Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Fem intervjuer på samma ställe alltsåEfter fem intervjuer fick jag jobbet jag ville ha![]()
Man måste inte ge nuvarande chef som referens även om de önskar det. Kanske finns någon samordnare eller liknande roll som du kan ge istället?Hepp! Chefen från intervjun förra veckan ringde och ville ha referenserTyvärr även nuvarande chef, vi har en bra relation men fan, obekvämt är det.
Man måste inte ge nuvarande chef som referens även om de önskar det. Kanske finns någon samordnare eller liknande roll som du kan ge istället?
Ja, jag tänkte att det kan framstå som osäkert att ha "fusklapp" med sig, men det kanske det inte gör. Nu när jag tänker på det visar man väl snarare att man är förberedd. Men jag har alltid så svårt att komma på frågor till intervjuer.Om du får hjärnsläpp så kan det väl vara bra att ha med sig lite nedskrivna frågor? Det hade jag gjort. De kan du plocka fram dem på slutet och gå igenom och se om du redan har fått svar på det du ville veta. Det tycker jag ger ett bra intryck också![]()
Nej, att ha med sig ett anteckningsblock med frågor och dylikt framstår väl inte det minsta som osäkert? Varför skulle det göra det? Det visar väl bara att man har tänkt i förväg och visat intresse?Ja, jag tänkte att det kan framstå som osäkert att ha "fusklapp" med sig, men det kanske det inte gör. Nu när jag tänker på det visar man väl snarare att man är förberedd. Men jag har alltid så svårt att komma på frågor till intervjuer.
Intervjun igår blev framflyttad av företaget, föreslog ny tid nästa vecka och de skulle kolla på det och återkomma. Har inte hört något än så jag hoppas jag får svar i helgen eller senast måndag :/
Jag vet inte, jag fick för mig det bara.Nej, att ha med sig ett anteckningsblock med frågor och dylikt framstår väl inte det minsta som osäkert? Varför skulle det göra det? Det visar väl bara att man har tänkt i förväg och visat intresse?
Har tänkt på detta med att söka jobb i hela landet landet. Hur fasiken ska arbetslös ha råd med att åka på intervjuer och sedan en flytt?Ah shit.
Jag missade att arbetsförmedlingen bara betalade ut ersättning om annonsen fanns på deras sida. 3500 kr i sjön som jag inte har råd med
Jaja, jag får besöka en stad jag aldrig har varit i iaf.
Man ser till att annonserna finns på arbetsförmedlingens hemsida så att man har rätt till ersättning.Har tänkt på detta med att söka jobb i hela landet landet. Hur fasiken ska arbetslös ha råd med att åka på intervjuer och sedan en flytt?
När jag sökte jobb på tex kommun fick jag reseersättning av de.Har tänkt på detta med att söka jobb i hela landet landet. Hur fasiken ska arbetslös ha råd med att åka på intervjuer och sedan en flytt?
Stort grattis!!!Jag fick jobbet!! Kommer slippa pendla, kommer slippa sinnessjuka kollegor (förhoppningsvis haha), kommer kunna gå till jobbet! Fick gå ner lite i lön men det var väntat och blev mindre än jag trodde.
Grattis!! Låter toppen!Jag fick jobbet!! Kommer slippa pendla, kommer slippa sinnessjuka kollegor (förhoppningsvis haha), kommer kunna gå till jobbet! Fick gå ner lite i lön men det var väntat och blev mindre än jag trodde.