Stanna eller gå?

Sv: Stanna eller gå?

Har ju valt att ta honom tillbaka varje gång han ändrat sej....

Han har inte ändrat sig. Inte en gång. Eftersom du har din egen bostad är det ingenting som hindrar dig från att packa dina prylar och sticka, helst idag. (glöm inte kräva tillbaka nyckeln eller byta lås).
 
Sv: Stanna eller gå?

Nä jag menade varje gång han ändrat åsikt, och kommit på att han vill ha mej igen. Jag tror inte heller på att han ändrar sej, mer än tillfälligt. Å ja, jag ska gå! Inte idag men under den närmsta veckan! Vill reda upp ett par saker först, med när han ska träffa tösen osv, vill ha på papper att det är de dagar vi pratat om som gäller. Stressar jag in i detta tar det hus i helvete. Vill göra detta så odramatiskt det bara går. Måste ju kunna samarbeta med honom om tösen i många år framöver.
 
Sv: Stanna eller gå?

Jag kan tala för dina barn. Har växt upp under liknande förhållanden och sånt här gör mig både ledsen och arg. Han är ett jävla as men tyvärr är det på din lott att kapa förhållandet. Och du ska göra det nu.
Det är ditt ansvar som förälder, du ska inte sitta som ett mähä och fjanta efter hans pipa.

Du ska stå upp för dina barn och ge dem den trygghet de ska ha. Jag förstår att det är svårt men det handlar inte bara om dig. Det barnen ser och upplever kommer följa dem hela livet, och tro mig, det kommer fastna i dem mycket djupt. Barn känner skuld när de blir behandlade såhär, de tror att det är deras fel. Ska de behöva känna att de måste uppföra sig på ett visst sätt för att inte göra honom sur? För det gör de.

Det är dags att du tar tag i detta nu, för det kommer inte bli bättre. Det kan mycket väl bli så att dina barn föraktar dig för att du gav dem denna uppväxt. Vill du ha det så? Eller vill du ha en trygg familj med kärlek där alla känner sig trygga?
Barnen kan inte förändra sin situation, det kan bara du. Och jag kan inte förstå hur du kan vilja ha ett förhållande till en sån man, med eller utan barn. Det finns underbara karlar så varför dras du med detta elände?
 
Sv: Stanna eller gå?

Vill reda upp ett par saker först, med när han ska träffa tösen osv, vill ha på papper att det är de dagar vi pratat om som gäller.

Dålig ide.
Flytta ut dina grejer, ta tillbaka din nyckel, byt lås. SEN kan du diskutera med honom.
Tar du diskussionen nu innan du är fri från honom kommer han förmodligen att ställa till en massa jävelskap för dig.

Papper kan ni skriva sen. Inte tror du väl på allvar att du kan säga till honom att "du jag drar nu men först vill jag att vi sätter oss ned och pratar om hur vi ska lösa umgänget och jag vill ha det på papper" och att det ska gå bra...?
 
Sv: Stanna eller gå?

En sån person KAN man inte lämna odramatiskt. Inte en chans.
Reda ut saker funkar inte med en sån heller. Det borde du redan känna till.
 
Sv: Stanna eller gå?

Du måste ta dina barn och gå nu, du kommer aldrig att kunna ändra på honom men han kommer att förstöra dig och dina barn om du låter honom fortsätta.
 
Sv: Stanna eller gå?

Nä jag menade varje gång han ändrat åsikt, och kommit på att han vill ha mej igen. Jag tror inte heller på att han ändrar sej, mer än tillfälligt. Å ja, jag ska gå! Inte idag men under den närmsta veckan! Vill reda upp ett par saker först, med när han ska träffa tösen osv, vill ha på papper att det är de dagar vi pratat om som gäller. Stressar jag in i detta tar det hus i helvete. Vill göra detta så odramatiskt det bara går. Måste ju kunna samarbeta med honom om tösen i många år framöver.

Han har ju skapat drama om och om igen för mindre saker. Vore ju helt osannolikt att du skulle kunna gå utan drama. Du kan nog slå knut på dig själv i all välmening, utan att det hjälper.
Tänk bort han HELT och sätt endast barnen och dig i centrum när du går. Bara gå.....vänd dig inte om en gång till.
 
Sv: Stanna eller gå?

Jag har haft svårt att tackla visa saker, tex att han gärna kollar min telefon, facebook osv, och har jag gjort något så HEMSKT som loggat ut från fb på min dator, så förutsätter han att jag har något att dölja.. Jag blir snart tokig!!!

Men du, det kräver ingen normal partner. Jag och mina partners har aldrig knappt ens petat på varandras telefoner eller datorer. Jag döljer inget för nån, och visst får min partner låna min dator om det behövs, men att kolla genom den andras grejer gör man bara inte.
 
Sv: Stanna eller gå?

En nära vän till mig har föräldrar som hade ett liknande förhållande (dock inte lika extremt) som du beskriver att du och din "pojkvän" har. Min vän har sagt det många gånger att hen önskat att mamman hade ställt upp mer för sitt barn när pappan fått omotiverat stora raseriutbrott för något litet fel som hade begåtts. Min vän tycker sig INTE ha haft en lycklig barndom och har idag ingen nära relation till någon av sina föräldrar.

Gör dina barn en tjänst och lämna honom.
 
Sv: Stanna eller gå?

KL

Kom på mig själv att gå och fundera på den här tråden....
Just det här att hålla på att slänga ut sin familj, även BARN, för småsaker som att bli väckt en morgon! Det låter inte.......friskt.

Kan bara tänka mig vilken känsla av otrygghet det ger ett barn och även TS!
 
Sv: Stanna eller gå?

Hej!

Har bara läst lite snabbt och läst att du tänker lämna honom. BRA! Det kommer bli bättre för både dig och barnet.

Det verkar som om han fortfarande har makt över dig, så försök ta dig därifrån så fort det bara går, komma överens om detaljerna kan man göra på ett säkert ställe, där han inte kan övertyga dig om att han ska ändra sig.

Jag hoppas verkligen du lyckas bryta med honom, han verkar vara en total idiot och du förtjänar någonting mycket bättre!

/Lavinia
 
Sv: Stanna eller gå?

Snälla du, vad håller du på med? Vad väntar du på? Att han ska slå ihjäl dig? Jag vet att jag låter hård och okänslig, men jag har sett för många liknande fall. Du har fått svar på dina frågor, du har läst om normaliseringsprocessen och ändå försvarar du honom och hittar på ursäkter för honom. Detta slutar aldrig väl om du inte gör dig fri nu. Du kommer aldrig att få honom att lugnt och stilla komma överens med dig om t.ex umgänge. Släpp honom som en het potatis innan dina barn blir moderslösa. Ta kontakt med någon av de organisationer du fått tips om, så fort du kan.
Ledsen om du tar illa upp, men du är på en farlig väg. Tänk åtminstone på dina barn. De vill ha kvar dig så länge det går.
 
Sv: Stanna eller gå?

Vad är det som krävs för att du ska bryta med honom totalt?

Det mesta jag läser är hur du ska ändra dig, hur du ska göra honom glad och nöjd, hur han bestämmer vad och var du får vara.

Dessutom mår du sämre och sämre psykiskt.

Vad skulle du få ut av ett förhållande med denna mannen om det fortsatte? Skulle du må bra som person? Känna dig trygg? Känna att dina barn växer upp i en trygg och stabil miljö?

Man har alltid en massa ursäkter. Ska bara det här, ska bara det där. Och sedan fortsätter man att vänta. Väntandet går över från dagar till månader till år. Ända tills brytpunkten kommer (om den kommer) och då undrar man varför man inte gjorde det tidigare.

Vill han inte samarbeta med dig nu så är det hans problem. Han som går miste om umgänge med tösen. Du måste tänka på dig själv och dina barn. För när du mår bra så kan de ge dina barn det bästa.

Jag har själv varit i 2(!) förhållande där det har pågått psykisk misshandel. Den första var värst där jag var tvungen att inställa mej vid datorn inom en viss tid. Han gjorde slut, ångrade att han hade träffat mej osv och så kom han ut till mej igen nästa fredag. Han kallade mej saker och sa att jag var dum. När jag skulle köra halkan så blev han skitsur på mej (jag fick reda på det dagen innan jag skulle köra) och det slutade med att jag sa förlåt.
När det var tal om ett välbetalt jobb som elektriker sa han att jag var dum i huvudet om jag tog det jobbet. Sa aldrig något till honom om att jag tog det och mamma hjälpte till att "täcka upp". När jag bara 1½vecka senare får möjlighet till fast jobb på ett annat företag så var det inget jobb som skulle passa mej. Givetvis frågade jag vad för jobb jag passade för och fick inget svar.
Första sommaren när vi gått ut gymnasiet (vi gick i samma klass) så var jag hos honom i princip varje dag. Fram mot hösten så skulle vi bara ses på helgen. Och då fick jag bara komma in på speciella tider ofta kring 20. Sedan titta på tvprogram som han bestämde, sedan sova, och så fort han vaknade så skulle jag hem igen..
Detta fortsatte till september året efter då han ville ha paus. Pausen varade i ca 1 månad. Sedan blev vi tillsammans i en vecka och då orkade jag inte längre vara tillsamman med idioten. Därefter följde samtal där han hotade att ta livet av sig, att det var mitt fel att han kände det så osv.

Ledsen att jag kapade tråden med min historia men jag vill få dig till att förstå. Det går att gå vidare! Mitt liv ser inte alls ut så här idag. Jag har en väldigt snäll sambo, 2 hästar, en hund och framför allt en stabil tillvaro. Lär dig något av detta förhållandet och gå vidare. Det finns inget värre än att se en person tyna bort framför ögonen på en. Oavsett hur mycket man försöker rädda personen så går det inte om personen inte vill bli räddad.

ja, jag blir väldigt frusterad av sånna här förhållande. Kan inte ens se psykisk misshandel eller oskyldiga lida på tv :o
 
Senast ändrad:
Sv: Stanna eller gå?

Det är så illa att jag hade övervägt att ringa soc för att dina barn är i fara, om jag hade vetat om dig irl.

Du svarar "jag, jag, jag" i dina svar. Högst otillfredsställande. Du har barn. Sätt dem i första rummet. När du spelar med i det där sjuka spelet är du medskyldig.

Jag vet att jag är hård och jag får nog m rätta skit för det. Men det är förbannat illa.

Word Gry.

*tiotiotio*
 
Sv: Stanna eller gå?

Det är så illa att jag hade övervägt att ringa soc för att dina barn är i fara, om jag hade vetat om dig irl.

Du svarar "jag, jag, jag" i dina svar. Högst otillfredsställande. Du har barn. Sätt dem i första rummet. När du spelar med i det där sjuka spelet är du medskyldig.

Jag vet att jag är hård och jag får nog m rätta skit för det. Men det är förbannat illa.

Word! Jag skulle ringa soc utan att blinka. Stackars stackars barn.
 

Liknande trådar

Relationer Träffade en kille på tinder för lite mer än ett år sedan. Han bodde 5 h ifrån mig men han jobbade mycket i samma stad som mig. Vi...
12 13 14
Svar
265
· Visningar
18 226
Senast: Whoever
·
Relationer Jag undrar hur det ser ut hos andra familjer under middagen. Jag har två typer av middagar jag undrar över. 1. middag med mina...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
5 197
Senast: Badger
·
Kropp & Själ Jag tror att jag "gått i väggen". I lördags gick ett av akvarierna här hemma sönder och så även jag. Det kändes som att allt rasade runt...
2 3 4
Svar
72
· Visningar
3 999
Skola & Jobb Den här vintern har fått mig att undra om jag verkligen orkar fortsätta köra buss. Jag älskar det verkligen, det är mitt drömyrke sen...
5 6 7
Svar
122
· Visningar
6 633
Senast: BernT
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp