Bukefalos 28 år!

Störiga saker vi stör oss på - del 9

Fast grundproblemet är väl att någon skickar runt sexrelaterade klipp på en arbetsplats? Oavsett vad klippet visar ifråga om sex.
Det ser jag som mindre problematiskt eftersom sammanhanget var att kollegan började asgarva åt något på Facebook (ja vi hade lite lite att göra inför semestern vissa dagar) och vi andra undrade vad som var så kul. Det kom inte out of the blue liksom.
 
Vet inte vad jag stör mig mest på - att min nya Vårdcentral (VC) vill att jag ska prata med min gamla VC för att få min journal överflyttad och att min gamla VC säger att min nya VC ska begära till dem att min journal ska flyttas över eller att jag själv mått så jävla dåligt senaste halvåret så jag har inte fattat att jag hade mediciner kvar att hämta ut och sedan att de recepten gick ut i februari så nu är jag helt utan Pulmicorten och hamnar i ovanstående diskussion för nu har jag ingen Pulmicort kvar :arghh:
 
Vet inte vad jag stör mig mest på - att min nya Vårdcentral (VC) vill att jag ska prata med min gamla VC för att få min journal överflyttad och att min gamla VC säger att min nya VC ska begära till dem att min journal ska flyttas över eller att jag själv mått så jävla dåligt senaste halvåret så jag har inte fattat att jag hade mediciner kvar att hämta ut och sedan att de recepten gick ut i februari så nu är jag helt utan Pulmicorten och hamnar i ovanstående diskussion för nu har jag ingen Pulmicort kvar :arghh:

Jag glömde och lämnade då önskan om recept på mina sidor, fick dos på 100 bums, sen kunde vi lösa det långsiktigt.
 
Tjejen som pratar i P3-dokumentär. Som ska låta så ung och koll och hipp och med och säger saker som "hon tyckte att han var en skön typ".

Ser det här framför mig hela tiden när jag lyssnar:

giphy.gif
 
Jag glömde och lämnade då önskan om recept på mina sidor, fick dos på 100 bums, sen kunde vi lösa det långsiktigt.
jag fick ringa min gamla VC så de har nu ordnat ett recept som jag kan hämta ut i morgon heeeya - men det här att flytta över journalen, får jag ta tag i i slutet på augusti när ordinarie personal är tillbaka på respektive VC så vi kan reda ut hur jag får journalen överflyttad.....

Mina sidor fungerar inte på det sättet eftersom jag precis flyttat till nytt län/landsting å nya VC skriver inte ut förnyelse av recept utan att jag träffar läkare då journalen saknas (och det var visst inte ett alternativ så här i semestertider), så hade inte gamla VC fixat det hade jag nog fått gå via KRY-appen.....
 
Kom hem från jobbet vid 15.30, sedan dess har jag bråkat med sambon, tjafsat med ungarna som vägrar sova och bara är uppe och springer 70 000 gånger, försökte slappna av i poolen en stund men var alldeles för irriterad och sur för att kunna slappna av. Kom in och upptäckte att ungarna var uppe IGEN och hade dessutom hämtat sina telefoner som de inte ska ha vid sovdags och gud vet allt. SUCK!
Pratar samtidigt med min bästa vän som också är osams med sin kille. Kul kväll...
Nu glass och te.
 
Min hälspricka har läkt nog för att klara en festivalhelg. Så vad händer? Jag får problem med återkommande näsblod istället :arghh::rage::turd:
 
Just nu stör jag mig något vansinnigt på att folk röker alldeles utanför mitt öppna fönster. Så **** svårt är det väl inte att se att ett fönster på markplan är öppet och flytta sig en bit ut på gården? Särskilt när det är drygt tjugofem grader varmt ute och folk kanske vill kunna ha sina fönster öppna. :mad:
 
På att jag har haft en sådan där eftermiddag då massor av helt orelaterade saker har gått åt helskotta och gjort mig grinig och bitter på en annars ganska bra dag.

Det toppades nu med att vännen jag skulle ta en drink med ställde in, och att jag kom hem till en frys som stått öppen sedan igår kväll så att massor av mat (bland annat renfilé som jag specialimporterat från Sverige) blivit förstörd och det har runnit ut smältvatten på halva golvet. Kuuul.

Är det bara jag, eller känns det ibland som att det ibland sitter någon där uppe som bestämmer sig för att jäklas lite extra med en lite då och då? Jag brukar ha ganska bra flyt här i livet, men ibland får jag sådana där dagar då verkligen allt går fel oavsett vad jag gör. En olycka kommer sällan ensam, och allt det där...
 

Liknande trådar

Samhälle Såg ett klipp på Facebook om hemmafruar tydligen är en ny trend bland unga kvinnor. Mådde lite illa av det. Visst, alla gör som de vill...
20 21 22
Svar
433
· Visningar
21 504
Senast: Mkb
·
  • Låst
Tjatter Ny tråd! Vi fortsätter störa oss på störiga saker!
99 100 101
Svar
2 010
· Visningar
122 326
Senast: Lilla
·
Kropp & Själ Som en del i en resa jag gör har jag börjat med något jag kallar "en om dagen". Jag tänker att jag varje dag ska göra något som får mig...
2
Svar
20
· Visningar
1 473
Utrustning ”värmelampa” för att det är just värmen jag är ute efter, de kallas väl solarielampor med i en del stall men jag tål inte solen ;) så...
Svar
16
· Visningar
1 162
Senast: JohannaB
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Avliva aggressiv hund
  • Uppdateringstråd 29
  • Försäkring

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stänger du toalettlocket?
Tillbaka
Upp