Stora BPH, MH & MT tråden.

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja det gör jag faktiskt :love:
Jag tycker ju att hon är en så trevlig hund men alltid kul när andra erfarna också tycker det! :D

Jag tyckte Gripas kombo såg jäkligt spännande ut "på papperet" redan när parningen var gjord och var lite sugen själv på en i kombon så därför var det jätteroligt att se MHt. Speciellt när jag nu fått följa henne här som en av "Bukehundarna" :)
Vi har ju lite samma linjer genom hennes far och det är linjer vi gillar jättemycket. Väldigt roligt att de linjerna står sig och fortsätter ge bra hundar :)
 
Jag tyckte Gripas kombo såg jäkligt spännande ut "på papperet" redan när parningen var gjord och var lite sugen själv på en i kombon så därför var det jätteroligt att se MHt. Speciellt när jag nu fått följa henne här som en av "Bukehundarna" :)
Vi har ju lite samma linjer genom hennes far och det är linjer vi gillar jättemycket. Väldigt roligt att de linjerna står sig och fortsätter ge bra hundar :)

Ja men verkligen! :)
 
Jag var ju hos @Voff i helgen och gjorde också MH i söndags. Vilket gick fint! Dock tror jag att jag skulle tagit ut och låtit henne rasa av sig eller kört lite uppletande innan för hon var lite överspeedad och hade hög förväntan på lek hela tiden:angel::D

Men det gick fint och fick kommentaren "enda felet med den här hunden är att det inte är jag som äger den." Av Reino :D Det blev man ju inte ledsen över!
Så roligt!
 
Är det uppfödaren eller fodervärden som ska stå för bph/mh om man har en hund på helfoder?

Hur brukar ni göra?
 
Är det uppfödaren eller fodervärden som ska stå för bph/mh om man har en hund på helfoder?

Hur brukar ni göra?

För mig som uppfödare av ras som måste ha MH för att få avlas på så är det självklart att uppfödaren står för det precis som nödvändiga hälsokontroller för avel.

Hade det handlat om en ras utan krav och uppfödaren normalt sett inte gör det tycker jag fodervärden kan betala själv.
 
Är det uppfödaren eller fodervärden som ska stå för bph/mh om man har en hund på helfoder?

Hur brukar ni göra?

Har en ras där MH inte är krav men går i tankarna på fodervärd till nästa valp och kommer då betala för sådana tester själv (även höft- och armbågsröntgen som inte heller är krav).
 
Nu har Calibras och Jarlas MH kommit ut på avelsdata :)

Calibra

BOJb3aM.jpg


Jarla

cCgdGSs.jpg


Jag undrar hur MHt ser ut för den där arma tiken som fick bryta? :(
@Miao kan du ta fram det ?
 
Nu har Calibras och Jarlas MH kommit ut på avelsdata :)

Calibra

BOJb3aM.jpg


Jarla

cCgdGSs.jpg


Jag undrar hur MHt ser ut för den där arma tiken som fick bryta? :(
@Miao kan du ta fram det ?

Gjorde ni inte ert MH alldeles nyligen? Vi gjorde vårt för 1 månad sedan och den har inte kommit in på avelsdata...
 
Gjorde ni inte ert MH alldeles nyligen? Vi gjorde vårt för 1 månad sedan och den har inte kommit in på avelsdata...

Jo, 22 juli.
Jag tyckte vårat tog tid mot annars så kolla upp så att de inte strulat till det.
 
Lagom till min hunds bph om 1,5 vecka så har hon fått en rejält positiv skottförväntan och går upp i aktivitet som tusan i och med att vi har tränat så mycket viltspår nu med skott innan klöven... Ska bli intressant att se om hon går upp i aktivitet på bph också eller om hon kan skilja på olika situationer...
 
Ni med tikar, om de är i höglöp på dagen för bph/mh, genomför ni det ändå? Eller kan det bli ett missvisande "baseline" på något sätt? Jag har aldrig haft tik förut så vet inte om hormonerna brukar påverka deras sätt att vara eller inte.
 
Ni med tikar, om de är i höglöp på dagen för bph/mh, genomför ni det ändå? Eller kan det bli ett missvisande "baseline" på något sätt? Jag har aldrig haft tik förut så vet inte om hormonerna brukar påverka deras sätt att vara eller inte.

Löptik får inte gå MH.
 
För er som inte läst min tråd om belgisk vallhund så ska jag ev ta en terv på prov. Han har precis gjort mh med en femma på skott vilket gör mig väldigt tveksam.. Har ni några andra tankar om hans MH?
3mdyymu0vipg0k2oya5k1xzy_3230796_20180902032_mh_B_1.png


3mdyymu0vipg0k2oya5k1xzy_3230796_20180902032_mh_B_1_kent.png
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hundavel & Ras Jag kan för mitt liv inte förstå denna stora tilltro till MH/BPH? Alla jag känner som göra sådana tränar ju inför dem så det säger ju...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
9 601
Senast: Linda_A
·
Hundträning Hej på er! Vill egentligen bara bolla med er om ni tror jag kan få bukt med valpens beteenden eller om jag ska byta inställning dvs lära...
2
Svar
24
· Visningar
7 072
Senast: Migo
·
Övr. Hund Personligen tycker jag att det allmänna debatt-klimatet börjar bli riktigt ruggigt, det har varit det ett tag också. Nu pratar jag...
2 3
Svar
49
· Visningar
6 221
Senast: IngelaH
·
  • Artikel
Dagbok Det är alls inte bara kris och katastrof att bo här och få öva på problemlösning (även om jag bryter ihop nångång ibland). Mesta tiden...
Svar
0
· Visningar
1 259
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp