Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Jag saknar möjligheten att radera flera bevakningar samtidigt, nu måste jag gå in i varje tråd för att sluta bevaka de jag svarat i men inte är intresserad av att följa. :(
Nu vet jag inte men om du väljer Dina trådar i menyn på förstasidan och sedan verkar det gå.
 
Nu vet jag inte men om du väljer Dina trådar i menyn på förstasidan och sedan verkar det gå.
Inte samma sak, jag vill kunna sluta bevaka trådar jag deltagit i men inte startat. Tidigare kunde jag klicka i de trådar jag ville sluta följa under Bevakat och sedan radera.
 
Inte samma sak, jag vill kunna sluta bevaka trådar jag deltagit i men inte startat. Tidigare kunde jag klicka i de trådar jag ville sluta följa under Bevakat och sedan radera.
För mig räcker det att jag inte går in i den tråden när nya inlägg och därmed en notis kommer så kommer den inte upp som notis igen förren jag går in i den igen men det kanske inte är det du menar?
 
För mig räcker det att jag inte går in i den tråden när nya inlägg och därmed en notis kommer så kommer den inte upp som notis igen förren jag går in i den igen men det kanske inte är det du menar?
Nej, tidigare kunde man radera flera trådar samtidigt, så trådar jag svarat på men inte är intresserad av att följa kunde jag välja bort så de inte syns under Bevakat. Jag brukar gå in på Bevakat för att hitta de trådar som intresserar mig, men då vill jag inte behöva bläddra bland alla trådar som jag nån gång svarat i utan slippa se en del helt och hållet.

Ibland så kan det ju vara en tråd som jag vill göra ett inlägg i som inte varit besvarad på flera timmar eller dagar, då vill jag fortfarande snabbt och lätt hitta vad jag söker utan att behöva hoppa över alla ointressanta.
 
Nu saknar jag att inte kunna gå direkt tillbaka till forumet jag var i utan att använda rullmenyn igen. Om jag läser en tråd inne på allmänt måste jag alltså upp, klicka på människor och sedan klicka på allmänt.
Detaljer igen, men jag tycker att detär så störigt! :D
 
Nu saknar jag att inte kunna gå direkt tillbaka till forumet jag var i utan att använda rullmenyn igen. Om jag läser en tråd inne på allmänt måste jag alltså upp, klicka på människor och sedan klicka på allmänt.
Detaljer igen, men jag tycker att detär så störigt! :D
Om du klickar på pilen istället för människan kommer en kort rullmeny.
 
Nu saknar jag att inte kunna gå direkt tillbaka till forumet jag var i utan att använda rullmenyn igen. Om jag läser en tråd inne på allmänt måste jag alltså upp, klicka på människor och sedan klicka på allmänt.
Detaljer igen, men jag tycker att detär så störigt! :D

Även jag håller med om detta! Klickar ofta fel dessutom och har glömt vart jag var och får navigera runt en massa för att komma tillbaka. :o
 
Det är det jag menar. Istället för att kunna klicka direkt måste jag in på menyn. :)
Man kan också scrolla hela vägen upp igen och klicka på 'visa alla' i prefixmenyn om man vill, men jag gillade när underforumet man befinner sig i kom upp i toppframen.
Detaljer, som sagt!
Jag hade tydligen inte vaknat riktigt :angel: Förstår vad du menar och håller med!
Även jag håller med om detta! Klickar ofta fel dessutom och har glömt vart jag var och får navigera runt en massa för att komma tillbaka. :o
Håller med om detta.....
 
Jag har nu gjort en som jag hoppas sista ändring i hur menyn fungerar.

Alla forum ligger direkt under Forum, vilket gör det enklare att hoppa mellan forum.

Det blir fler forum att välja mellan och kanske aningens rörigare än med olika kategorier.

Om man har en liten skärm ex.vis på en mobil föreslår jag att man använder den nya menyn "Hamburger"-menyn för att enkelt välja forum. Det borde gå fortare än att flytta sig i sidled i den vita menyn.

Möjligen kan det fortfarande vara läge att slå ihop några forum om det kan minska rörigheten. Även vissa ändringar gällande prefix kommer troligen ske.
 
Jag har nu gjort en som jag hoppas sista ändring i hur menyn fungerar.

Alla forum ligger direkt under Forum, vilket gör det enklare att hoppa mellan forum.

Det blir fler forum att välja mellan och kanske aningens rörigare än med olika kategorier.

Om man har en liten skärm ex.vis på en mobil föreslår jag att man använder den nya menyn "Hamburger"-menyn för att enkelt välja forum. Det borde gå fortare än att flytta sig i sidled i den vita menyn.

Möjligen kan det fortfarande vara läge att slå ihop några forum om det kan minska rörigheten. Även vissa ändringar gällande prefix kommer troligen ske.

Älskar det! :love:
 
Detta kanske inte är direkt relaterat hit, men ändå något jag funderat över ett tag så jag chansar på att fråga här. Om man klickar på en användared namn så står det någon typ av identitet/liknande under. Under mitt namn står det tex Måndansare.

Vad representerar de orden?

Och följdfråga, under vissa moderatorers namn står det Moderator, varför gör det inte det under/bredvid alla moderatorer?
 
Detta kanske inte är direkt relaterat hit, men ändå något jag funderat över ett tag så jag chansar på att fråga här. Om man klickar på en användared namn så står det någon typ av identitet/liknande under. Under mitt namn står det tex Måndansare.

Vad representerar de orden?

Och följdfråga, under vissa moderatorers namn står det Moderator, varför gör det inte det under/bredvid alla moderatorer?

Titlarna baseras på antalet inlägg man har skrivit på forumet:

0 Ny medlem
2 Kravlare
10 Krypare
20 Stapplare
50 Gångare
100 Hoppare
200 Springare
500 Flygare
1000 Måndansare
5000 Planetspringare
10000 Galaxhoppare
20000 Universumkastare
35000 Hästmänniska
50000 Bukefalist

Moderatorer tror jag kan sätta sin egen titel (men vet inte om det är svaret på din följdfråga.)
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 403
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 977
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp