Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Staketet ska vara utformat så det håller djurslaget innanför. Mer än så behöver ju inte anges.
Fortfarande: hur bedriver du verksamheten? Du har anläggningen godkänd för verksamheten antar jag - vad sa inspektören om staketen? Det kan ju ha en avgörande betydelse om det kommer rättsliga påföljder.
Om hästen helt oprovocerat tag sig ur hagen - då anser jag absolut att hagen är för dålig.
Om hästen blir skrämd ur hagen (t ex av vildsvin) är det ju en olyckshändelse i sig och inget man kan gardera sig mot. Det går ju inte att hållas ansvarig för vildsvins framfart.
Man behöver inte skaffa tillstånd om man bara har de tillfälligt. Som jag skrivit innan har jag aldrig haft så många hästar hemma. Oftast är det två eller tre stycken. Då egna eller om en kompis kommer några dagar så att vi kan rida tillsammans.
Jag kommer betala abortsprutan då jag dels inte vill ha ngt tjaffs och dels vill jag ha gott rykte.. Det finns ju liksom folk till allt...
Fast ärligt talat....
Jag håller med om att man har stort ansvar när man har hingst. Jag har haft hingst i många år, både inhyrt och på senare år hemma.
Hade ett utomstående sto kommit farandes in på min gård, brytit sig in till hingsten (som aldrig skulle få för sig att gå ut genom staketet och går alldeles utmärkt i sin hage med stona i närheten) och sparkat sönder honom eller åsamkat honom skada på något sätt (utöver staketet som jag hade velat ha ersatt) så skulle jag banne mig vilja att ansvarig för dessa hästar tog på sig ansvaret för det också!
Och jag hade inte betalt någon spruta i det fallet jag hade skickat en räkning på språngavgiften.
Ordentliga staket och ansvarstagande för sin hingst, fine. Men det finns gränser!
Det värsta var att han bara hade taggtråd, så ardennerna kunde ju spränga glatt utan att känna el eller skada...