Stinsen Brinner *ulvleken alltså*

Jag har försökt läsa igenom vad Zassoo har skrivit och jag håller med både Q och CB att det är mycket skumt runt Zassoo, och jag börjar allt mer hålla både Q och CB åt det godare hållet, CB eftersom jag har svårt att tro att en kollega skulle lägga andra rösten på Gabby i dl 2, och Q eftersom hon resonerar på samma sätt som jag tänker. :D

Jag är enormt osäker både på Quarter och _CorpseBride_, men när du säger sådär så blir jag :nailbiting: För jag tror ju att du är god, baserat på hur du resonerade kring lobelia, men nu får jag ångest! Vad för dig att tro att de är goda och zassoo ond? :banghead:

En som jag känner att jag helt missat (:arghh:) är EmmaN, är det någon som har några kloka tankar kring henne? :idea:

LenaH – la första rösten på den onda Klara med en fullgod motivering för första DL. För tillfället håller jag henne lite åt det goda hållet då jag inte tror att hon skulle lagt en förstaröst på en kollega. Lägger en tidig röst på Gabby_Ossi idag med motivering att hon la en räddningsröst på Habina i gårdagens DL. Jag har svårt att tro att en ulv skulle göra det i första DL. Hade väl varit smartare att skaffa sig alibi genom att rösta på Klara som såg ut att få många röster? Förstår dock rösten i och med tidsbristen som hon aviserat.

Gabby_ossi – röstar sent på Habina och ett par tycker att hennes röst skaver mycket och verkar vara en räddningsröst. Klara hade fyra röster när Gabby_ossi röstade på Habina. Är det inte lite väl utstickande att göra det som räddningsröst? Att göra att det står lika när Klara redan har fler röster. Jag hade inte vågat det men det säger ju inte så mycket då jag inte spelat så mycket.

I ljuset av att LenaH var god och Gabby_ossi ond, tycker jag det här är väldigt intressanta tankar från EmmaN. Men gör det henne ond? Ytterst oklart...

Jag vet inte om jag blivit så mycket klokare sedan jag försökte summera sist.

Niyama tror jag är god, i och med hennes räddning av mig. Eller så har hon skaffat sig ett rejält, fett alibi... Men hon får fortsätta vara åt det goda hållet. Paddington tror jag är god, mestadels baserat på att hon röstat på Gabby_ossi två gånger. Även här kan jag förstås vara fel ute. Snurrfian har jag fått för mig är god, men jag blir osäker när hon verkar tro att Paddington är ond. Hoppas hon kommer in och förklarar sina funderingar så jag kanske förstår. ;)

Lobelia vacklar jag fortfarande kring och EmmaN känner jag att jag inte alls vet var jag har. Just nu vet jag inte alls hur jag skall rösta. :(

I ljuset av att LenaH var god och Gabby_ossi ond, tycker jag det här är väldigt intressanta tankar från EmmaN. Men gör det henne ond? Ytterst oklart...
Jag förstår hur du tänker, dock har jag ju flertalet gånger efter denna sammanfattning skrivit att jag hållit LenaH mot det goda hållet. Även i citeringen, som du ser. Det blev ju extra tydligt efter DL2. Inlägget jag skrev var efter första DL och jag är ju inte direkt ensam om att ha tyckt att det var lite väl utstickande att göra en räddningsröst så som G_O faktiskt gjorde. Jag tycker inte att det är några knasiga tankar alls, men det är ju å andra sidan jag som skrivit dem :p.

Paddington tror jag är god, mestadels baserat på att hon röstat på Gabby_ossi två gånger. Även här kan jag förstås vara fel ute.

Hur ställer du dig till mina tankar om Paddingtons röster på Gabbi?

"Att hon röstade på Gabbi i DL1 tycker jag inte tyder på att hon är god eftersom det knappast var en röst som kunde påverka alls om inte Gabbi skulle fått återstående röster och någon dessutom ändrat röst till henne."

