Stå ut med grannar...

Sätt upp en sån där psykadelisk jävla julgransbelysning som blinkar i helvetets alla färger? Året om, dygnet runt? Typ 200 meter slinga, runt huset?

Det hade fått mig att flytta :D

Fast då kan ju inte jag vara här heller. :cautious:

@Monstermom: Tyvärr kommer ju parkslide att bita dig själv i akterkastellet men kanske du kan leva med lite (mycket) kirskål som hoppar över till grannen? Annars vet jag att @tanten är generös med Vinca :D

Här finns både vinca och kirskål, det verkar tyvärr inte göra grannen något...
 
Man får inte ge sig på någon vare sig p.g.a. dennes religion eller sexuella läggning.
De skulle nog bli skrämda till tystnad av ett sådant tilltag.
Och det räcker väl för dig? Att de blir tysta.

Absolut, men jag tror inte de blir tysta. Möjligen där och då, men sen tror jag snarare det hela skulle eskalera. :(
 
Fast när festen är slut bor jag fortfarande kvar...

Fast det går inte att vara universiellt älskad. Givetvis måste man knyta handen i fickan ibland men det finns gränser (var vår individuella gräns går är upp till var och en). Jag har blivit uppmanad att "sluta fred" med mina otrevliga grannar men det finns ingen suck i helvete att jag gör det med tanke på vad de gjort. Jag eskalerar ingenting men visst, hade jag fått lov att lyssna på rasistiskt skitsnack från deras sida hade jag inte varit tyst. Nu är de faktiskt inte så illa.
 
Fast när festen är slut bor jag fortfarande kvar...
Jag vet helt ärligt inte vad du skulle kunna göra för att få dem att hålla käft eller flytta, helt lagligt, men jag känner verkligen med dig efter att själv haft obehagliga grannar för nära inpå. :(

Jag förstår att du inte vill ta till medel som känns bra för stunden men som riskerar att slå tillbaka än värre på dig själv, det är lätt att skoja till det med diverse tips på ett forum, men vi slipper ju ta eventuella konsekvenser med skit som troligen kommer flygande åt ditt håll efteråt. Anonyma anmälningar är nog ingen vits, det hade nog krävts upptagningar för att kunna anmäla hets mot folkgrupp och då blir du troligen röjd själv. :down:

Jag hoppas de av någon anledning flyttar snart igen, du får sprida ett rykte om flyktingförläggning i krokarna? :grin:
 
Absolut, men jag tror inte de blir tysta.
Jo de blir tysta.
Alternativet för dem är så pass mycket värre.
De kommer inte att ändra åsikt men du slipper att höra den.

Det är nämligen straffbart att ge sig på andra med kränkande tillmälen och det kommer de inte att kunna låta bli om de får se ett HBTQ-Party.
Efter det så kommer Polisen att behöva prata med dem sedan så blir det nog tyst.

Den typen av människor brukar bli oerhört provocerade av en sådan som jag.
En kvinna som klär sig som en man äcklar dem något oerhört.
Det klämmer på deras rädslor och homofobi.
 
Fast det går inte att vara universiellt älskad. Givetvis måste man knyta handen i fickan ibland men det finns gränser (var vår individuella gräns går är upp till var och en). Jag har blivit uppmanad att "sluta fred" med mina otrevliga grannar men det finns ingen suck i helvete att jag gör det med tanke på vad de gjort. Jag eskalerar ingenting men visst, hade jag fått lov att lyssna på rasistiskt skitsnack från deras sida hade jag inte varit tyst. Nu är de faktiskt inte så illa.

Det handlar inte om att vara universellt älskad, jag har redan sagt ifrån och gjort klart var jag står. Men att avsiktligt arrangera en provokation, det är att eskalera. Just nu väljer de knappast att sitta vid sin uteplats för att jävlas med mig, jag vill verkligen inte skapa en situation där de faktiskt börjar göra det.

Jag har noll förhoppning om att kunna ändra deras åsikter, och tror heller inte jag kan lägga något som helst socialt tryck på dem att upphöra uttrycka dem egentligen. De skäms inte för sig. Deras vänner delar deras hatiska tänkande och det är en del av deras sociala gemenskap, det enda jag skulle göra vore att ge dem en fiende på närmare håll. Jag är inte rädd för dem, men jag ser heller inte att det är en väg framåt att göra situationen ännu värre.
 
Det handlar inte om att vara universellt älskad, jag har redan sagt ifrån och gjort klart var jag står. Men att avsiktligt arrangera en provokation, det är att eskalera. Just nu väljer de knappast att sitta vid sin uteplats för att jävlas med mig, jag vill verkligen inte skapa en situation där de faktiskt börjar göra det.

Jag har noll förhoppning om att kunna ändra deras åsikter, och tror heller inte jag kan lägga något som helst socialt tryck på dem att upphöra uttrycka dem egentligen. De skäms inte för sig. Deras vänner delar deras hatiska tänkande och det är en del av deras sociala gemenskap, det enda jag skulle göra vore att ge dem en fiende på närmare håll. Jag är inte rädd för dem, men jag ser heller inte att det är en väg framåt att göra situationen ännu värre.

Jag förstår dig verkligen och det är inte en roligt känsla att faktiskt känna sig rätt maktlös.

Men medge att en queersurströmmingsskiva hade varit rätt rolig?! :D
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 673
Kropp & Själ Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar? Jag har noll intresse...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Youmeoh
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 068
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 581
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp