De personer som jag har stött på saknar ofta total självinsikt så att du tänkt i de banorna tyder på att du inte är en sådan person. En bra chef försöker ju också stötta en sådan person till att börja reflektera och ändra sitt beteende.Den här har fastnat lite hos mig. Tänk om jag är sån? Är det därför min referens gjorde som hen gjorde? Jag trodde att jag var omtyckt av mina kollegor åtminstone. Men jag kanske har fel? De hade mycket konflikter på den arbetsplatsen innan jag kom dit. Jag märkte mest av att en person vägrade prata med andra, men det var liksom inte nytt.
Jag har fastnat mentalt i en loop av extremt dåligt självförtroende där jag försöker lista ut vad jag gör för fel. Men jag vet liksom inte. Jag vet att jag är lite speciell, med min ADHD och hela den biten, givetvis. Jag är inte blind för det.
Men att det skulle göra mig komplett anställningsbar? Så pass att man vill varna andra arbetsgivare för mig?
Det har blivit en hel del sömnlösa nätter här. Mycket självrannsakan utan större resultat eftersom jag inte vet vad jag gör för fel. Bara att jag uppenbarligen gör fel.
Jag upplever inte att ADHD skulle innebära att någon är jobbig att ha som kollega. Tvärtom. Jag har däremot en kollega som driver mig till vansinne ibland och där har jag fått sätta ner foten. Tex skickar hon långa mejl då hela hennes tankeprocesser är med så nu har jag bett om att hon istället ska göra punkter så jag förstår vad hon behöver hjälp med. I ett arbetslag behöver man ju stötta varandra för att alla ska utvecklas.
Din förra chef låter ju verkligen inte som någon bra, det var ju bra att det kom fram så du vet att den personen inte är bra referens. Jag förstår om det känns hopplöst just nu men försök att kämpa på