Stå ut med grannar...

Radiolurar? Eller ipod med fågelkvitter när du är ute i trädgården? Och sedan helt enkelt bara träna på att inte fokusera hörseln på deras konversation, hantera konversationen som trafikbuller, det är bara ljud låt inte hjärnan registrera vad det är för ljud. Ha med radion ut och lyssna på lite radioskval så kan du fokusera din hörsel på det ljudet istället eller barnen de brukar ju låta en del.

Lurar är inte aktuellt, jag måste kunna höra om hunden står och skäller på andra sidan huset eller så. Jag har också en grind till trädgården med ringklocka på som jag också behöver kunna höra. Men musik i högtalare som konkurrerande bakgrund får nog bli min lösning tror jag.

Jag undrar lite om hur du sagt till grannarna om det olämpliga i att de sprider sitt hat så det hörs över nejden. Är det inlindat i artigheter eller är meddelandet rakt på sak?

Typ:
Jag står verkligen inte ut med att höra ert hat och om ni inte kan vara diskreta kommer jag bli tvungen att spela arabisk musik på hög volym för att överrösta er så att jag står ut.

Jag minns inte ordagrant vad jag sa, men jag bröt in i deras diskussion med en direkt invändning mot deras påstående (typ "det där är helt enkelt inte sant"), påpekade att de hörs alldeles utmärkt både både genom häck och staket, upplyste dem om att det de kräks ur sig gör att andra människor (jag såväl som andra som hör dem) får veta vad de går för, och talade om att jag inte ville lyssna på sådant. Några av de andra skrattade gott medan han jag avbrutit ville dra in mig i en förklaring om att det minsann visst var sant...

Det var inget "ursäkta, kan ni vara lite tystare". Jag var upprörd men kontrollerad...
 
Lurar är inte aktuellt, jag måste kunna höra om hunden står och skäller på andra sidan huset eller så. Jag har också en grind till trädgården med ringklocka på som jag också behöver kunna höra. Men musik i högtalare som konkurrerande bakgrund får nog bli min lösning tror jag.



Jag minns inte ordagrant vad jag sa, men jag bröt in i deras diskussion med en direkt invändning mot deras påstående (typ "det där är helt enkelt inte sant"), påpekade att de hörs alldeles utmärkt både både genom häck och staket, upplyste dem om att det de kräks ur sig gör att andra människor (jag såväl som andra som hör dem) får veta vad de går för, och talade om att jag inte ville lyssna på sådant. Några av de andra skrattade gott medan han jag avbrutit ville dra in mig i en förklaring om att det minsann visst var sant...

Det var inget "ursäkta, kan ni vara lite tystare". Jag var upprörd men kontrollerad...
Du kanske bara kan säga till dem, lugnt och sansat, att så länge de tänker sitta i sin trädgård och spy ur sig rasistisk, homofobisk och övrig främlingsfientlig och trångsynt skit så kommer du spela arabisk/judisk/romsk/gayframförd musik i din trädgård som motvikt till allt deras mycket otrevliga och obehagliga hat? Du kan också säga att du kommer pynta din trädgärd i pride-färger för att ytterliggare väga upp för allt deras mörka svarta hat.
Ibland behöver såna människor inse precis hur mycket de hatar och att det påverkar andra och dessa andra tänker inte bara tåla deras hat.
 
Håller med Aliche. Meddela väldigt lugnt att dom får gärna spy ur sitt hat, men du vill inte höra. Och att från och med imorgon kommer det spelas arabmusik mycket högt varje gång du hör deras skit. Eller bjudas in till Pridefest varje fredag tills oljudet de för slutar, och var noga med att berätta att så fort du slipper höra deras skit så slipper de höra din musik.
 
Jag ser framför mig när queersurströmmingsskivan pågått en halvtimme, och blodtrycket har ökat till ohälsosamma nivåer på andra sidan staketet.
Ett motormuller böljar så in över försommarkvällen. Efter nån minut parkerar en grupp motorcyklister sina HD:s utanför din garageuppfart. Man kan skönja ryggmärken på deras skinnvästar.

Men det är något som inte stämmer. Det är svårt att sätta fingret på det. Kan det vara läppstiften de har? Klänningarna under västarna?
Så rundar de ditt hus. Men... är det verkligen möjligt att köra mc i de där stilettklackarna?

Jag vill ha en fortsättning på historien! Låter ju spännande! Vad händer sen?

TS, det verkar som du kommer få en queer surströmmingsfest med arabiskt tema vare sig du vill eller inte :D
Nä, allvarligt talat. Förstår att det är en hemsk situation.
Jag bor i ett hyreshus där migrationsverket hyr ett par lägenheter. Några av mina grannar uppskattar det inte, sprider rykten och pratar skit med allt och alla. Vi som faktiskt pratat med de boende vet att de är supertrevliga, välutbildade och helt enkelt väldigt trevliga. En av dem är veterinär från Syrien, vi har haft många roliga diskussioner. Han kikade på vår trebenta katt en dag när vi var ute på gräsmattan. Ett par dagar senare fick jag höra via djungeltelegrafen att "en av de där invandrarna" hade slitit benet av en liten kattunge. Jag blev vansinnig! Vår kisse är född sån och "min" veterinär hade bara klämt lite på henne av rent veterinärmedicinskt intresse! Men det var visst någon som tyckte att man kunde lämna ute detaljen att jag hade katten i koppel, att jag var där, att katten var precis lika trebent innan som efter "undersökningen".. Får jag veta vem som börjat sprida skitsnacket.. Borde gå att anmäla för förtal :mad:

Usch, nu blev jag arg igen!
@Monstermom får anordna party så jag blir glad igen, och under tiden vill jag ha fortsättningen på @Jeffery s historia om Pride-knuttar.
 
Jag vill ha en fortsättning på historien! Låter ju spännande! Vad händer sen?

TS, det verkar som du kommer få en queer surströmmingsfest med arabiskt tema vare sig du vill eller inte :D
Nä, allvarligt talat. Förstår att det är en hemsk situation.
Jag bor i ett hyreshus där migrationsverket hyr ett par lägenheter. Några av mina grannar uppskattar det inte, sprider rykten och pratar skit med allt och alla. Vi som faktiskt pratat med de boende vet att de är supertrevliga, välutbildade och helt enkelt väldigt trevliga. En av dem är veterinär från Syrien, vi har haft många roliga diskussioner. Han kikade på vår trebenta katt en dag när vi var ute på gräsmattan. Ett par dagar senare fick jag höra via djungeltelegrafen att "en av de där invandrarna" hade slitit benet av en liten kattunge. Jag blev vansinnig! Vår kisse är född sån och "min" veterinär hade bara klämt lite på henne av rent veterinärmedicinskt intresse! Men det var visst någon som tyckte att man kunde lämna ute detaljen att jag hade katten i koppel, att jag var där, att katten var precis lika trebent innan som efter "undersökningen".. Får jag veta vem som börjat sprida skitsnacket.. Borde gå att anmäla för förtal :mad:

Usch, nu blev jag arg igen!
@Monstermom får anordna party så jag blir glad igen, och under tiden vill jag ha fortsättningen på @Jeffery s historia om Pride-knuttar.
Sånna här menar du? :)

http://
 
Jag minns inte ordagrant vad jag sa, men jag bröt in i deras diskussion med en direkt invändning mot deras påstående (typ "det där är helt enkelt inte sant"), påpekade att de hörs alldeles utmärkt både både genom häck och staket, upplyste dem om att det de kräks ur sig gör att andra människor (jag såväl som andra som hör dem) får veta vad de går för, och talade om att jag inte ville lyssna på sådant. Några av de andra skrattade gott medan han jag avbrutit ville dra in mig i en förklaring om att det minsann visst var sant...

Det var inget "ursäkta, kan ni vara lite tystare". Jag var upprörd men kontrollerad...

Att komma med invändningar tror jag inte leder någonstans faktiskt. Det slår bara mot deras egon och de kommer sparka bakut.

Förmodligen är det bättre att informera om vad deras handlande skapar, d.v.s. att du mår dåligt och att det blir osämja. Kan de inte ta hänsyn till sin omgivning behöver de veta vilka konsekvenser det leder till.
 
Jag vet inte riktigt vad du skall göra, @Monstermom - men vilken jäkla situation! Det är först när man möter sådana människor som man verkligen förstår hur mycket okunskap provocerar. :banghead:

Att sammankoppla judarna med ekonomiska konspirationer är vanligare än vad man vill tro även om det känns väldigt medeltida - jag hade förmodligen skällt på dem efter noter, sagt att det är dags att börja tro på något annat än sådant som Sions Vises Protokoll och gett dem ett exemplar av något på riktigt sionistiskt verk istället så hade de kanske förstått att de är lurade av propaganda och att det inom rörelsen inte finns en hint av någon slags ekonomisk "ta över världen-mentalitet". Men de kanske föredrar att vara lurade - vad skulle de annars ha att ondgöra sig över? :yuck:
 
Men har du rådfrågat en jurist ?

Jag förstår inte vad jag ska rådfråga en jurist om, jag har inga tvivel om att man får tro vad man vill hemma hos sig?

Jag vet inte riktigt vad du skall göra, @Monstermom - men vilken jäkla situation! Det är först när man möter sådana människor som man verkligen förstår hur mycket okunskap provocerar. :banghead:

Att sammankoppla judarna med ekonomiska konspirationer är vanligare än vad man vill tro även om det känns väldigt medeltida - jag hade förmodligen skällt på dem efter noter, sagt att det är dags att börja tro på något annat än sådant som Sions Vises Protokoll och gett dem ett exemplar av något på riktigt sionistiskt verk istället så hade de kanske förstått att de är lurade av propaganda och att det inom rörelsen inte finns en hint av någon slags ekonomisk "ta över världen-mentalitet". Men de kanske föredrar att vara lurade - vad skulle de annars ha att ondgöra sig över? :yuck:

Jag tror nog de trivs så, det är ju inte bara en sak/grupp de har problem med utan bra precis allt som kliver utanför en enormt snäv norm... :banghead:
 
Jag förstår inte vad jag ska rådfråga en jurist om, jag har inga tvivel om att man får tro vad man vill hemma hos sig?
Men man får inte störa sina grannar ohämmat. Inte ens på landet. Det här är ändå något annat än att de är lite högljudda, det är obehagliga och hotfulla grejer de uttrycker gissar jag. Om ni äger era respektive bostäder så är det polisen du kan vända dig till.

Själv skulle jag tycka att det var för obehagligt att vara konfronterande mot personer i den svängen. Flytta eller stå ut och hoppas att de flyttar/hittar annat att snacka om. :crazy:
 
Men man får inte störa sina grannar ohämmat. Inte ens på landet. Det här är ändå något annat än att de är lite högljudda, det är obehagliga och hotfulla grejer de uttrycker gissar jag. Om ni äger era respektive bostäder så är det polisen du kan vända dig till.

Själv skulle jag tycka att det var för obehagligt att vara konfronterande mot personer i den svängen. Flytta eller stå ut och hoppas att de flyttar/hittar annat att snacka om. :crazy:

Nej, de är inte hotfulla. Vare sig mot mig eller de grupper de talar om. De "bara" pratar om allt som är fel på dem, hur vidriga de är, hur blinda och lurade andra är som inte ser det, osv. Inga hot, prat om våld, eller liknande - då vill jag tro att jag håvat fram telefonen, spelat in och sen ringt polisen.

De är för det mesta väldigt glada när de har de här samtalen, de skrattar och skojar och låter som vilken familjefest som helst - så länge man inte hör vad de faktiskt pratar om... De är ofta till viss del upprörda också, men det är ju en grupp som är helt överens så det är väldigt avslappnad stämning.

Det är, helt enkelt, enormt bisarrt. Hat som vardagsnöje... :crazy:
 
Det skadar ju aldrig att höra efter. Kanske kan du få ett bra råd om liknande händelser och vad för åtgärder som vidtogs
 

Liknande trådar

Hemmet Bor sen ett år tillbaka i en BRF som är en gammal herrgård, omgjort till 14 lägenheter. Delar av parken som hör till är omgjord till...
2 3 4
Svar
61
· Visningar
5 673
Kropp & Själ Hur kan man få stopp på dessa grannar som ska ställa sig och tjöta så fort man råkar sitta ute när dom passerar? Jag har noll intresse...
2
Svar
24
· Visningar
1 898
Senast: Youmeoh
·
Tjatter Ni är alla varmt välkomna till Bukes stora nyårsfest! Detta år är det en färgsprakande maskeradbal som anordnas av Idahoe och...
52 53 54
Svar
1 060
· Visningar
36 063
Senast: Hedinn
·
Övr. Katt Har varit sjuk och inte varit ute i trädgården på tre dagar. Vilket också innebär att jag på tre dagar inte har tagit den dagliga...
2 3
Svar
46
· Visningar
6 581
Senast: Breaktown
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Burkfisk
Tillbaka
Upp