Stor hund i litet format?

Sv: Stor hund i litet format?

Tilltalar mig inte utseendemässigt, men än så länge har jag inte hunnit kolla igenom alla tips jag fått i tråden så det är möjligt!
 
Sv: Stor hund i litet format?

inte mig heller från början, men jag såg förbi det och nu tycker jag att min grabb är den sötaste jag sett! ;)
 
Sv: Stor hund i litet format?

Ni har glömt den bästa rasen :love: (helt objektivt såklart)
Kooikerhondje
Det ÄR faktiskt en stor hund i litet format (ganska liten)

Dom är SUPER söta, snabba og smarta, bra på lydnad, agility, spår.. lite intr i fåglar osv men det kan man ju inte gör nått åt. Tysta, och ingen pälsvård! :bow:
 
Sv: Stor hund i litet format?

Ni har glömt den bästa rasen :love: (helt objektivt såklart)
Kooikerhondje
Det ÄR faktiskt en stor hund i litet format (ganska liten)

Dom är SUPER söta, snabba og smarta, bra på lydnad, agility, spår.. lite intr i fåglar osv men det kan man ju inte gör nått åt. Tysta, och ingen pälsvård! :bow:

Efter vad jag hört från Priscilla här på forumet, så nej, definitivt inte... räknas inte de som mellanstora?
 
Sv: Stor hund i litet format?

Jo, det var derför jag skrev "ganska liten". Tikar ca 36-38 cm, och hanar ca 40-42 cm. Typ 10-15 kg, precis lagom tycker jag!
 
Sv: Stor hund i litet format?

Och för stort, tycker jag :angel:. De verkar dock definitivt inte ha den mentalitet jag söker dock.
 
Sv: Stor hund i litet format?

vet inte om jag redan skrivit, men borderterrier är bäst *nickar*
 

Liknande trådar

Övr. Hund Vi har bestämt oss för att utöka familjen med en hund. Nästa år kommer jag påbörja en utbildning på distans och kommer då vara hemma...
2 3 4
Svar
75
· Visningar
2 868
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Hej! Nu har jag velat fram och tillbaka i flera års tid vad gäller rasval, så jag tänkte att det är dags att ta hjälp! Jag tycker att...
2
Svar
24
· Visningar
2 150
Senast: kladdkaka
·
  • Låst
Hundavel & Ras Chansar och skriver in detta här och ser vilken respons jag får (misstänker dock att tråden inte ens får vara kvar men tänkte prova)...
2
Svar
29
· Visningar
5 346
Senast: Fetaost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Vikten av unghästbete
Tillbaka
Upp