Dvs, rösten i första lynchen var helt safe att lägga även för en ulvkompis eftersom det var så totalt osannolikt att den skulle leda till något annat än vad som hänt nu - folk tycker att Paddington är god för att hon röstat på någon som visat sig vara ond.

Jag är enormt osäker både på Quarter och _CorpseBride_, men när du säger sådär så blir jag :nailbiting: För jag tror ju att du är god, baserat på hur du resonerade kring lobelia, men nu får jag ångest! Vad för dig att tro att de är goda och zassoo ond? :banghead:

Paddington tror jag är god, mestadels baserat på att hon röstat på Gabby_ossi två gånger. Även här kan jag förstås vara fel ute.
Jag tycker inte att Paddingtons två röster på Gabby gör henne god, som jag har skrivit tidigare, den första var en udda röst och det skulle lika gärna kunna vara på en kollega och dl2 skulle det lika gärna kunna vara en räddningsröst för att rädda sig själv. Så nej det gör inte att jag håller Paddington åt det godare hållet, är jag övertygad om att hon är ond? Nej inte det heller... ;)

På grund av att det blev lite tidsbrist för mig idag har jag använt min gamla teorilista och utgår ifrån den.

Habina –röstade jag på i DL1 pga hennes kommentar angående att det är roligare att leka utan sior, såhär i efterhand reagerar jag även på hennes tunna röst på _corpsebride_. Dock finns det inte mycket att gå på vid DL1 och den rösten behöver absolut inte säga någonting men ett öga fortsätter jag att hålla på Habina. Angående svarta fåret tänker jag nog snarare att det borde försöka visa sig för ulvarna, inte hålla sig i bakgrunden. Habina har dock i och med sitt röstande är hon inte längre högst bland mina misstänkta.

Niyama –Skriver att hon vill bli lite misstänkt och har en diskussion med Paddington där hon försöker förklara sig. Vågat att skriva i början när det inte finns så mycket skumt att gå på. Dock förstår jag vad det kommer ifrån och behöver inte betyda något. Lyfter en klok tanke om att Habina inte borde vara får i och med röstningen. Då borde Habina inte försökt rädda sig själv i och med vinstvillkoren (fåret behöver inte ”dö” för att onda ska vinna). Niyama är inte heller bland mina mest misstänkta då hennes inlägg och röstande går lite i god med mina tankar. Röstade på Paddington igår precis som jag.

_CorpseBride_ - Lägger sin röst på Habina då CB inte hinner läsa igenom hela leken när rösten ska läggas. Någon skrev att det även kunde vara så att lyan aviserade till CB om att rösta på Habina vilket kan vara troligt. CB skrev att det eventuellt kan finnas en ulv bland rösterna på Habina, jag skulle vilja säga minst en. Gabby_Ossi visade sig ju vara ulv men eventuellt kan det ju finnas en till, då är ju CB en av dem det kan vara. Gör noggranna utläggningar angående röstningen. Röstade på Gabby_Ossi igår men det behöver inte tyda på godhet utan kan lika gärna vara en alibiröst efter Gabbys räddningsröst i DL1 som uppenbarligen inte fungerade. Ett bra försök isåfall. Är väldigt osäker på CorpseBride och håller henne neutral tillsvidare.

Quarter4ever – Som vanligt, många kloka tankar från Q. Var den första att reagera på Habinas uttal om att det är roligt att leka utan sior. Skriver sedan att det är ett bra försprång för de goda i denna lek i och med att lyan vet om varandra. Jag håller med om det men flertalet andra tycker inte att det stämmer. Skriver och funderar en del kring ängeln som några reagerar på, jag vet inte om det behöver betyda något. Jag tror att Q är ärlig i sitt försvar då jag tror mig minnas att hon ofta gör ingående analyser av det mesta, oavsett roll. Röstar på den onda Klara. Klara röstar på Q, när vi nu vet att Klara var ond, skulle det kunna betyda att Q är god? Vill gärna tro det iallafall. Ingenting efter att jag skrev detta har ändrat mina tankar.

Snurrfian – har skrivit mycket om fåret och även röstat på Lobelia för att hon kan vara fåret för att hon lyfter upp det till ytan. Jag tycker dock att Snurrfian gjort precis detsamma. Kan det dölja sig ett får här kanske? Eller en ulv... Har undgått mig lite när jag läst igenom leken idag.

Dentaku – Reflekterar över att jägaren är en roll som ulvarna hoppas få ut snabbt men den kan ju lika gärna ta med en ond i fallet sas. Men det kan ju vara svårare att ha koll på onda nu i början och då kan det ändå gynna de onda att få ut jägaren snabbt. Kommer med en del bra tankar, inte skrivit något särskilt misstänkt hittills och hålls som neutral sålänge.

Paddington – För en diskussion med Klara om vem som är först att skriva i leken. Gör det första sammandraget av vad som hänt, dock hade det hänt ungefär ingenting då. Är tillsammans med Klara drivande i inläggen mot Q som handlar om ängeln. Noterbart att flertalet av Paddingtons inlägg i början har kopplingar till Klaras. Dels vem som var först, sedan om att Paddington är leksugen och sist om Quarter4evers inlägg om ängeln. Kommer med ett till sammandrag som är lite mer matnyttigt då det hänt lite mer i leken. I sitt röstinlägg nämner hon att Habina fått lite lätta röster och snacket om Q. Jag tycker det är lite anmärkningsvärt att det inte står någonting alls om Klara här som även hon hade fått röster på sig om än kanske inte lika lätta. Funderar till slut över varför Klara inte ändrade sin röst till Habina. Jag röstade på Paddington igår och mina misstankar står kvar. Paddington är en av mina huvudmisstänkta.

Lobelia – röstar på Habina efter mig. Klara hade också en röst när Lobelia röstade på Habina. Skulle kunna vara ett försök att få fler röster till Habina för att rädda Klara men det behöver inte vara så. Försöker lägga fokus på de senare rösterna på Habina men jag tycker att alla röster bör granskas om Habina visar sig vara god. Men i och med att det borde finnas en ulv gömd bland rösterna på Habina tycker jag inte att bara de sista rösterna ska granskas. Lobelia noterar att Klara inte ändrar sin röst för att försöka rädda sig, väldigt intressant. Vad betyder det?! Jag är osäker på Lobelia och behöver läsa igenom hennes inlägg igen känner jag.

Zassoo – röstar på Q i första DL med ungefär samma motivering som Klara. Döljer sig en till ulv här? Om Q är god så finns det en möjlighet och jag skulle vilja hålla Q lite åt det goda hållet pga Klaras röst där. Här ligger starka misstankar från min sida. Bland annat ett inlägg ganska sent innan DL igår där hon skrev att det är skumt med så många misstankar mot Gabby_Ossi.

Känns skumt med så många röster på Gabby när det faktiskt hänt en del andra saker idag...

Det känns lite sådär nu när vi vet att G_O var ond. Zassoo ifrågasätter LenaH och menar att det skulle kunna vara ett solklart alibi att ha påbörjat lynchningar mot två ulvar. LenaH var en av de få som jag varit ”säker” på var god. Två röster har hittills landat här med bra motiveringar.

Jag behöver rösta nu och sammanfattningsvis är Paddington och Zassoo mina huvudmisstänkta för tillfället. Om det ska finnas någon chans att få ut någon av dessa som jag tror är onda (ulv eller får) får det bli såhär idag;

EmmaN röstar på Zassoo

Jag förstår hur du tänker, dock har jag ju flertalet gånger efter denna sammanfattning skrivit att jag hållit LenaH mot det goda hållet. Även i citeringen, som du ser. Det blev ju extra tydligt efter DL2. Inlägget jag skrev var efter första DL och jag är ju inte direkt ensam om att ha tyckt att det var lite väl utstickande att göra en räddningsröst så som G_O faktiskt gjorde. Jag tycker inte att det är några knasiga tankar alls, men det är ju å andra sidan jag som skrivit dem :p.

Det är ju därför jag tycker det blir ytterst oklart var du egentligen hör hemma någonstans. ;) Känner mig totalt lost och greppar vilt efter halmstrån nu...

Hur ställer du dig till mina tankar om Paddingtons röster på Gabbi?

"Att hon röstade på Gabbi i DL1 tycker jag inte tyder på att hon är god eftersom det knappast var en röst som kunde påverka alls om inte Gabbi skulle fått återstående röster och någon dessutom ändrat röst till henne."

Dvs, rösten i första lynchen var helt safe att lägga även för en ulvkompis eftersom det var så totalt osannolikt att den skulle leda till något annat än vad som hänt nu - folk tycker att Paddington är god för att hon röstat på någon som visat sig vara ond.

Ja, jag förstår ju dina tankar och tycker de är kloka. Å ena sidan. Men om nu paddington faktiskt ÄR god, då blir ju dina tankar missledande. Oavsett då om du är god som tänkt "fel" eller ond som gärna vill lura oss att paddington är ond. :)

Jag tycker inte att Paddingtons två röster på Gabby gör henne god, som jag har skrivit tidigare, den första var en udda röst och det skulle lika gärna kunna vara på en kollega och dl2 skulle det lika gärna kunna vara en räddningsröst för att rädda sig själv. Så nej det gör inte att jag håller Paddington åt det godare hållet, är jag övertygad om att hon är ond? Nej inte det heller... ;)

Skönt att höra att du inte är helt säker på hennes ondhet. För jag oroar mig och nojjar att jag tänker helt fel för att du på något vis vet något jag inte vet. :p

Ja, jag förstår ju dina tankar och tycker de är kloka. Å ena sidan. Men om nu paddington faktiskt ÄR god, då blir ju dina tankar missledande. Oavsett då om du är god som tänkt "fel" eller ond som gärna vill lura oss att paddington är ond. :)

Jag är inte säker på att Paddington är ond heller, jag anser bara inte att hennes röster på Gabbi bevisar något om hennes godhet. De kan lika gärna tolkas åt andra hållet!

Spontant tänker jag såhär: om jag var ulv och ville få bort ljuset från Gabby - varför skulle jag då prata om Gabby och trycka på att jag tror att hon är god? Det är ju verkligen någonting som sedan skulle få ljuset på MIG - snacka om onödigt efter att lyan redan ligger risigt till!

Som jag redan har skrivit - jag trodde att Gabby var god eftersom det hela kändes för enkelt. Och så försökte jag se bortom drevet och fokusera på de andra saker som faktiskt hänt under dagen.

Kanske för att du är får :angel: :confused:

Jag tvivlade dock också på att Gabby var ulv, det verkade bara för uppenbart agerat. Trodde hon var får.

Liknande trådar

Tjatter Notera ny regel i fetstil! Regler: Var snälla mot varandra och mot LL, tänk på att det är en lek! Varje spelare ska varje dag avlägga... 48 49 50
Svar
988
· Visningar
15 776
Senast: qitis
·
Tjatter LL: @bollen__ och @Islandshästryttare Deltagarlista: 1. Heffaklumpen 2. Harrysen 3. Blacksmithfarm 4. Kilauea 5. qitis 6. cirkus 7... 42 43 44
Svar
872
· Visningar
17 840
Senast: Gabby_Ossi
·
Tjatter Välkomna till ulvleken! Deltagarlista Kilauea Qitis Harrysen Heffaklumpen LenaH Blacksmithfarm Glimra Fio Gabby_Ossi Jfrelin Lobelia... 32 33 34
Svar
677
· Visningar
14 756
Senast: Madalitso
·
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom... 19 20 21
Svar
416
· Visningar
9 018
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V