Bukefalos 28 år!

Står det idiot i pannan på mig???

Jag kanske läste slarvigt men jag kunde inte hitta något som antyder att hen har varit otrogen. Jag tycker inte att konversationer på Facebook eller konto på dejtingsajter är "otrohet"! Blir ni verkligen upprörda på såna småsaker i verkliga livet också?
 
Jag kanske läste slarvigt men jag kunde inte hitta något som antyder att hen har varit otrogen. Jag tycker inte att konversationer på Facebook eller konto på dejtingsajter är "otrohet"! Blir ni verkligen upprörda på såna småsaker i verkliga livet också?

Vad som är otrohet och inte avgörs knappast av de som inte ingår i förhållandet, sådant brukar variera. Det spelar väl ingen som helst roll om du eller jag inte hade haft problem med TS karls beteende, det viktiga är väl hur det ser ut i deras relation. Själv hade jag inte sett sexchattande som någon väldigt stor sak, men i det ögonblick hans beteende blir mitt fel för att jag är gravid så får jag nog be till högre makter att jag ska kunna behärska mig nog att inte ta till våld.
 
Det verkar ganska dramatiskt om man ska följa rådet från buke-damerna och avsluta förhållandet p.g.a uttryck som kanske är helt ryckt bort i sammanhanget("gravid och tråkigt").? Det är bara på Internet allt kan vara svart och vitt och helt onyanserat.

Hur är det med sex då? Graviditet kan påverka lusten hos den ena partnern. Då är det lätt att man vänder sig annanstans. Hen kan vara fortfarande hur kåt som helst samtidigt som den ena har tappat lusten helt.
Att han försökte skylla allt på ts och menade att ts var "gravid och tråkig" är inte bra.
Det är inte ens 1% bra. Det är 100% dålig stil. Egoistiskt kallt och självupptaget. Kalla det onyanserat om du vill men det gör inte hans handlande mer ädelt.

Det finns inget fint eller förmildrande alls i att trycka ner och beskylla sin gravida fru samtidigt som man springer runt endast iklädd en offerkofta skrikandes "Stackars mig så kåt jag är!"

Det finns ingen nyans i det tyvärr.

Det är bara väldigt motbjudande.
 
Det är bara på Internet allt kan vara svart och vitt
Inte alls.
Graviditet kan påverka lusten hos den ena partnern.[
Självklart kan det påverka lusten; det får man ta med i beräkningen om man vill bli förälder. När partnern blir "gravid och tråkig" - som resultat av ett gemensamt beslut att skaffa barn - är det läge att växa upp, sätta sig själv åt sidan och ta hand om henne på bästa sätt och vara tacksam för det hon tar sig igenom för att bära och föda fram det gemensamma barnet.
 
Vad som är otrohet och inte avgörs knappast av de som inte ingår i förhållandet, sådant brukar variera. Det spelar väl ingen som helst roll om du eller jag inte hade haft problem med TS karls beteende, det viktiga är väl hur det ser ut i deras relation. Själv hade jag inte sett sexchattande som någon väldigt stor sak, men i det ögonblick hans beteende blir mitt fel för att jag är gravid så får jag nog be till högre makter att jag ska kunna behärska mig nog att inte ta till våld.
Ja, man kan ju kalla vad som helst "otrohet" om man vill. Eftersom TS vänder sig hit är vi redan delaktiga, oavsett vad vi har för standard för "otrohet". Det måste finnas lite mer nyanserade lösningar än det mest drastiska(dvs "lämna karl direkt) som oftast förespråkas här.
 
Att han försökte skylla allt på ts och menade att ts var "gravid och tråkig" är inte bra.
Det är inte ens 1% bra. Det är 100% dålig stil. Egoistiskt kallt och självupptaget. Kalla det onyanserat om du vill men det gör inte hans handlande mer ädelt.

Det finns inget fint eller förmildrande alls i att trycka ner och beskylla sin gravida fru samtidigt som man springer runt endast iklädd en offerkofta skrikandes "Stackars mig så kåt jag är!"

Det finns ingen nyans i det tyvärr.

Det är bara väldigt motbjudande.

Du har helt fel, förstås.
 
Inte alls.
Självklart kan det påverka lusten; det får man ta med i beräkningen om man vill bli förälder. När partnern blir "gravid och tråkig" - som resultat av ett gemensamt beslut att skaffa barn - är det läge att växa upp, sätta sig själv åt sidan och ta hand om henne på bästa sätt och vara tacksam för det hon tar sig igenom för att bära och föda fram det gemensamma barnet.

Hur vet du att beslutet var gemensamt? Det var kanske hennes?
 
Ja, man kan ju kalla vad som helst "otrohet" om man vill. Eftersom TS vänder sig hit är vi redan delaktiga, oavsett vad vi har för standard för "otrohet". Det måste finnas lite mer nyanserade lösningar än det mest drastiska(dvs "lämna karl direkt) som oftast förespråkas här.

Vi är inte delaktiga i förhållandet. Vi ger råd just utifrån. Tala om för någon annan vad som ska vara acceptabelt och inte i deras förhållande är inte lite magstarkt.

Du har helt fel, förstås.

Humor? O_o

Hur vet du att beslutet var gemensamt? Det var kanske hennes?

Och så landar vi igen i: vad spelar det för roll? Stackars, stackars otrogne man, vad hade han för val, typ?

Nä. :meh:
 
Hur vet du att beslutet var gemensamt? Det var kanske hennes?
Så länge hon inte våldtog honom så var det delvis hans beslut eftersom han är en vuxen människa som kan förväntas ta ansvar för sina handlingar och förstår hur barn blir till.

ETA: Inget i ts trådstart tyder på att han var en ovillig förälder men även om han var det ger det honom ingen rätt att behandla ts så dåligt.
 
Senast ändrad:
Hur vet du att beslutet var gemensamt? Det var kanske hennes?

Då undrar man ju över IQ hos mannen som uppenbarligen lagt sig vinn om att komma tillbaka till relationen med TS, för att sedan sumpa den. IGEN. På samma sätt som tidigare.

Verkar inte vara det skarpaste verktyget i lådan, om jag säger så.

Personligen tycker jag sådan idioti är grymt avtändande, men alla har olika smak.
 
Så länge hon inte våldtog honom så var det delvis hans beslut eftersom han är en vuxen människa som kan förväntas ta ansvar för sina handlingar och förstår hur barn blir till.
Det finns ju gått om killar som har åkt dit eftersom damer säger gärna "du behöver inte den där gummi, jag äter piller". Flesta rättar till sig i ledet, för stunden allafall.
 
Det finns ju gått om killar som har åkt dit eftersom damer säger gärna "du behöver inte den där gummi, jag äter piller". Flesta rättar till sig i ledet, för stunden allafall.
Vilka idioter, har han sett att hon tar pillren? Nä , tänkte väl det.
 
Det finns ju gått om killar som har åkt dit eftersom damer säger gärna "du behöver inte den där gummi, jag äter piller". Flesta rättar till sig i ledet, för stunden allafall.
Jag antar att du skojar? Om man är vuxen så vet man att det går utmärkt att vara en ansvarstagande förälder utan att fortsätta en relation man inte vill vara i. Lösningen på ett obalanserat sexliv är inte att gå bakom ryggen på den andra utan att diskutera det. Om ena parten är missnöjd med något är lösningen inte heller att skjuta över skulden för detta missnöje på den andra parten i relationen. Det finns heller inget som säger att man måste vara i en relation eller att ett uppbrott är är ett försök att straffa den andra parten. Ett uppbrott är att ett sätt att ta sig ur en situation där man inte mår bra tex en relation som man känner inte uppfyller de behov man själv har.
 
Män är inga projekt. Antingen är de ansvarsfulla, mogna, empatiska - eller inte.
Få förhållande är helt perfekt hela tiden, det krävs en del tid att växa in på förhållandet. Jag undrar verkligen om alla har partner(långvarigt) som i varje stund och i varje mening vad man spottar ut lyser ansvarsfullhet, mogenhet och empati. Jag tror inte det.
 

Liknande trådar

Relationer Varning för vääääldigt långt inlägg! Jag skriver sällan personliga saker här men nu känner jag att jag skulle behöva andras syn på...
2 3 4
Svar
74
· Visningar
24 469
Senast: alazzi
·
Relationer Varning, långt inlägg. Jag har skrivit förut att jag dejtade en kille via nätet som skickade mycket dikter och dylikt, som dock var...
2
Svar
28
· Visningar
4 894
Senast: Twihard
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Egentligen förstår jag inte hur jag kunde komma på tanken… Det är trots allt emot mina principer… Det började med att jag har anmält...
Svar
6
· Visningar
1 796
Senast: AraSlei
·
Relationer I vilken ände ska jag börja ens försöka förklara det som har hänt, mina tankar och allt kaos som just nu omsluter mig.. Jag får försöka...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
32 990
Senast: cirkus
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp