Steralisering av tik!

Usch vad jobbigt! Undrar hur det blir DÅ - kattinvasion?! Jag tycker många FLER skulle kastrera sina friska djur; speciellt katter!
Dessutom ser jag det som praktiskt taget omöjligt att ha hankatter som sällskapskatter okastrerade - åtminstone som innekatter. Min gissning är att vid sånt förbud så kommer istället massor av hankatter avlivas istället, utom såna man vill ha i avel... för hur många människor kan/vill köpa en okastrerad hankatt och ha hemma som innekatt?

Återigen så diskuterar jag hund. Mina åsikter om häst och katt får visa sig om det dyker upp liknande diskutioner på häst och katt forumen.
 
För lite drygt tio år sedan. För att det var en förlegad syn och inte fanns någon anledning att ha den kvar.
Men det kan ju omöjligt ha gällt ALLA djurslag!?!! För nog kastrerades katter o hästar utan problem för 10 år sen...
 
Återigen så diskuterar jag hund. Mina åsikter om häst och katt får visa sig om det dyker upp liknande diskutioner på häst och katt forumen.
Du skrev:
Innan man börjar kastrera sina djur så tycker jag att man ska sätta sig in i hur denna förändring ändra hunden fysiskt och psykiskt. Tycker att man ska återuppta förbudet som fanns tidigare att kastrera friska djur.
Menade du alltså enbart hundar ?

Jag tycker det är intressant vad du tycker om andra djurslags kastrering... för att för mig är det svårt att se vari skillnaden ligger att kastrera hund kontra häst tex. Jo, okej, hundar har oftast (i alla fall hanhundar) inte lika markanta "mansproblem" som tex hingstar och hankatter, men rent principiellt så vore det intressant att veta din syn där och av vilken orsak du tycker likadant eller ej i den frågan.
 
Men det kan ju omöjligt ha gällt ALLA djurslag!?!! För nog kastrerades katter o hästar utan problem för 10 år sen...

HUND trodde jag vi diskuterade här? =) Hund gäller det alltså!
okej, jag tyckte nog det var lite missvisande att skriva som hon gjorde i citatet jag har lagt in i mitt sista inlägg "kastrera friska djur " och tolkade det som just djur i allmänhet, inte bara hundar.
 
Jag hade också kastrerat min tik om jag hade råd. Det är av rent egoistiska skäl eftersom jag inte vill bli störd i träningen av löp. Jag var anmäld till ett bruksprov i början på maj, men hej, hopp så började Evita att löpa. Hon har alltid löpt i juni och december, men inte i år tydligen. Det gör mig något grinig att behöva missa tävlingsdebuten på grund av ett löp.
 

Liknande trådar

Övr. Hund Någon som har el har haft en tik som man kan se som dominant i flock med annan/andra hundar? Hur har det visat sig? Funderar över min...
2
Svar
26
· Visningar
1 888
Senast: BornAgain
·
Hundträning Är det nån här som använder sina hundar till barmarksdrag? Är lite sugen på att testa det med mina två. Nyfiken, nån som kan berätta...
Svar
2
· Visningar
290
Senast: Milene
·
Övr. Hund Min tik som blir 3 år om 2 månader blir så väldigt markerade mot yngre hundar när de är lösa. Är det "normalt" för en tik som är typ...
Svar
1
· Visningar
629
Senast: Fetaost
·
Övr. Hund Är det någon här som har åkt på semester med sin hund utanför Sverige? Vilket resesätt, positiva/negativa erfarenheter? Hur reagerade...
Svar
2
· Visningar
257
Senast: Motacilla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Shettistråden del II
  • Stora shoppingtråden II
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp