Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Folk är så snälla och generösa och hjälpsamma 😅.

Mer korrekt stör jag mig på att jag inte kan vara riktigt lika sådär spontant snäll eller ordentlig eller hjälpsam.
 
Jag missade sista grundvaccineringen på ponnyn med en dag :arghh:(182 dagen idag när vetten kommer). Omständigheter gjorde att livet kom emellan och jag inte kunde boka första veckan i april som planerat.
Nåja. Ponnyn ska inte tävla och nu vet vi iallafall att hon är skyddad (det saknades vacc för sista året i passet när vi köpte henne).
I vintras missade jag även tiden för grundvacc på botulism så måste göra om den i höst. Är huvudet dumt får plånboken lida :meh:. /Tualma på Avdelningen-för-många-bollar-i-luften-i-kombo-med-dålig-koll-på-planeringen
Det visade sig att hon visst blivit fullvacvinerad vid det förra tillfället. Den här gången var den årliga vaccinationen tidigarelagd för att ponnyn skulle komma i fas med vår andra häst :up:. Det var sååå jag hade tänkt, ja. Dåligt minne. Jepp :angel:. Har alltid haft och inte lär det bli bättre med åren....
Men skönt ändå!
 
Det är fantastiskt att vänner och bekanta får arbetsstipendium från konstnärsnämnden, deras konst behövs. Men det gör ändå lite ont i mig när jag ser det då jag är sjukskriven och har noll kapacitet att kunna få stipendier nu. Men jag vill så gärna leva det livet igen..

Jag stör mig enormt på att jag är deprimerad och saknar arbetsförmåga. Och livslust. Men främst arbetsförmåga.
 
Folk som inte tar bort sina reservationer av kurslitteratur från biblioteket. Jag vet inte hur många böcker jag lämnat tillbaka för att någon stått på kö för att sedan få låna om den två dagar senare 🤦‍♀️
 
Väcktes 02:30 av mina partyglada grannar. Like clockwork. De börjar alltid hemmafesten runt 02:15, gissar att det matchar mot när någon nattbuss från krogen anländer.
Denna gång ringde vi störningsjouren som kom, så det var tyst 03:20 (annars brukar de hålla på till 05).

03:25 knackade det och ringde på dörren -det var grannen. Öppnade INTE :cautious:
 
Väcktes 02:30 av mina partyglada grannar. Like clockwork. De börjar alltid hemmafesten runt 02:15, gissar att det matchar mot när någon nattbuss från krogen anländer.
Denna gång ringde vi störningsjouren som kom, så det var tyst 03:20 (annars brukar de hålla på till 05).

03:25 knackade det och ringde på dörren -det var grannen. Öppnade INTE :cautious:

Jag hoppas du tänker dammsuga nu? :angel:
 
Vann en auktion på Tradera, men läste uppenbarligen för snabbt och det visar sig att jag vunnit ett par trasiga byxor. Totalt trasiga i grenen vilket innebär att de inte går att använda. Så nu står jag mellan att betala 100 kr inkl frakt eller att företaget vill ångra mitt köp (ej troligt). Men vad fasen, ett negativt omdöme eller trasiga byxor? :arghh:
 
Jag är sååå nyfiken på hur den där omskrivna blomsterpålen ser ut egentligen! Kan du inte lägga upp en bild? :D

Så här ser den ut nu när jag försökt knacka den rätt och lagat med ivar bokhyllsprintar efter att mina fd HG lossat den - hur vet jag inte.

20210417_132410.jpg


Förbannade satans jävla, buggering, fucking, scheisse, Chyort! Merde, salud! Pinne.

Och en hel massa andra ord jag tyvärr inte kan. Ibland kan den se rak ut, ibland lutar den åt olika håll.
 
Stör mig på att jag börjar bli långhårig, men måste nog vänta en månad till minst innan jag kan gå till frisören.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter Ny tråd! Jag stör mig på att jag inte har nåt att störa mig på 😂
94 95 96
Svar
1 919
· Visningar
95 444
Senast: tanten
·
  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
120 854
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Startar ny tråd då den gamla är låst.
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
97 444
Senast: pepp
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
116 435
Senast: Marita73
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp