, jag hade fått två pfizer och fick då moderna som tredje utifrån vad jag fått tidigare. Åtminstone får man teoretiskt sätt lite bättre skydd då de är lite olika utformade.

Jag antar att om jag verkligen insisterat så kunde jag gått pfizer hellre än att inte vaccinera mig alls. Jag reagerade en aning mer på moderna (ett blåmärke) men det hade inget att göra med vaccinet.
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
Jag fick inte välja och kände som dig. Fick min moderna igår (Pfizer innan) som tredje dos. Har hittills mått bra, men rejält svullen runt sticket och ont i armen. Möjligen lite svullen lymfkörtel i armhålan på den arm som fick sticket. Haft rätt lindriga biverkningar på de tidigare också, mest ont i armen, ont i huvudet och trött i 1-2 dagar. Andra Pfizer fick jag dock rejält svullna lymfkörtlar som höll i sig i nästan två veckor, det kan jag gärna skippa denna gång, men påverkade inte mer än att det såg lustigt ut.
 
Kan man få välja mellan moderna och Pfizer? Jag har fått Pfizer ved mina två första och är inte alls sugen på moderna måste jag erkänna.

En nära kompis fik en väldig allergisk reaktion av sin andra moderna dos, och flera andra vänner blivit riktigt risiga av moderna. Så vill få välja själv känner jag :sorry:
Min sambo kände inte till att man får bättre skydd av att kombinera och insisterade därför, tyvärr, på att få ytterligare en Pfizer när de ville ge Moderna. Och det gick de med på.

Jag fick till min glädje Moderna som tredje och mådde helt bra. Klart jag ville ha så bra skydd som möjligt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
771
Senast: McFlurry
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
3 008
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp