Aslan

Trådstartare
vi kan knappast vara ensamma om att ha stött på detta problem.

Vi har givetvis el till tänka hästar, och det sitter redan el i befintliga hagar på våra marker där ungdjuren går.

Nu när jag börjat titta närmare så har grannen i många utav sina hagar taggtråd, och även i hagar som gränsar direkt till våra. Hur gör jag där? Jag tänkte erbjuda mig att byta ut dom bitar som i alla fall gränsar till vårat mot el och då stå för jobb och kostnad, men om han inte är tillmötesgående. Hur gör jag då? Sätter upp ett 2 meters plank mellan hans och vårt? 😅
 
Jag hade gjort eget staket mellan min och grannens hage och lämnat en bit mellan så att hästarna inte kan komma åt taggtråden. Och gjort staketet lite stadigare just där för att förhindra att nån hästen går igneomdär och hamnar i taggtråden.
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Har en tjej som hyr in sin häst hos mig på lösdrift. Då det var väldigt spartanskt till en början fick hon en hyra på 1000kr/mån...
2
Svar
28
· Visningar
5 209
Anläggning Hej! Tänkte fråga om någon är kunnig på hur det funkar med stigar och vägar genom ens mark, och vad/om man har rätt som markägare att...
2
Svar
35
· Visningar
4 799
Senast: ameo
·
Ekonomi & Juridik Hej, Hoppas på att kunna få hjälp att reda lite i saker rörande uthyrning av stall. Det är en minderårig hästtjej som kommit till mig...
2
Svar
28
· Visningar
4 881
Senast: Polibek
·
Kropp & Själ Orkar inte vara anonym.... I våras fick jag tillfälle att vara med i en smärtstudie gjord av Örebros universitet för att få hjälp med...
11 12 13
Svar
244
· Visningar
27 875
Senast: EmmaW
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Akvarietråden IV
  • Rallylydnad
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp