Störiga saker vi stör oss på, del 16

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag stör mig på att grannen som hyr bilplatsen närmast huset(väldigt nära, 5 meter från porten) har hållt på och skruva i sin gamla bil både igår och idag under bästa soltimmarna. Det är inte så roligt att dricka kaffe i solen när ett helt gäng pratar högt, skruvar och springer fram o tillbaka precis framför en :meh: Är lite less på den grannen sedan tidigare också för den gamla bilen gick sönder redan innan vintern och har bara stått, hen köpte ny bil som hela vintern tagit upp plats rakt utanför porten där det inte är någon parkeringsplats. :cautious:
 
Jag klippte topparna häromdagen själv. Orkade inte med riset längre. Fint? Nej förmodligen inte. Siktar på frisör till sommaren.
Jag klipper mina toppar själv hela tiden numera. Brukar normalt gå till frissan en gång om året och bli klippt och slingad. Men förra våren blev det inget, och förmodligen inte i år heller. Nåja, det blir inte uppseendeväckande fult i alla fall.... ;)
 
Jag klipper mina toppar själv hela tiden numera. Brukar normalt gå till frissan en gång om året och bli klippt och slingad. Men förra våren blev det inget, och förmodligen inte i år heller. Nåja, det blir inte uppseendeväckande fult i alla fall.... ;)
Jag brukar också gå en gång om året och det brukar räcka (toppar + slingor) men i år har mitt hår varit jätteskört och blivit oerhört slitet. Jag har tappat massa hår också, så det är mycket tunnare än vanligt.
 
Jag klipper mina toppar själv hela tiden numera. Brukar normalt gå till frissan en gång om året och bli klippt och slingad. Men förra våren blev det inget, och förmodligen inte i år heller. Nåja, det blir inte uppseendeväckande fult i alla fall.... ;)
Det vågar jag inte.

Jag har inte klippt håret sedan långt före pandemin så et är väldigt långt. Det längsta jag haft i hela mitt liv. Och grymt opraktiskt. Tar tid att tvätta och jag måste antingen tvätta håret ELLER duscha eftersom jag har så pytteliten varmvattenberedare (förrförra ägaren behövde köpa ny och var väldigt snål....)
 
Det vågar jag inte.

Jag har inte klippt håret sedan långt före pandemin så et är väldigt långt. Det längsta jag haft i hela mitt liv. Och grymt opraktiskt. Tar tid att tvätta och jag måste antingen tvätta håret ELLER duscha eftersom jag har så pytteliten varmvattenberedare (förrförra ägaren behövde köpa ny och var väldigt snål....)
Jag gör verkligen inget komplicerat, men så har jag en enkel icke-frisyr också :D. Tar håret och delar det i två delar. Drar fram en bit i taget och toppar den. Brukar bli en 3-5 cm, eller så. Nu har jag inte träffat mina föräldrar på ett tag, men annars brukar jag kolla med mamma om det ser jämnt ut. Ibland hittar hon en någon liten tofs som behöver fixas, men oftast ser det helt okej ut. Håret rör ju på sig, så jag antar att man inte ser om det inte skulle vara EXAKT lika långt överallt....

Oj, din varmvattenberedare måste vara RUSKIGT liten.... :confused:
 
Det vågar jag inte.

Jag har inte klippt håret sedan långt före pandemin så et är väldigt långt. Det längsta jag haft i hela mitt liv. Och grymt opraktiskt. Tar tid att tvätta och jag måste antingen tvätta håret ELLER duscha eftersom jag har så pytteliten varmvattenberedare (förrförra ägaren behövde köpa ny och var väldigt snål....)

Jag har bott med en liten beredare. Din måste vara minimal! Du borde kanske byta mot en lite större?
 
Jag stör mig på att jag nyss bet sönder en tand. Jag var nyligen hos tandläkaren och är inte sugen på att åka dit igen så snart pga tandläkarskräck. Men samtidigt vill jag ha tanden fixad NU! Har snart haft sönder tungan för att jag inte kan låta bli att känna på den vassa tanden med den :cry:
 
Jag stör mig på att jag nyss bet sönder en tand. Jag var nyligen hos tandläkaren och är inte sugen på att åka dit igen så snart pga tandläkarskräck. Men samtidigt vill jag ha tanden fixad NU! Har snart haft sönder tungan för att jag inte kan låta bli att känna på den vassa tanden med den :cry:
Har du nagelfil hemma så kan du fila lite på tanden där det är vasst. Det brukar hjälpa
 
Letat efter en grej (grej som inte säljs längre) på begagnatmarknaden, och letat rätt länge... ramlade över ett ex häromdagen och bara ”YES!”, seg säljare men vi har skrivit fram och tillbaka -jag har skrivit att jag vill köpa, säljaren har frågat om det ska skickas, jag svarar ja och meddelar min adress + frågar hur hon vill ha betalt? Tyst.
Kollar förut och då är varan markerad som såld, men inte ett ord.

Ingen katastrof i mitt liv egentligen men blir sur. Jag ville verkligen ha grejen.
 
Jag stör mig på att jag nyss bet sönder en tand. Jag var nyligen hos tandläkaren och är inte sugen på att åka dit igen så snart pga tandläkarskräck. Men samtidigt vill jag ha tanden fixad NU! Har snart haft sönder tungan för att jag inte kan låta bli att känna på den vassa tanden med den :cry:
Det där påminde mig om den gången då jag for hem efter att ha varit på tandkontroll, nöjd över att allt var OK, inga anmärkningar på röntgenbilderna heller.
Väl hemma hann jag mest bara sätta mig ned för att dricka en kopp te förrän en plomb släppte.... :(
Snacka om snopet!
Jag ringde ju tillbaka till tandläkaren och fick upplysningen om att det kan vara så, att det inte syns något.
Så det blev att boka ny tid då....
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Låst
Tjatter Gamla full. Här är en ny! Jag stör mig på att helgen gick i raketfart.
99 100 101
Svar
2 005
· Visningar
112 285
Senast: Lingon
·
  • Låst
Tjatter Stör mig på att ingen startade en ny tråd.😉
99 100 101
Svar
2 002
· Visningar
108 580
Senast: Marita73
·
Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
20 265
Senast: Mkb
·
Svar
1 013
· Visningar
55 708
Senast: Sirap
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • 🇪🇺EU VALET 2024🇸🇪
Tillbaka
Upp