Större eller mindre förändring i menyn m.m.

Forumen kommer den närmsta tiden flyttas till samma kategori för att förenkla navigeringen mellan olika delar av Bukefalos.

Några av de olika forumen kommer även slås ihop. Det har den senaste tiden även skett en del ändringar i prefixen (de olika ämnena under forumen).

Jag kommer försöka ta det lite stegvis så att det inte blir för mycket på en gång :)

För er som använder Nytt-länken för att hitta intressanta trådar lär förändringen bli liten, förutom att prefixen är lite mer synliga redan. Tanken är bland annat att prefixen skall användas för att lättare hitta det specifika man är intresserad av om man så önskar.

Jag kommer inom kort lägga in en widget i högerspalten eller längre ned på sidan där man kan välja ett ämne och få upp alla trådar inom det ämnesområdet.

Innan allt är på plats som det skall, kanske det kan verka lite rörigt, jag hoppas ni kan stå ut med detta. Tanken med detta är att det skall bli bättre för alla.
 
Jag hadde å andra sidan inte upptäckt att det fanns något smartare vis, eller möjligtvis glömt bort det.

Ja den ända nackdelen jag gennerellt ser med menyerna just nu är att det är något omständigt att ta sig runt, men för mig handlarn det nog mest om vana jag tycker nästan jämt det är jobbigt när buke ändrar sig innan jag har vant mig.

Ähum... Nu när det smartare viset är tillbaka inser jag att jag visst brukar använda det :o .


Just nu är det generellt bra tycker jag :)
 
Edit
Glöm det, hittade nu
😇


Med risk för att frågan varit uppe,
Finns 'bevakade trådar' kvar någonstans?
 
Nu har jag gjort en ändring av menyn som är mer som jag tänkte tidigare, men med lösningar på en del problem jag inte lyckades med tidigare.

Det är lite småjusteringar på gång, men grundtanken med en Forum-meny och möjlighet att få upp alla forum med ett klick lär bestå.
 
Det blir inte bra med blogginlägg bland diskussioner. Det är två helt separata saker. Dagbok är dagbok och diskussion är diskussion.
Håller med. Det blir jättekonstigt. Jag fattar att det inte fungerade så bra med dagbok som det var men det går ju att ändra t.ex. modereringen utan att blanda dagbokstrådar med diskussionstrådar.
 
@Gunnar: Går jag in på tex Katt försvinner dropdown-menyerna och jag måste scrolla en massa för att byta forum. Väldigt irriterande. Jag får alltså "Dina trådar" "Ditt användarkonto" osv i listen.

Edit: Går jag in på Hem&Hobby blir det inte så, en bugg?
 
Något som har försvunnit är den mycket bra pilen man kunde använda när man inte vill skrolla ihjäl sig uppåt.
Får vi tillbaka den @Gunnar ?
 
@Gunnar: Går jag in på tex Katt försvinner dropdown-menyerna och jag måste scrolla en massa för att byta forum. Väldigt irriterande. Jag får alltså "Dina trådar" "Ditt användarkonto" osv i listen.

Edit: Går jag in på Hem&Hobby blir det inte så, en bugg?
Nu, efter att ha valt samma val som förra gången i inställningarna för den avancerade menyn och sparat igen verkar det se ut som det skall.

Man kan också välja den lilla pilen vid Forum högst upp i menyn för att se alla forum och hoppa mellan olika kategorier.
 
Jag har nu lagt in "mobil"-menyn så den alltid syns.
Den har synts på väldigt lågupplästa mobiler tidigare.

Den har liknande funktion som pilen till höger om Forum i menyn. Kanske onödigt att ha båda?
Den nya tar lite mer plats men känns igen av mobilfolk och bör vara enklare att pricka rätt i både ikonen och inne i menyn.

Vad tycker ni?
 
Jag har nu lagt in "mobil"-menyn så den alltid syns.
Den har synts på väldigt lågupplästa mobiler tidigare.

Den har liknande funktion som pilen till höger om Forum i menyn. Kanske onödigt att ha båda?
Den nya tar lite mer plats men känns igen av mobilfolk och bör vara enklare att pricka rätt i både ikonen och inne i menyn.

Vad tycker ni?

Nu är det återigen lite svårt att träffa pilarna bredvid "hästar", "djur", "människor" & "bukefalos" för att få upp drop down-menyerna när man surfar från mobilen.

Edit: annars tycker jag upplägget är bra!
 
Nu är det återigen lite svårt att träffa pilarna bredvid "hästar", "djur", "människor" & "bukefalos" för att få upp drop down-menyerna när man surfar från mobilen.

Edit: annars tycker jag upplägget är bra!
Tanken är att du inte skall använda dessa om du tycker de är svåra, utan de två andra alternativen som borde vara lättare att pricka.
 
Jag hänger inte med på alla vägar till att hitta forum/prefix för jag har helt enkelt en länk i min webläsares startmeny direkt till mina bevakade trådar (surfar endast från mobil).

Klickar ibland runt lite efter att jag kollat de bevakade trådarna och jag tycker det återigen är JÄTTEBRA nu @Gunnar! Översiktligt med färre underforum, lagom mycket plats för att klicka även på pilen för mig (men är ju alltså van mobilsurfare och har inte megatelefon) och allmänt tydligt och inbjudande för mig! Kul med så många förbättringar!
 
Jag hänger inte med på alla vägar till att hitta forum/prefix för jag har helt enkelt en länk i min webläsares startmeny direkt till mina bevakade trådar (surfar endast från mobil).

Klickar ibland runt lite efter att jag kollat de bevakade trådarna och jag tycker det återigen är JÄTTEBRA nu @Gunnar! Översiktligt med färre underforum, lagom mycket plats för att klicka även på pilen för mig (men är ju alltså van mobilsurfare och har inte megatelefon) och allmänt tydligt och inbjudande för mig! Kul med så många förbättringar!

KNAPPLÅN, skriver jag för säkerhets skull...

Jag blir alldeles varm i kroppen när @Gunnar, kommer med dessa överraskningstrådar. Det blir ramaskri, ungefär som när Ikea, HÖÖKS, Börjes eller Biltema "möblerar om". Ingen hittar någonting.

Popcorn, chips och ostbågar på armlängds avstånd.

:heart
 
Jag saknar möjligheten att radera flera bevakningar samtidigt, nu måste jag gå in i varje tråd för att sluta bevaka de jag svarat i men inte är intresserad av att följa. :(
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Rutorna med populära trådar från olika delar av forumet har fått lite ändrad funktionalitet. Du behöver vara inloggad för att se detta...
Svar
3
· Visningar
1 072
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 403
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok I början av maj ramlade jag plötsligt ner i ett djupt svart mentalt hål på livets stig. Så min maj månad har tillbringats nere i det...
Svar
4
· Visningar
861
Senast: Cattis_E
·
  • Artikel
Bukefalosnyheter Idag för 25 år sedan lades dessa sidor som numera heter Bukefalos.se för första gången ut på internet. Det har för det mesta varit...
Svar
5
· Visningar
21 978
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Semester.
Tillbaka
Upp