Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Lyfter fram olika saker jag jobbat med och är bra på beroende på vilken tjänst jag söker.

Vissa saker, min engineer bakgrund är inte lika relevant att lyfta när jag söker ett mer praktiskt jobb som elmontör t.ex.
Då vill jag mer lyfta min elektrikerutbildning och bakgrubd som installatör.

Ska väl tillägga att jag söker många olika jobb.
Jag kommer inte vilja gå utan jobb så jag kan tänka mig att ha något under tiden om jag inte nu får precis de jag vill ha från början.
Då förstår jag. Jag har "bara" jobbat med en sak

Åh grattis va härligt..Vad är det för jobb?
Djurskyddshandläggare. Jag är helt chockad, det är en tillsvidareanställning, med provanställning först givetvis. Jag sökte mest för att fylla ut antalet ansökningar till arbetsförmedlingen. Men... Det måste gått rätt bra för mig :rofl:

Det blir nog kul! Tyvärr helt andra sidan landet jämfört med min man. Men det får vara så ett tag bara.

Fast man ska givetvis inte bli störd på sin semester med arbetsrelaterade frågor.
Jag skulle aldrig få för mig att kontakta en chef eller kollega på deras ledighet med en "vanlig" arbetsrelaterad fråga om de inte uttryckligen gett ok till det innan. Att vara referens är dock något annat tycker iaf jag. Jag är övertygad om att alla referenser jag har haft genom åren hade varit helt ok med att ställa upp som referens även om de har ledigt eller gått i pension om det varit tidsnöd. Ens referenser har man förhoppningsvis en god relation med...

Jag tänker att det beror på helt vad man har för relation till sin chef.
Jag hade absolut kunnat göra det till min nuvarande men absolut inte till min förra chef.
Jag tänker att om man måste leta reda på sin chefs personliga telefonnummer så har man inte en nära relation till sin chef.

Djurskyddshandläggare. Jag är helt chockad, det är en tillsvidareanställning, med provanställning först givetvis. Jag sökte mest för att fylla ut antalet ansökningar till arbetsförmedlingen. Men... Det måste gått rätt bra för mig :rofl:

Det blir nog kul! Tyvärr helt andra sidan landet jämfört med min man. Men det får vara så ett tag bara.
Grattis!
Vill du berätta åt vilket håll i landet?
Hälsningar nyfiken 🙈😊

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

• Autistic meltdown
  • SHL 26/27
  • Vad ska min son betala?

Barn

Hund

• Valp 2026
  • Valp, tips och råd