Större forumuppdatering

Jag har precis genomfört en större uppdatering av forumet och har valt att släppa in er innan allt egentligen är färdigt.
Min tanke är att slå på viss ny funktionalitet stegvis. Vissa saker som är synliga idag kommer även tas bort/slås av.

Det finns alltså en del att fixa till, en del skall bland annat översättas till svenska.

Vissa saker lär lösas ganska snabbt men det kan nog ta ett tag innan allt är på plats som jag vill ha det :)

Jag återkommer.
 
@Gunnar
Ingen stor grej, men lite konstigt. Av någon anledning blev jag plötsligt utloggad från buke medan jag skrev ett svar, eller precis innan jag tryckte svara på ett inlägg.

Fick upp infon som var tillagd kring att jag måste skapa ett konto, eller tryck här för att logga in.
Valde såklart logga in på befintligt konto.
Det underliga är att jag ändå fick denna avisering om välkommen till Bukefalos (klicka på bilden och kolla högst upp) . Men mitt konto verkar intakt så ingen fara på taket.
Fler som stött på det?
 

Bifogade filer

  • Screenshot_20201216_144327_com.android.chrome.jpg
    Screenshot_20201216_144327_com.android.chrome.jpg
    175 KB · Visningar: 35
Nu tycker jag ni är lite gnälliga :)

Det går säkert att skruva lite så vi kanske kan få bort ex.vis jättegamla trådar.

Jag har dock inte råd om det ens finns ett så pass avancerat AI som kan se till att alla får upp riktigt relaterade trådar som passar och är intressanta för alla.

Jag ser det mer som en möjlighet att man ibland kan hitta och läsa en tråd man missat som kanske ger en något om än bara att samma frågor och svar återkommer eller kanske ändras och utvecklas.

Jag hade längre tillbaka en variant på detta från Google med troligen mer klick-vänliga trådar blandat med kanske hälften reklam. Tror jag gillar den här lösningen lite bättre.

Men jag tar till mig och skall försöka se om det går att optimera lite gällande vad som kommer upp, det kommer dock inte hända omgående. Påminn mig gärna.


Som jag skrivit förr, vi är griniga/gnälliga. Men du får oftast som du vill i alla fall till slut. :heart Vi behöver lite tid för omställning bara.
 
@Gunnar
Ingen stor grej, men lite konstigt. Av någon anledning blev jag plötsligt utloggad från buke medan jag skrev ett svar, eller precis innan jag tryckte svara på ett inlägg.

Fick upp infon som var tillagd kring att jag måste skapa ett konto, eller tryck här för att logga in.
Valde såklart logga in på befintligt konto.
Det underliga är att jag ändå fick denna avisering om välkommen till Bukefalos (klicka på bilden och kolla högst upp) . Men mitt konto verkar intakt så ingen fara på taket.
Fler som stött på det?
Tack, jag har rapporterat buggen till de som utvecklar forumprogramvaran. De har samma fel på deras forum. Ingen annan verkade ha upptäckt det än. Kan nog ta några veckor innan de löser det.
 
Tidigare om man hade "för många" notiser under ringklockan så syntes bara några av dem, men efter att ha läst/öppnat de som syntes kom de som inte fick plats upp efter ett tag. Nu verkar det inte fungera likadant längre.

Är den funktionen något som kommer komma tillbaka?

Jag gillade den funktionen väldigt mycket eftersom det var enkelt att hitta de olästa notiserna. Nu måste jag gå in på "visa alla" och sedan "olästa". Tycker det känns lite omständigt, men det kanske bara är jag som är lat :p
 
Tidigare om man hade "för många" notiser under ringklockan så syntes bara några av dem, men efter att ha läst/öppnat de som syntes kom de som inte fick plats upp efter ett tag. Nu verkar det inte fungera likadant längre.

Är den funktionen något som kommer komma tillbaka?

Jag gillade den funktionen väldigt mycket eftersom det var enkelt att hitta de olästa notiserna. Nu måste jag gå in på "visa alla" och sedan "olästa". Tycker det känns lite omständigt, men det kanske bara är jag som är lat :p
Jag tror saker runt notiser fungerar lite annorlunda nu än tidigare, andra har reagerat positivt på förändringarna och jag tror att det fungerar som det är tänkt, små förbättringar och förändringar kan säkert komma framöver.
 
Jag har hittat ett problem med notiserna (som jag för övrigt tycker blev kanon!).
Jag har struntat i att läsa två notiser, så de har hamnat för långt bak för att synas. Men det står att jag har två olästa, de går inte att klicka "markera som läst". Jag har dock inte gått vidare till "visa alla" för att leta upp dom. Men det vore bra om alla olästa försvann via snabbmenyn om man vill markera som läst?
 
Jag har hittat ett problem med notiserna (som jag för övrigt tycker blev kanon!).
Jag har struntat i att läsa två notiser, så de har hamnat för långt bak för att synas. Men det står att jag har två olästa, de går inte att klicka "markera som läst". Jag har dock inte gått vidare till "visa alla" för att leta upp dom. Men det vore bra om alla olästa försvann via snabbmenyn om man vill markera som läst?
Tillägg: går man till alla, väljer "olästa" kan man markera de som lästa. Jag har helt enkelt bara ett önskemål att det fungerar i rullmenyn.
 
Bukefalosnyheterna, som bara jag kan lägga in här har nu fått ett lite annat utseende. Ni ser hur det ser ut i denna tråd. Det är ungefär samma som under Hästnyheter.
 
Liknande trådar-widgeten som syns under trådar har fått ett lite enklare utseende som också tar lite mindre plats.
 
Jag märkte häromdan att jag inte kunde länka till ett instagram inlägg, trots att jag gjorde exakt likadant som innan så sa det att det inte stödjes. Nu menar jag länka som i att man går in i "media" i menyn ovanför där man skriver inlägg och klistrar in länken man fått där. Det står att instagram ska vara tillåtet, men det gick inte. Har delat därifrån tidigare, inget ändrat från instagram sida, problemet ligger här men vet ej va det är...
 

Liknande trådar

  • Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 394
Senast: Gunnar
·
  • Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
2 965
Senast: Yeah but
·
Bukefalosnyheter Det är nu 26 år sedan dessa sidor som numera heter Bukefalos.se lades ut på internet. Tänkte gå igenom lite av det som hänt...
Svar
2
· Visningar
12 534
Senast: Nahar
·
Anläggning Nu är det äntligen dags att börja fundera på renoveringen av stall hemma hos oss! Vi har alltså inget färdigt stall, utan det är gamla...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
7 550
Senast: Ajda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp