Stanna eller gå?

Sv: Stanna eller gå?

Finns inget bra som kommer ur ett sånt förhållande. Du kommer se det när du får lite mer distans. Har haft en liknande pv med tvära kast i humöret och JAG kunde förstöra hans dag genom att säga godmorgon på fel sätt, alla problem var mitt eftersom jag inte älskade honom tillräckligt eller så gjorde jag det på fel sätt. Inget var bra, så jag tog honom på orden och sa adjö. Då fanns det så klart ingen hejd på hur elak JAG var som drog, fick honom att må så dåligt osv osv. Var samma sak i hans tidigare förhållanden och i förhållandet till hans föräldrar osv.
Nä, lägg problemet där det hör hemma, hos HONOM, avsluta ert förhållande och ta hand om ditt barn och dig själv. Det finns betydligt trevligare, vuxna män som klarar av att ta ansvar för sig själva och sina liv när du är redo att gå vidare.
 
Sv: Stanna eller gå?

Alltså är det psykologen som håller på så här?

Vad är det för pucko till psykolog som tycker att du och dina barn ska leva med en sån man? :banghead:

Jag håller helt med. Psykologen snarare fördjupar Ts beroende av mannen.

Att byta psykolog är nog inte helt fel.
 
Sv: Stanna eller gå?

Precis sådär var han när tösen var nyfödd och vi separerade, jag var HEMSK som inte lät honom ha henne ensam en hel helg i sin lägenhet, och det skrevs ut på facebook vilken elak mamma hans dotter har, och givetvis gick alla där igång "men stackars dej, vad elak hon är" och tja... Men några veckor senare dög jag visst att vara KK med. Sen bröt jag det förhållandet, ville inte alls bara vara KK (men då fick ju han vad han villle, men slapp bo med mej) men en månad senare kom han med svansen mellan benen o hade bestämt sej för att han ville leva med oss. Han har gjort mej så otroligt illa genom saker han sagt, och det är mycket jag ändrat på och låtit bli att göra för hans skull. Men han har ju gjort mej lycklig oxå... Men jag är nog på tok för insnöad och borde ha satt ner foten långt tidigare... Fan oxå!
 
Sv: Stanna eller gå?

Jag har haft svårt att tackla visa saker, tex att han gärna kollar min telefon, facebook osv, och har jag gjort något så HEMSKT som loggat ut från fb på min dator, så förutsätter han att jag har något att dölja.. Jag blir snart tokig!!!
 
Sv: Stanna eller gå?

Precis sådär var han när tösen var nyfödd och vi separerade, jag var HEMSK som inte lät honom ha henne ensam en hel helg i sin lägenhet, och det skrevs ut på facebook vilken elak mamma hans dotter har, och givetvis gick alla där igång "men stackars dej, vad elak hon är" och tja... Men några veckor senare dög jag visst att vara KK med. Sen bröt jag det förhållandet, ville inte alls bara vara KK (men då fick ju han vad han villle, men slapp bo med mej) men en månad senare kom han med svansen mellan benen o hade bestämt sej för att han ville leva med oss. Han har gjort mej så otroligt illa genom saker han sagt, och det är mycket jag ändrat på och låtit bli att göra för hans skull. Men han har ju gjort mej lycklig oxå... Men jag är nog på tok för insnöad och borde ha satt ner foten långt tidigare... Fan oxå!

Bättre sent än aldrig. Sätt ner foten nu, idag och GÅ! Gå inte på några vackra löften och tårar. Han kan säkert hålla sig i skinnet en kortare eller längre tid men rätt som det är så visar han sitt rätta jag igen.

Hade du velat att dina barn hade en sådan partner som din man är?
 
Sv: Stanna eller gå?

ändå vill han inte ge mej en egen nyckel. Hans syster har reservnyckeln, och jag har bett att få den, innan han slängde ut oss hade jag väldigt mkt grejor här, men han vägrade. Känns inte bekvämt att ha grejor här utan en egen nyckel... Nu har jag minimalt med grejor här, men känns ändå inte okej. Han har nyckel till mitt hus, ifall det skulle vara något. Känns som om han försöker kontrollera mej...

Om han har nyckel till ditt hem verkar det vara en bra ide att kräva tillbaka den nu. Och så ta de grejer du har kvar hos honom hem till dig. Det ringer väldigt många varningsklockor hos mig när jag läser dina inlägg så mitt förslag är att du inte väntar. Om du fortfarande känner dig tveksam föreslår jag att du skriver ut tråden och visar din mamma eller någon annan närstående som du vet vill dig väl.
 
Sv: Stanna eller gå?

Till TS!

Hade du velat att dina barn hade en sådan partner som din man är?

Försök hålla det här i minnet! Vad hade du sagt om något av dina barn kom till dig om 20 år och berättade att hen levde såhär? Vill du att barnen ska växa upp och få bilden av att det här är ett förhållande värdigt att stanna i?

Snälla, lämna honom.. Gå!
 
Senast ändrad:
Sv: Stanna eller gå?

Usch jag blir mörkrädd av att läsa dina inlägg. Jag minns att jag hoppades på att du inte skulle gå tillbaka till honom när han lämnat dig under din graviditet.

Det största problemet du har är att du har barn tillsammans med honom. En sån person är bra på att manipulera och han har lyckats få dig att dansa efter hans pipa. Det ÄR inte rätt att du står hemma hos honom och tvättar hans kläder bara för att du vill förbättra oddsen för att hans humör inte ska förstöra dagen. Det är inte heller rätt att han kastar ut er bara för att han känner för det! Ni har barn att tänka på och det blir ett trauma för dom så fort något sådant händer.

Ett barn ska inte behöva växa upp i en sådan otrygg tillvaro!

Sen kan inte du leva i en sådan tillvaro, läser du igenom det du själv skrivit här så tror jag inte att du hade rekommenderat att en person i samma sits skulle stannat kvar i en sådan ohållbar situation.

Sen måste jag fråga. Vad hade han gjort om du hade vägrat lämna hans lägenhet när han blev arg och kastade ut er?
 
Sv: Stanna eller gå?

Jag har haft svårt att tackla visa saker, tex att han gärna kollar min telefon, facebook osv, och har jag gjort något så HEMSKT som loggat ut från fb på min dator, så förutsätter han att jag har något att dölja.. Jag blir snart tokig!!!

Det är helt normalt att du har svårt att tackla det, för det är oacceptabelt. Och din psykolog... jag vet inte vad jag ska säga!

I flera av dina inlägg framgår att han skuldbelägger dig för saker han gör. Det är liksom inte ditt fel att han vaknar och är på dåligt humör. Och definitivt inte din livsuppgift att hålla honom på gott humör.

Den här mannen är att döma av dina inlägg:

a) Extremt omogen.

b) Extremt egocentrerad. I hans värld finns nog bara han och alla andra är där för att serva honom. Hade varit helt ok - om han varit en katt!

c) En potentiell kvinnomisshandlare. Kontrollbehov, normaliseringsprocess planterad...:crazy:

d) Fullständigt dum i huvudet och ingen du ska lära dig leva med!

Gå! Han kommer inte att ändra sig förrän han själv inser sina problem och vill ändra sig. Vilket är något som bara han kan påverka.
 
Sv: Stanna eller gå?

Men snälla TS.

Läs det som alla skriver och läs våra reaktioner.

Du har TOTALT tappat referensramarna för vad som är ett normalt beteende.

Lita på oss, detta är inte normalt och ju mer du skriver desto mer tycker jag att det känns riktigt otäckt o farligt. Jag får t ex extremt dåliga vibbar över detta med att han insisterar på att bli lämnad helt ensam med er dotter. Om han har detta humör och kontrollbehov gentemot dig, hur är han då gentemot henne? Hur tror du han skulle bete sig om hon skulle bli smådålig och skrika hela natten? Och hur ska han vara när hon är ett-två år och typ inte vill ta på sig vinteroverallen? Eller säger att hon vill till mamma?

Sluta lulla om "men jag älskar honom" och "jag försöker förstå hur jag ska kunna leva med honom" och "det är bra 50% av tiden". Vakna upp och TA DIG OCH DINA BARN DÄRIFRÅN. Du har fanimej en satans jävla skyldighet som mamma!
 
Sv: Stanna eller gå?

Jag har varit ihop med exakt en sådan kille, precis samma humörsvängningar. Först gapades och skreks det, många elaka ord, det var slut och jag skulle uuuuuut ur huset. Sedan lite senare, om inte jag sa något, så låtsades han som om ingenting hade hänt och vi fortsatte att vara ihop. Jag härdade ut i 6,5 år (dum som jag var...). Som tur var så skaffade vi inga barn. Nu i efterhand så fattar jag inte varför jag stannade så länge, han dödade verkligen den i vanliga fall alltid glada Anna och jag kände mig alltid illa tillmods inombords. Var ofta rädd för att han skulle få ett raseriutbrott om jag sa emot honom eller om det var något som gick emot honom. Sista gången han gjorde slut, då tog jag honom på orden, och hoppsan så träffade jag en ny kille (en riktig drömprins, min stora kärlek :love:, snäll och normal, som jag nu är gift och har barn med). Gissa om idioten tappade hakan när jag berättade detta för honom… Gissa vem det var som satt och grät och ville bli ihop igen…

Det är slöseri med tid att vara ihop med en sån människa, livet är alldeles för kort för att man ska må dåligt och tassa runt på tå pga en idiot. Det funkar inte att titt som tätt bli utslängd, det funkar inte att må dåligt, det funkar inte att leva i ett förhållande där man aldrig vet när nästa raseriutbrott ska komma. Låt inte dina barn utstå detta, det är hemskt att inte kunna känna sig trygg, dom ska inte behöva ha det så!
 
Sv: Stanna eller gå?

Jag har inte läst heöa tråden, men jag kan inte tänka mig att du fr något annat råd än att gå.

Han har inte ändrat sig. Han kommer inte ändra sig. Ni får tre nya fina veckor och sen så kränker han er igen.
 
Sv: Stanna eller gå?

Sist fick jag ta en kompis pojkvän till hjälp, eftersom jag inte kunde både köra och lugna tösen.

En kompis pojkvän bryter upp en kväll, kör er till sjukhuset, tar hand om er. Han agerar som en medmänniska med empati.

Så jämför en pappa som inte orkar släpa sig 3 mil i en bil när hans dotter har akut astma med en man som kör sin flickväns kompis dotter till sjukhuset för att barnet inte ska behöva sitta ensam i baksätet.

Det första är normalt, det andra kan bara inte vara det. (det saknas någonting -empatisk förmåga?)
 
Sv: Stanna eller gå?

varningssignalerna
Artikel

Här får du hjälp:

Riksorganisationen för kvinnojourer och tjejjourer i Sverige (ROKS), www.roks.se

Mäns våld mot kvinnor, http://brs.skl.se/brsbibl/kata_documents/doc38666_1.pdf

Familjerätt på nätet, www.famratt.com

Röda Korsets telefonjour, 0771-90 08 00

Hjälplinjen, 020-22 00 60, www.nationellahjalplinjen.se

Sveriges Kvinno- och Tjejjourers Riksförbund, www.kvinnojour.com

no.gif
 
Sv: Stanna eller gå?

Sen måste jag fråga. Vad hade han gjort om du hade vägrat lämna hans lägenhet när han blev arg och kastade ut er?

Jag försökte stanna, lite halvhjärtat iaf, och då började han kasta ut grejor och skrika så för barnens bästa valde jag att gå då.
 
Sv: Stanna eller gå?

Tack för alla era svar! Jag läser och grubblar, även om jag inte svarar på allt. Jag VET ju att jag måste gå. MEn behöver nog höra det gång på gång för att verkligen göra det. Har ju valt att ta honom tillbaka varje gång han ändrat sej....
 
Sv: Stanna eller gå?

Han styr och ställer och hr fullkomligt kontroll över dig. Det är skitläskigt tycker jag.
Vilken jävla härskarteknik han har. Usch!
 
Sv: Stanna eller gå?

Det är så illa att jag hade övervägt att ringa soc för att dina barn är i fara, om jag hade vetat om dig irl.

Du svarar "jag, jag, jag" i dina svar. Högst otillfredsställande. Du har barn. Sätt dem i första rummet. När du spelar med i det där sjuka spelet är du medskyldig.

Jag vet att jag är hård och jag får nog m rätta skit för det. Men det är förbannat illa.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 239
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 199
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
4 003
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 634
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp