Spruta 3 covid 19

Tog pifzer de två första drabbades av huvudvärk, seg och ont i armen. Tog tredje i december Moderna, hela armen svullna upp och de blev som en tennisboll efter sticket. Satt i drygt en vecka, vart ett stort blåmärke efteråt. Lite sjukdomskänsla med ont i huvudet första dygnet.
 
Jag har tagit 3*Pfizer och egentligen inte känt något av någon av sprutorna, men den tredje var absolut den som märktes minst. Den kände jag inte ens när de satte och dagen efter hade jag eventuellt lite ont på sprutstället om jag tryckte ordentligt rakt på det. Annars inget.
 
1:a sprutan blev jag rätt öm i armen, kunde knappt lyfta den och det gjorde ont i vissa rörelser, att ligga på den sidan i sängen var inte att tänka på. Dock försvann det mesta efter en dag.

2:a sprutan kände jag ingenting, var bara lite öm på armen och jag tryckte där de tagit sprutan.

3:e sprutan förväntade jag mig att det skulle bli en större reaktion än det blev, i princip samma som när jag tog 2:a sprutan, den här gången kunde jag knappt känna något när jag tryckte där de stuckit mig.

Fått Pfizer alla doserna.
 
Fick en halv dos Moderna och blev precis som med de två tidigare Pfizer-sprutorna sjuk.
Fick feber ca 12 timmar senare och fruktansvärt ont i armen. Febern försvann fort men värken satt i hela dagen + att jag var helt sänkt.
 
Tog den en onsdag morgon. Runt 17-tiden kände jag av den med feberfrossa utan feber och ont i armen. dagen efter vart jag trött men som vanligt. Feberfrossan släppte under natten. Fick Moderna vilket jag fått tidigare

Mamma vart sämre hon vart dålig i 2 dagar (pfizer) och min mammas man inget alls. (pfizer) Lite känning i armen men inte mer än så.
 
Jag fick precis min tredje! Har fått pfizer alla tre gångerna och lite ont i armen som mest av de två tidigare så hoppas på samma nu. 😁 Fick inte ens ett plåster den här gången! 😂
 
Mådde bättre än efter de 2 första, men har inte haft några större biverkningar av någon. Ont i armen, lite trött men annars inget. Jag tog dock Alvedon i ett par dagar i förebyggande syfte efter sprutorna.
Tredje sprutan fick jag däremot väldigt stor rodnad på armen, kanske 15x10 cm kring stickstället.
 
2xAstra under våren och nu 1xPfizer i december.
Var lite orolig men mådde bra tills ca 12h efter injektionen så under natten fick jag feber och kände mig sedan hängig dagen efter fram till senare på eftermiddagen. Sedan var allt bra igen.
 
Jag har fått 2*Pfizer och sen Moderna som booster. De två första märkte jag knappt något av, den tredje kände jag mig ynklig med sjukdomskänsla av dagen efter. Dvs mitt immunförsvar gjorde en tydlig kickstart som reaktion på vaccinet, jag vill inte direkt kalla det en biverkning. Jag åt värktabletter dan efter spruta tre och behövde gå och lägga mig nån timme både efter frukost och på eftermiddagen, sen var allt som vanligt igen :)
 
Fått moderna alla tre. Mått sämre för varje dos.
Första knappt ont i armen.
Andra feber, frossa och huvudvärk efter 12 timmar (hjälpte med en Alvedon och en natts sömn).
Tredje rejält ont i armen, feberkänsla och konstigt snurrig (inte bara som i yr, utan som i att hjärnan var seg och inte riktigt visste vad den gjorde). Även då hjälpte en Alvedon hyfsat, framförallt mot feberkänslan.

Bör inte ta Ipren-preparat, därav att jag tog Alvedon.

Ser inte fram emot fjärde dosen, som jag bör få pga mediciner.
 
Fick frossa kvällen efter min tredje dos. Efter tre dagar fick jag yrsel i två dagar . Kändes som jag gick på ett skepp i sjögång. Kände knappt av sticket. Fick Pfizer alla tre sprutorna.
 
Hur mådde ni efter spruta 3, ni som har hunnit tagit den? Min 3:e närmar sig med stormsteg å mina vänner som fått 3:e har inte mått så bra efteråt.
Mådde skit i 1,5 dygn. Feberfrossa och en jäkla muskel- och ledvärk. Dock blev det betydligt bättre med ipren+Alvedon men märkte tydligt när läkemedelseffekten gick ur.

Sambon hade samma men i 1 dygn.

Pfizer x2, Moderna x1.

Nu har sambon fått covid, 1 vecka efter dos 3.
 
Fick min tredje förra måndagen :)
Pfizer alla tre, mer eller mindre identiska "reaktioner" efter vaccinet alla gångerna. Lite öm i armen, tröttare än vanligt samma kväll och i viss mån dagen efter, sen mådde jag precis som vanligt igen.
 
Skall boka tid för min tredje här snart, måste passa in den bara när jag inte behöver göra något viktigt den närmaste veckan efter om reaktionen blir som efter de 2 tidigare doserna... rejält ont i armen 1-2 dagar, feber, frossa, ont i kroppen och leder och allmän sjukdomskänsla och extrem trötthet under en vecka ungefär efter. Jag måste jobba åtminstone några timmar under dagen(har lantbruk med djur) och det gick med några alvedon+ipren men så fort de gick ur kroppen var det bara att sova..
 
Reagerade med ovanlig trötthet på den andra, men endast ömhet första dygnet efter den tredje. Vaccinerad I Norge, så 3xPfizer
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Läser om att man rekommenderar gravida kvinnor att vaccinera sig mot covid 19 efter vecka 20. Har ni som är gravida eller nyligen varit...
Svar
8
· Visningar
770
Senast: McFlurry
·
Hästvård Min häst är född 2005 och är alltså 19 år. Jag har haft henne i 9 år. Hon kommer från Irland med okänd historia och har haft en del...
Svar
1
· Visningar
419
Senast: Sirap
·
L
Relationer Jag har en fråga som jag väldigt gärna skulle vilja veta hur andra tänker! Men jag ska försöka att förklara utan att av slöja förmycket...
2 3
Svar
48
· Visningar
4 041
Senast: LiviaFilippa
·
Hundhälsa Hej! Vår hund (Sankt Bernhard 75 kg, snart 3 år) har troligtvis dragit av korsbandet och vi väntar nu på tid till ortoped och ev...
2
Svar
25
· Visningar
3 008
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp