Startpoäng

Piffpuffen

Trådstartare
Bara en liten fråga.
Vad står "startpoängen" för?

Vart kommer dom ifrån och vad betyder dom?
Vad är bra/dåliga poäng?
 
Sv: Startpoäng

Det är poäng du får för de senast fem starterna och beräknas på hur mycket pengar hästen sprungit in. Det brukades finnas en tabell i propphäftet - nu borde du kunna hitta det på galoppsport någonstans men det står på hästen när du letar efter hästinfo.

Enda nyttan med poängen är om du ska starta i ett lopp med för många hästar. Då rangordnas hästarna efter poängen. Om du då inte kommer med i loppet får du förtur till nästa gång så det gäller att ha lite koll på det när man har ett lopp man verkligen VILL komma med i.

På anmälningslistorna står hästarna i poängordning.
 
Sv: Startpoäng

Startpoängen ligger även till grund reservturordningen på V-spelen.
 

Liknande trådar

Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
31
· Visningar
3 018
Senast: nullo-modo
·
Dressyr Ja alltså, det här är tyvärr ”som vanligt”. Han började med det här på förra stället och 80 % av alla pass kastar han sig minst två...
Svar
19
· Visningar
607
Senast: tuaphua
·
Övr. Hund Hej! Här kommer en lite konstig fråga. På SKKs kopahund.se kan man ju söka på raserna och läsa lite om dem. Beskrivningarna är så vitt...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
3 954
Senast: Fetaost
·
Hästmänniskan Hej! Ska köpa en häst som finns i närheten av Lund / Landskrona. Jag är inte ifrån dom trakterna och ska då hitta nån bra vetrinär /...
Svar
8
· Visningar
686
Senast: Spyro192
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp