Stora jobbsökartråden

Bukefalos 30 år!

Jag hade ringt faktiskt. De får nog många ansökningar, men ringer man så sticker man ut lite. Jag har flera gånger fått jobb på just det sättet.
Nja, man kan se hur många som sökt tjänsterna 🙂 Brukar ligga på runt 20 stycken, så inte så många. Men ansökningstiden har inte gått ut på på dom som jag sökte nyligen.

Var på intervju för snart två veckor sedan, min sämsta intervju någonsin! Det finns inte en chans att jag får det jobbet 😅 Var verkligen urkass på att svara på frågorna.

Vill bara inflika att det kommer fler och fler krav på att personal inom äldreomsorgen måste vara utbildad. Från regeringen. Och det kommer nog bara öka. De flesta kommuner kräver intyg för skyddad yrkestitel. T ex måste man vara utbildad undersköterska för att kunna få uppdrag som kontaktombud/fast omsorgskontakt.

Vill bara inflika att det kommer fler och fler krav på att personal inom äldreomsorgen måste vara utbildad. Från regeringen. Och det kommer nog bara öka. De flesta kommuner kräver intyg för skyddad yrkestitel. T ex måste man vara utbildad undersköterska för att kunna få uppdrag som kontaktombud/fast omsorgskontakt.
Ja, jo men som jag skrev så är jag undersköterska :)
Och har intyg för skyddad yrkestitel.

Ja, jo men som jag skrev så är jag undersköterska :)
Och har intyg för skyddad yrkestitel.
Mitt inlägg var en inflikning i diskussionen allmänt kring äldreomsorg och utbildning. I dagsläget kan man fortfarande få jobb som timvik utan utbildning, men "alla" har som mål att även vikarier ska ha utbildning i framtiden. Det finns goda skäl till det.

Hade nästa intervju igår, det gick bra men den nästföljande är inte bokad förrän om 2 veckor pga semester. Fick höra från rekryteraren att jag fått amazing feedback från den personen jag pratade med igår. Och det känns bra för vi hade en trevlig konversation och verkade ha lika värderingar om saker och ting.
Hade 3:e intervjun i förra veckan och har inte hört något alls tillbaka. På de två andra fick jag återkoppling dagen efter. Den 3:e intervjun var annorlunda, det var mest intervjuaren som pratade hen ville ge mig en ärlig bild över hur de jobbade. Jag fick massor med information och förstår att det är en utmanande roll men jag fick inte mycket sagt och vi gick inte in på djupet med något. Och det i kombination med att jag inte fått någon återkoppling alls gör att jag såklart börjar bygga upp en massa oro. Jag vet att det är semestertider och att iaf hiring managern sa han skulle ha sen semester så antar inga beslut tas innan han är tillbaka. Men jag hade önskat att få den informationen isf.

Jag gillar mitt nuvarande jobb på många sätt, speciellt sett till den fritid jag får...

... men ändå har jag ångest inför arbetspass alldeles för ofta. Överanalyserar om jag verkligen klarar av att jobba just inatt. Har fysiska symtom och besvär som försvårar jobbet. Känner mig inte tillräckligt bra. Mycket pga organisationen. Och pga tidigare arbetsplats. Men också mitt fysiska mående. Ältar frågan om att sjukskriva mig fram till den gräns då det är för sent.

Jag vill inte ha det så här. Men jag vill heller inte gå tillbaka till dagtid och den totala bristen på återhämtning.

Och de jobb jag skulle vilja söka är jag inte kvalificerad för.

Allt känns hopplöst.

Det jobb som jag sökte i början av sommaren, var på två intervjuer och som det lät så enormt positivt ifrån har inte hört av sig. Först blev jag besviken och irriterad, men jag har landat i att jag - om jag fick välja - faktiskt har mer lust att jobba inom annat.

Så jag fick precis iväg en ny ansökan till ett jobb på 50% som skulle bli perfekt att kombinera med studier och är inom ett område jag gillar att jobba med och även går in i studieämnet lite. Så nu är det bara att hålla tummarna igen :)

Jag sökte ett nattjobb.. tänkte att de är lättare att lösa ”problemet” med hunden då.

Frågan är ju hur ofta en jobbar, hur långa pass o hurpass slitigt det är?

Jag sökte ett nattjobb.. tänkte att de är lättare att lösa ”problemet” med hunden då.

Frågan är ju hur ofta en jobbar, hur långa pass o hurpass slitigt det är?
Min erfarenhet är att det är långa pass och därmed ganska få pass man behöver arbeta för att komma upp i heltid.

Dygnspass är ju guld annars 👌🏻

Liknande trådar

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

• Valp, tips och råd
  • Valp 2026

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar