Stora shoppingtråden III

Jag skulle ju ta det lugnt med shoppandet var tanken men nu har vi lite hastigt och lustigt blivit med westernsadel igen. Försökte intala mig att jag inte skulle ha två sadlar, men ja, shit happens sas...

Bild på stövlarna. Ska testa att rida med dem imorgon 😄
20250528_125910.webp

En fördel (eller nackdel beroende på hur man ser det) med ny sadel av helt annan typ än ens vanliga är att man "måste" köpa en del nya saker för att kunna använda den. Försöker hålla kostnaderna nere och köpa begagnat så mycket som möjligt men har köpt en gjord, en stallkompis hade en jättefin Stålnackepadd jag fick för ett rimligt pris samt en seat saver. Villhöver ett matchande westernträns så småningom men det blir ett senare projekt.

Jag har äntligen shoppat ny pälsglans, det går åt en del till meter-man och trädstamstjock svans. Hade en från Rohde hemma som var fruktansvärd, allt blev sticky som om hästen tåt igenom spindelväv. Men nu har jag Cowboy magic hemma igen, det är nog min absoluta favorit utöver Effol.

1748543767099.webp

Jag har bra shopping i München... Hittade det här tränset från kieffer för 141 euro, med tyglar. Superfin läderkvalitet och väldigt snyggt! Köpte även en rid-regnjacka, lädersmörja till mina stövlar och ett par vinterhandskar från roekl på rea.

Jag har äntligen shoppat ny pälsglans, det går åt en del till meter-man och trädstamstjock svans. Hade en från Rohde hemma som var fruktansvärd, allt blev sticky som om hästen tåt igenom spindelväv. Men nu har jag Cowboy magic hemma igen, det är nog min absoluta favorit utöver Effol.
Tvättade svans på min med riktigt tjock svans igår. Hade slut på schampo och nödköpte barnängen glansschampo och balsam igår. Varför har jag inte använt balsam förut på hästarna?? Vilken skillnad det gjorde! Men du använder säkert redan nåt sånt! Jag är bara så glad över resultatet 😁

Tvättade svans på min med riktigt tjock svans igår. Hade slut på schampo och nödköpte barnängen glansschampo och balsam igår. Varför har jag inte använt balsam förut på hästarna?? Vilken skillnad det gjorde! Men du använder säkert redan nåt sånt! Jag är bara så glad över resultatet 😁
Någon gång har jag gjort det när man orkar hela proceduren 😁 Billigt och bra tips är att köpa tjärschampoo från Lidl när det är finska veckor. Billigt och bra, extra bonus att insekter inte gillar doften.

Använder också (billigt) balsam när jag tvättar och håller med om att det gör stor skillnad!

Någon gång har jag gjort det när man orkar hela proceduren 😁 Billigt och bra tips är att köpa tjärschampoo från Lidl när det är finska veckor. Billigt och bra, extra bonus att insekter inte gillar doften.
Vet inte varför jag skrev billigt och bra dubbelt upp 😅

Det har jag också börjat göra! Stor skillnad!
Jag är lite lat så jag kör en egen variant av allt-i-ett. Blandar schampo, balsam och babyolja i en hink med vatten som jag tvättar hästen med. Blir rent, glansigt och mjukt direkt😁👍

Det har jag också börjat göra! Stor skillnad!
Jag är lite lat så jag kör en egen variant av allt-i-ett. Blandar schampo, balsam och babyolja i en hink med vatten som jag tvättar hästen med. Blir rent, glansigt och mjukt direkt😁👍

Det måste jag testa! Tycker Barkas svans varit så torr och tråkig och eftersom hon verkligen inte gillar att bli tvättad är ju allt-i-ett perfekt. :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Vill nog egentligen mest skriva av mig, det känns tungt och jobbigt och vet inte hur jag ska tänka. Jag har haft egen häst...
Svar
16
· Visningar
2 598
Senast: Edla
·
Hästmänniskan Nu startar jag en egen tråd gällande denna diskussionen, men min utgångspunkt är i alla fall följande: Att hålla häst kostar mycket... 6 7 8
Svar
152
· Visningar
14 152
Senast: Fibusen
·
Gnägg Jag har haft min häst i två år nu. Han är världens snällaste och verkligen min bästa vän. Vi brukade hoppa förut och det gick väldigt...
Svar
4
· Visningar
2 187
Senast: Mia_R
·
Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
5 202
Senast: Jamtland
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka