Blev det elbil?Jag har shoppat ny bil idag, får väl ändå räknas som hästrelaterat när den ska bli dragbil
Hämtar den först om en vecka, ser fram emot![]()
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Blev det elbil?Jag har shoppat ny bil idag, får väl ändå räknas som hästrelaterat när den ska bli dragbil
Jag har lagat min bil för nästan 20.000 idagJag har shoppat ny bil idag, får väl ändå räknas som hästrelaterat när den ska bli dragbil
Ja det blev en begagnad Tesla model YBlev det elbil?
Blä, inte kul!Jag har lagat min bil för nästan 20.000 idag![]()
fick med en lapp på mer saker som behöver åtgärdas ganska snart också, 10.000 till
plus att jag behöver 4 nya sommardäck till den och 3 nya till transporten
Men det är väl inte så dyrt med däck va?
![]()
Jag försöker trösta mig med att den gått rättså problemfritt i 7 år.Blä, inte kul!
Jag avskyr bilkrångel, de ska bara funka!
Den eviga frågan - hur mycket får du dra med denJa det blev en begagnad Tesla model Y
Jag är tillfälligt billös nu, sålde min bil idag. Lånar sambons Tesla (model 3) en vecka, perfekt för att hinna lära mig hur allt funkar![]()
1600 kg!Den eviga frågan - hur mycket får du dra med den![]()
Ja för en häst är det ju fullt tillräckligt! Vi behöver kunna köra två, och då känns elbilsmarknaden fortfarande väldigt begränsad (och dyr!). Vi får idag dra 2000 kg med vår dieselpassat, vilket funkar. Men jag skulle vilja byta släpet till ett oblic för att få lite bättre plats med två hästar + utrustning, och då behöver vi komma upp på 2200-2300 sådär. Vi får se vad som händer om regeln att eldrivna fordon får väga 4500 kg, då kanske det kommer hästlastbilar som kan ta två hästar. Men de kommer troligen kosta en förmögenhet.1600 kg!
Funkar ju inte om man ska köra två hästar, men för mig räcker det![]()
Det finns ett gäng elbilar som får dra över 2 ton, men de är dels väldigt dyra och flera av dem ligger nog lite sämre till gällande räckvidd. Det är ju också en viktig parameter eftersom räckvidden alltid minskar när man hänger på släp.Ja för en häst är det ju fullt tillräckligt! Vi behöver kunna köra två, och då känns elbilsmarknaden fortfarande väldigt begränsad (och dyr!). Vi får idag dra 2000 kg med vår dieselpassat, vilket funkar. Men jag skulle vilja byta släpet till ett oblic för att få lite bättre plats med två hästar + utrustning, och då behöver vi komma upp på 2200-2300 sådär. Vi får se vad som händer om regeln att eldrivna fordon får väga 4500 kg, då kanske det kommer hästlastbilar som kan ta två hästar. Men de kommer troligen kosta en förmögenhet.
Hur tungt släp har du och hur långt kommer du med släp? Jag kör hybrid, känns som läskigt att dra med ren elbil när vi börjar åka längre resor på meeting.1600 kg!
Funkar ju inte om man ska köra två hästar, men för mig räcker det![]()
Jag är ganska nära 1600 med släp och häst, straxt under. Har ju inte provat än, men räckvidden är straxt under 50 mil. Man får ju räkna med att den sjunker rejält med släp dock. Snabbladdning finns lättillgängligt och många av teslas laddstationer är byggda så att man kan ha släpet kvar när man laddarHur tungt släp har du och hur långt kommer du med släp? Jag kör hybrid, känns som läskigt att dra med ren elbil när vi börjar åka längre resor på meeting.
Låter enkelt att syÄr det någon som har sett en typ groominggrimma med spänne vid nosen? Så man kan få på den under ett träns. Vi kommer behöva byta träns, eller minst bett, mellan dressyr och hoppning på fälttävlan och ponnyn är väldigt rädd om huvudet och har slitit sig vid liknande tillfällen så jag måste hitta en lösning där han alltid är säkrad. Det är för långt att hinna till transporten för att lasta och byta.
Leta på travshopar, det brukar kunna ha grimmor med nosspänne som går att knäppa uppÄr det någon som har sett en typ groominggrimma med spänne vid nosen? Så man kan få på den under ett träns. Vi kommer behöva byta träns, eller minst bett, mellan dressyr och hoppning på fälttävlan och ponnyn är väldigt rädd om huvudet och har slitit sig vid liknande tillfällen så jag måste hitta en lösning där han alltid är säkrad. Det är för långt att hinna till transporten för att lasta och byta.