Bukefalos 28 år!

Steglängd

Sryoqwe

Trådstartare
Efter att ha läs lite i tråden om 20 000 steg utmaningen undrade jag hur långa steg jag tar. Så jag la ut ett måttband i vardagsrummet och försökte ta normala steg, så jag går när jag väljer tempo själv och inte har ont. Det blev 95 cm, jag är 160cm. Jag vet att jag är överrörlig och sjukgymnasten har sagt att jag tar väldigt stora steg. Känns bara orimligt sett till min längd.

Vad är normal steglängd för er och hur långa är i?
 
Vid rask promenad tar jag strax under metern, och är 158cm lång (dock opropotionerligt långa ben)

Blir hemskt praktiskt när man ska stega avstånd....
 
Jag vet inte ens hur man mäter sånt där så har inget bra svar. Kan nog ta väldigt långa kliv när jag powerwalkar, men går ja vanligt är de nog kortare.
 
Snabb googling ger en genomsnittlig steglängd på ca 0,6-0,9 meter, beroende på källa. Tips är att räkna antal steg på 100 meter och ta ett genomsnitt, vilket känns rimligt då steglängden måste variera enormt även inom individer.

Hasar jag runt här hemma så får jag in åtta steg på fyra meter. Kliver jag på ute så kommer jag nog upp i bortåt metern. Kan med lätthet leka "inte nudda mark" över övergångsställen och bara kliva på vita markeringar (gammal barndomslek som hänger i).
 

Liknande trådar

Avel Nu vet jag att det finns trådar om travarkorsningar redan, men de jag hittade var från typ 2008, och funderar mer specifikt om just mitt...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
12 525
  • Artikel
Dagbok Funderingar kring tvåsamhet fortsätter att ockupera min hjärna till och från. Och det är väl inte så konstigt, för det tar väl ett tag...
Svar
4
· Visningar
1 070
Senast: cirkus
·
Hundavel & Ras Hejsan! Jag går i tankarna om att köpa hund men får inte ordning på mina tankar om vad jag vill ha riktigt. Kan ni hjälpa mig bolla...
2 3 4
Svar
68
· Visningar
10 370
Senast: inverterad
·
Skola & Jobb Vad är er största besvikelse i en facklig fråga? Jag känner mig nu som jag fått en sista käftsmäll av min föregående arbetsgivare MTR...
2 3 4
Svar
65
· Visningar
8 962
Senast: Manji
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hotellrum eller stuga
Tillbaka
Upp