Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Tackat ja och skrivit på till det ena nu. Känns väldigt spännande och kul. Och väldigt nervöst. Nu ska jag bara säga upp mig också. :nailbiting:

Skulle ni ta närmsta chef eller HR? Eller båda?
Hos oss ska närmaste chef skriva under innan det går till HR för att hanteras administrativt.

Vården? De brukar ju söka till hemtjänst och boende. Vet inte var du bor förvisso
Jag skulle kanske kunna få jobb där, jag är trots allt utbildad uska och har jobbat på både boende och i hemtjänst. Men det är något jag verkligen inte vill jobba mer inom, dessutom klarar min rygg inte av det. Men visst det är bättre än inget

20 dagar sedan min teamsintervju angående jobbet jag VERKLIGEN vill ha. Känns inte lovande 😞
Hur var känslan där och då? En tjänst jag var på intervju för i vintras någon gång dröjde 1-2 månader innan de ville ha intervju #2. Jag var helt övertygad om att det skulle bli nej. Sen bangade jag den ändå av olika anledningar. Körde på is i magen-tricket och fick en som var geografiskt bättre och ser bättre ut på CV.

Väntar på antagningsbesked för utbildningen jag sökt, jag vill ha svar nu!

Tänkt på hur svårt det är att byta bana efter några år, har jobbat med relevanta arbetsuppgifter för min utbildning. Men har en ganska bred utbildning, men nu när det är lågkonjunktur i branschen är det verkligen svårt att byta bana. Speciellt som jag inte har ett stort socialt nätverk till hjälp!

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka