Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Samtidigt så är det ju lite skönt att ha något att störa sig på emellanåt, men ibland känns det mest som en börda. Haha. Och jag gissar på att man kan störa sig lite på fenomenet extremt folklig HBTQ-person, förmodligen den folkligaste i Sverige!
Jag tycker nästan att hans make, Mark Levengood, är folkligare :D eller mera folkkär kanske då.
 
Hade kunnat funka om de inte varit spärr så man måste trycka ner den samtidigt som man vrider. Det orkar inte mina händer med
Ååh, jag avskyr såna korkar! Jag köpte en gång liten flaska munskölj (för att testa) och det var en sån där kork, lyckades bara öppna den första gången :meh: sedan fick den vackert stå där med fula märken på korken efter diverse försök att öppna den igen.
 
Så här ser den ut nu när jag försökt knacka den rätt och lagat med ivar bokhyllsprintar efter att mina fd HG lossat den - hur vet jag inte.

Visa bifogad fil 68021

Förbannade satans jävla, buggering, fucking, scheisse, Chyort! Merde, salud! Pinne.

Och en hel massa andra ord jag tyvärr inte kan. Ibland kan den se rak ut, ibland lutar den åt olika håll.
Till tröst så kan jag påstå att jag tycker att den ser rak ut på fotot :up:
 
Det där påminde mig om den gången då jag for hem efter att ha varit på tandkontroll, nöjd över att allt var OK, inga anmärkningar på röntgenbilderna heller.
Väl hemma hann jag mest bara sätta mig ned för att dricka en kopp te förrän en plomb släppte.... :(
Snacka om snopet!
Jag ringde ju tillbaka till tandläkaren och fick upplysningen om att det kan vara så, att det inte syns något.
Så det blev att boka ny tid då....
Åh nej! Det var ju snäppet värre än i mitt fall. Jag hann iaf vara glad en vecka eller två efter mitt tandläkarbesök och tänka att "vad skönt, nu slipper jag det i ett år!" Pfft.
 
Stör mig på att jag skulle behöva nya kläder (allt jag äger börjar bli nopprigt och slitet, så det är ju inte lika bråttom som om de vore helt trasiga), men det finns ju ingenting intressant att beställa hem! Känns inte som att jag gör annat än att scrolla på tradera, lindex och Åhléns..
 
Stör mig på att jag skulle behöva nya kläder (allt jag äger börjar bli nopprigt och slitet, så det är ju inte lika bråttom som om de vore helt trasiga), men det finns ju ingenting intressant att beställa hem! Känns inte som att jag gör annat än att scrolla på tradera, lindex och Åhléns..
Börja sy? Då får man helt klart det man vill ha och är sugen på!
 
Bara ETT?? Jag har 6 skitiga fönster som stör mig..... :p
Jag har också bara ett som fortfarande behöver putsas, men det är ett treglasfönster som en spindel flyttat in och gjort ett jättenät mellan rutorna. Det är sjukt irriterande men jag drar mig verkligen för att försöka få bort yttersta rutan, som sitter med någon sorts clips, utan att tappa den.
 
Stör mig på en kompis/bekant som helt oavsiktligt gjort mig besviken :( Vi pratade om att träna agility ihop nästa helg, och hon hade nämnt att kanske bjuda med en annan tjej som hon känner och jag träffat en gång. Jag sa att jag hellre tränar bara hon och jag, för att det ska bli lugnare och enklare för mina hundar. Trodde hon förstod, men nu skapade hon en gruppchatt med oss tre, och då fick ju jag tacka nej istället. Så nu blir det ingen träning för mig :(

Känner att min reaktion är större än den varit om jag varit stabil i mitt mående, men hade helt klart blivit besviken oavsett. Tyvärr känner vi inte varandra tillräckligt väl för att jag ska våga säga till henne att jag blev ledsen...
 
Jag stör mig på att världen vi lever i är så trist, det finns ingen magi, inga mytologiska varelser, inga vampyrer, varulvar eller annat spännande. Ingen kommer att säga till mig att jag har speciella krafter och bara jaaag kan rädda världen. (Obs, en gnutta ironi, jag har läst/tittat på för mycket fantasy. Jag får fortsätta spela Dungeons & Dragons och låtsas att jag är en magiker...) 🤣
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
111 405
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
107 895
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
19 895
Senast: Mkb
·
Svar
763
· Visningar
39 710
Senast: Enya
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp