Bukefalos 28 år!

Stora Herotråden

Status
Stängd för vidare inlägg.
Att en man blir kontaktad av en kvinna för att hon upplever honom intressant och vill lära känna mer - ja. Sen om det varit just ett trevande inledningsvis eller mer oförtäckt tokraggning har varierat. Så nejdå jag har inte missförstått vad du menade med kontaktförsök.
Och det här är något som skett för de flesta män i din umgängegrupp?
 
Tycker du att det här är en objektivt snygg man? Visa bifogad fil 21284
Såpass att han utseendemässigt står ut från genomsnittet även om genomsnittet inte vore superstylade hollywoodskådisar? Det tycker inte jag, dessutom är han cirka 20 år äldre än jag vilket jag ser som negativt. Ändå skulle jag inte tveka på en chans till en dejt med honom. Varför tror du?
Hint: det är inte pengarna.

Haha :rofl:, du valde ju inte den mest smickrande bilden på honom! Med en stor strålkastare i ansiktet som tar fram rynkor osv i ansiktet.


mark_ruffalo_4571.jpg
xmark-ruffalo.jpg.pagespeed.ic.pr7uDM_DHh.jpg


Jag tycker absolut att han ser snyggare ut än medelåldersmannen. Han har ett lite rundare ansikte också och relativt markerade käklinjer vilket anses attraktivt. Ej förglömma mörkt , krulligt hår och bruna ögon.
 
Åh, en av de absolut attraktivaste männen jag någonsin träffat var en man som jag överhuvudtaget inte tyckte såg särskilt bra ut när vi först sågs. Han såg inte illa ut men det fanns liksom ingenting särskilt med hans utseende som jag reagerade på, helt vanlig kille bara. Lite spinkig, typ 175 lång. Förvisso rätt fina ögon men i övrigt nada speciellt.

Efter en timmes samtal var han den absolut sexigaste mannen jag någonsin sett! Jag minns att jag efteråt inte kunde fatta hur jag inte bara dog när jag först såg honom - för han var ju så stört jävla het. Det ledde till en av de absolut mest passionerade relationer jag någonsin haft :D. Han var så otroligt intelligent och rolig och clever bara och vi kunde liksom prata i timmar. Och hans kropp var så fin och perfekt helt plötsligt och hans ansikte så himla vackert.

Så så kan det också vara @Hero
 
Vilken sorts kontaktförsök menar du? Postar i någon facebookgrupp och en okänd kvinna skriver till de och bjuder på dejt?
Ge dig, många tjejer är duktiga på att ta kontakt om intresse uppstår, jag har alltid gjort det. Fråga bara en bartender om hur många nummer de får en lördagskväll 😉 Då är det inte för att de är så förbannat snygga, utan trevliga.
 
Åh, en av de absolut attraktivaste männen jag någonsin träffat var en man som jag överhuvudtaget inte tyckte såg särskilt bra ut när vi först sågs. Han såg inte illa ut men det fanns liksom ingenting särskilt med hans utseende som jag reagerade på, helt vanlig kille bara. Lite spinkig, typ 175 lång. Förvisso rätt fina ögon men i övrigt nada speciellt.

Efter en timmes samtal var han den absolut sexigaste mannen jag någonsin sett! Jag minns att jag efteråt inte kunde fatta hur jag inte bara dog när jag först såg honom - för han var ju så stört jävla het. Det ledde till en av de absolut mest passionerade relationer jag någonsin haft :D. Han var så otroligt intelligent och rolig och clever bara och vi kunde liksom prata i timmar. Och hans kropp var så fin och perfekt helt plötsligt och hans ansikte så himla vackert.

Så så kan det också vara @Hero

Absolut, men den effekten verkar jag inte ha på kvinnor med min dejting historik !
Ja, om vi bortser från mitt ex då som bjöd hem mig till henne och kysste mig på första dejten.
 
Haha, du valde ju inte den mest smickrande bilden på honom! Med en stor strålkastare i ansiktet som tar fram rynkor osv i ansiktet.


mark_ruffalo_4571.jpg


Jag tycker absolut att han ser snyggare ut än en medelåldersmannen.

Ok två saker

1. Om man går efter utseende när man letar livspartner kan man inte titta på hur de ser ut när de är stylade till fest eller på omsorgsfullt utvalda bilder till en dejtingsida för så kommer de inte se ut under förhållandet. Utseenden ändras, folk fixar sig sällan till tänderna, ibland blir människor tjocka eller finniga eller förlorar en arm.

2. Som vi ser tydligt ovan kan vi lägga ner hela grejen med att en del personer får uppmärksamhet för att de råkar vara snygga. Du tycker tydligen att Mark Ruffalo ser bra ut, jag kan verkligen inte se det någonstans.
Däremot kan jag läsa karlns inlägg på sociala medier och få en bild av en oerhört sympatiskt man. Det är vad som främst får mig att se någon som en potentiell partner.
 
Åh, en av de absolut attraktivaste männen jag någonsin träffat var en man som jag överhuvudtaget inte tyckte såg särskilt bra ut när vi först sågs. Han såg inte illa ut men det fanns liksom ingenting särskilt med hans utseende som jag reagerade på, helt vanlig kille bara. Lite spinkig, typ 175 lång. Förvisso rätt fina ögon men i övrigt nada speciellt.

Efter en timmes samtal var han den absolut sexigaste mannen jag någonsin sett! Jag minns att jag efteråt inte kunde fatta hur jag inte bara dog när jag först såg honom - för han var ju så stört jävla het. Det ledde till en av de absolut mest passionerade relationer jag någonsin haft :D. Han var så otroligt intelligent och rolig och clever bara och vi kunde liksom prata i timmar. Och hans kropp var så fin och perfekt helt plötsligt och hans ansikte så himla vackert.

Så så kan det också vara @Hero
Precis så var det för mig och killen jag är kär i nu. Utseendemässigt låter dom också lika :D.
Allt detta tack vare att jag tänkte om, först tänkte jag inte ens gå på dejt med honom då han inte va tillräckligt intressant men gav honom ändå en chans. Det blev den bästa dejten någon utav oss någonsin varit på och jag har aldrig varit så attraherad av någon tidigare! :cool: Dessutom blir han vackrare ju mer jag lär känna honom då han har ett hjärta av guld.
För när man verkligen tycker om en människa för insidan så blir felen på utsidan så oviktiga! :grin:
Jag orkar ju t.o.m hans smaskande när han äter, något jag inte tolererar överhuvudtaget annars :laugh:
 
Absolut, men den effekten verkar jag inte ha på kvinnor med min dejting historik !
Nä, jag har förstått det. Men det kanske är där du ska gräva? Längden och ditt utseende är ju svårt att göra nåt åt, men hur man beter sig och är kan man ju påverka.

Den här killen träffade jag genom jobbet och vi visste båda två första gången vi träffades att det skulle leda till sex, det gick som att skära spänningen i luften. Detta då för att vi alltså båda två tyckte att den andra var sexigt intelligent, rolig, klyftig, smart. Vi hade samma intressen, båda två politiskt intresserade, väldigt lika humor. Vi matchade helt enkelt.

Jag tror du ska jaga det istället för BMI-siffror. Titta på vilka typer av personer du klickar med, hur du pratar med folk, hur du beter dig. Typ så.
 
Ok två saker

1. Om man går efter utseende när man letar livspartner kan man inte titta på hur de ser ut när de är stylade till fest eller på omsorgsfullt utvalda bilder till en dejtingsida för så kommer de inte se ut under förhållandet. Utseenden ändras, folk fixar sig sällan till tänderna, ibland blir människor tjocka eller finniga eller förlorar en arm.

2. Som vi ser tydligt ovan kan vi lägga ner hela grejen med att en del personer får uppmärksamhet för att de råkar vara snygga. Du tycker tydligen att Mark Ruffalo ser bra ut, jag kan verkligen inte se det någonstans.
Däremot kan jag läsa karlns inlägg på sociala medier och få en bild av en oerhört sympatiskt man. Det är vad som främst får mig att se någon som en potentiell partner.

1. De är så de flesta framställer sig på dejtingsidor och tinder . Man plockar fram sina bästa bilder som är tagna i den bästa vinkeln, tjejer är också expert på att dölja sin kroppsform om dom inte känner sig bekväma.

2. Jag tycker han ser bra ut... kanske några kilon för mkt.
Det förvånar mig INTE att han är sympatisk. Han ser väldigt sympatisk och trevlig ut! Gillar honom som skådis också :).
 
Precis så var det för mig och killen jag är kär i nu. Utseendemässigt låter dom också lika :D.
Allt detta tack vare att jag tänkte om, först tänkte jag inte ens gå på dejt med honom då han inte va tillräckligt intressant men gav honom ändå en chans. Det blev den bästa dejten någon utav oss någonsin varit på och jag har aldrig varit så attraherad av någon tidigare! :cool: Dessutom blir han vackrare ju mer jag lär känna honom då han har ett hjärta av guld.
För när man verkligen tycker om en människa för insidan så blir felen på utsidan så oviktiga! :grin:
Jag orkar ju t.o.m hans smaskande när han äter, något jag inte tolererar överhuvudtaget annars :laugh:
Vad fint!! Jag måste bara flika in dock att det fanns inga fel med den här mannens utseende, det var bara inte i linje med den typen av män som jag då föll för. På den tiden var jag väldigt inne på stora, muskulösa killar. Så för mig var det en otippad match utseendemässigt. Men det är bara en parentes i sammanhanget :).
 
Nä, jag har förstått det. Men det kanske är där du ska gräva? Längden och ditt utseende är ju svårt att göra nåt åt, men hur man beter sig och är kan man ju påverka.

Den här killen träffade jag genom jobbet och vi visste båda två första gången vi träffades att det skulle leda till sex, det gick som att skära spänningen i luften. Detta då för att vi alltså båda två tyckte att den andra var sexigt intelligent, rolig, klyftig, smart. Vi hade samma intressen, båda två politiskt intresserade, väldigt lika humor. Vi matchade helt enkelt.

Jag tror du ska jaga det istället för BMI-siffror. Titta på vilka typer av personer du klickar med, hur du pratar med folk, hur du beter dig. Typ så.

Det finns en sån tjej på jobbet där spänningen är olidlig bara jag går förbi henne. Jag har ingen aning om hon känner samma. Men hon bor tillsammans med en kille och jag har mött dom hand i hand på stan. Så där skulle jag inte våg göra nåt.... Hon är väldigt söt dock och får mkt uppmärksamhet på jobbet, fast hon verkar lite tillbakadragen som mig.
 
En av de män jag funnit absolut mest attraktiv alla kategorier hade jag dissat stenhårt om jag använt mina ”vanliga” utvalskriterier jag hade då. Det var på en dejtingsida och utifrån profilbilden var han inte min smak alls. Dessutom hade han en värdelös presentation och en ganska bristande språkhantering. Allt var sådant jag lätt dissar för på dejtingsidor. Till råga på allt skickade han ett mail och föreslog middag samma kväll. Jag tycker inte om det upplägget.

Men jag hade ondgjort mig lite över hur dåligt dejtingen gått och en kompis hade utmanat mig att sluta vara kräsen etc. att nästa förslag skulle jag säga ja till oavsett.

Så jag gjorde det. Sa ja till den middagen.

Och herrejävlar... blixten slog ner, milt sagt.

Lärdom: Det är helt jävla meningslöst bedöma människor utifrån nån slags kriterier man TROR är relevanta. De är inte det.

(Min nuvarande skulle också åkt på en rådiss med samma urvalskriterier...)
 
Det finns en sån tjej på jobbet där spänningen är olidlig bara jag går förbi henne. Jag har ingen aning om hon känner samma. Men hon bor tillsammans med en kille och jag har mött dom hand i hand på stan. Så där skulle jag inte våg göra nåt.... Hon är väldigt söt dock och får mkt uppmärksamhet på jobbet, fast hon verkar lite tillbakadragen som mig.
Ja, att försöka inleda en relation med en upptagen kollega låter ju som att dra på sig lite onödigt med bekymmer.

Men det är inte poängen med mina inlägg - poängen är att jag tror att du måste ställa om ditt fokus. Titta på hur du är, hur du beter, hur du pratar med folk, vad du utstrålar. Börja där.
 
Åh, en av de absolut attraktivaste männen jag någonsin träffat var en man som jag överhuvudtaget inte tyckte såg särskilt bra ut när vi först sågs. Han såg inte illa ut men det fanns liksom ingenting särskilt med hans utseende som jag reagerade på, helt vanlig kille bara. Lite spinkig, typ 175 lång. Förvisso rätt fina ögon men i övrigt nada speciellt.

Efter en timmes samtal var han den absolut sexigaste mannen jag någonsin sett! Jag minns att jag efteråt inte kunde fatta hur jag inte bara dog när jag först såg honom - för han var ju så stört jävla het. Det ledde till en av de absolut mest passionerade relationer jag någonsin haft :D. Han var så otroligt intelligent och rolig och clever bara och vi kunde liksom prata i timmar. Och hans kropp var så fin och perfekt helt plötsligt och hans ansikte så himla vackert.

Så så kan det också vara @Hero

Det har hänt mig med. Haha tänkte till och med första gången jag såg honom att "gud vilken tur att han inte är snygg så slipper jag bli nervös". Vi hamnade i samma grupp på en grej som skulle pågå många veckor framåt. Men sen alltså, fy fasen vad snygg han var. :D Lustigt hur snabbt det kan slå om.
 
Jag swipade ju inte ens höger på L själv :p
Han var noll intressant, inget som tilltalade mig med bilden och ingen press.

Men han skrev ett annorlunda meddelande innan jag han ta bort honom. Jag träffade honom för att fördriva tiden när jag ändå var där nere med jobbet. Istället för att bara ligga på hotellrummet och glo på tv så kunde jag lika gärna ta ett glas vin med honom.

Kollegan ville jag mörda första året på jobbet. Hade aldrig dragit höger på honom på Tinder pga hans osympatiska press.
Men så pratade jag med honom på riktigt, insåg att han är en fin och gullig kille bakom brötandet och att vi faktiskt har väldigt roligt tillsammans.
 
Det har hänt mig med. Haha tänkte till och med första gången jag såg honom att "gud vilken tur att han inte är snygg så slipper jag bli nervös". Vi hamnade i samma grupp på en grej som skulle pågå många veckor framåt. Men sen alltså, fy fasen vad snygg han var. :D Lustigt hur snabbt det kan slå om.

Såna där saker händer ju nästan aldrig. Att man blir ihopparad och måste samarbeta . Det är ju ett toppen sätt att verkligen lära känna en person. Du hade förmodligen aldrig gett honom en chans om du sett honom på stan, tinder eller krogen dock...
 
Såna där saker händer ju nästan aldrig. Att man blir ihopparad och måste samarbeta . Det är ju ett toppen sätt att verkligen lära känna en person. Du hade förmodligen aldrig gett honom en chans om du sett honom på stan, tinder eller krogen dock...

Det har hänt mig med (studietiden, en i min basgrupp. Såg inte bra ut, dryg och flamsig. Första två veckorna, sen hade han blivit snygg, intelligent och rolig)

Men det är klart det aldrig händer dig om du inte ger folk en andra chans bortom ditt reptilsnabba dömande
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Övr. Hund Jag har sälj annons ute på min hund sedan den 17 januari. Jag har fått tre svar. En som bor i samma stad som jag och som kör lastbil...
2 3 4
Svar
60
· Visningar
5 219
Senast: ako
·
Skola & Jobb Min arbetsgivare har anordnat någon form av kickoff fre-lör. Det är med lite föreläsningar och gemensam middag fre kväll. Och avslut vid...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
9 127
Senast: Cattis_E
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Jag har läst/håller på att läsa några böcker om att leva en mer minimalistisk livsstil: “Jag lämnar ekorrhjulet” - Åsa Axelsson...
Svar
9
· Visningar
2 339
Senast: Ava22
·
Hundhälsa Jag behöver råd.. Det blev ett långt inlägg, men jag hoppas någon orkar läsa det ändå. Har en schäferhane på fem år, som kort och gott...
2
Svar
20
· Visningar
6 749

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundlucka
  • Flämtningar
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Hämta eller sälja? Toyota Auris
Tillbaka
Upp