Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Har scrollat runt på Vinted lite för mycket senaste veckan. Så nu väntar jag på leverans av ett bett, ett schabrak och ett par benskydd - men jag har ingen ridhäst hemma på över en månad till.
Men jag har också sålt grejer för mer än vad jag handlat för, så med tjejmatte har det varit gratisshopping :D
Det är så Vinted funkar. Om man säljer lite grejer ibland så är mycket annat gratis att handla 🤷🏼‍♀️😃😁

Jag tycker dom är jätte enkla. Första gången är det pilligt när man ska ställa in dom sas men sedan så lossar jag aldrig remmarna som går över ballarna eller framtill utan bara den runt kotbenet utan trär bara på dom. Så bland dom enklaste jag haft faktiskt.
Oh det lät ju bra!

Förra året var distriktarna här och vaccinerade två hästar mot influensa. Betalade då lika mycket som jag nu betalar för att två veterinärer var här och fixade munnen på valacken samt vaccination. Inkl resa från grannstad, sedering mm.
Två timmar var de här. Distriktarna var här 10 min och åkte 4 mil.
Galet.

Tråkig dag idag. Rambotäcket som kom hem är inte 100g, säljaren sa att det var tunt fodrat men det är 100% ofodrat. Aja det är som det är. Var billigt iallafall, det kommer till användning.
Hagkompisen har dragit av Mini luvan och dragit tills den gått sönder i fästena och lossnat från täcket. Sen fortsatt bita sönder den. Hade bytt till Novas luva, har 4st och roterar dem på tvätt hela tiden. Såklart min bästa, ljusa. 😓😣

Blir nästan provocerad här 🤣
Sålde en grej på Vinted och köparen valde Bring.
Lämnade in det sent på söndagen och paketet kom fram igår 😨
Wtf! Hur kan det gå så snabbt när jag skickar saker men ta så lång tid när andra ska skicka något hit 🤬

Inte shopping riktigt än, men någon som fått tillbaka på hemförsäkringen för en sadel som gått sönder i ett trauma? En äldre, begagnad som jag köpte för flera år sedan utan kvitto.

Blev helt plötsligt i panikbehov av sadel då bakvalvet gick av på min sadel i dag 🙈 Vet inte riktigt vad jag vill ha heller, hade den här sadeln på tre av hästarna så känns inte helt lätt att hitta en som passar flera hästar och mig!

Jag har bara tråkig shopping just nu. Först klådstillande schampo och mjukgörande salva till ponnyn och nu beställde jag hovprodukter till hästens strålröta. Jag vill shoppa roliga saker ju! :(

Beställde Naf Magic från FirstVet och jäklar de vsr snabba på att skicka! Kom på två dagar. Leveranserna från Apotea har blivit extremt långsamma... Men lite störigt för dagen efter jag beställde så hade Horseonline 20%🙄.

Köpt en vinterjacka från Cavallo på Vinted också för 90:-, jättefin och väldigt skön! Dragkedjan på min Uhip är död och Cavallon kändes dessutom både varmare och "dyrare" i materialet.

Skulle köpa hem nya loppfrön men herregud vad det blivit dyrt. Det kan väl inte vara någon skillnad på Garants psylliumfrö i matbutiken resp hästvarianterna om det inte ska ha smak?

Då svänger jag inom och hämtar! Lite intressant att hitta buke-trådar på ämnet från -07 då priset i bulk på hästbutiker var så mycket billigare...
Har köpt från mataffären i många år men helt plötsligt för 2 år sedan så försvann de från mina butikers sortiment....mycket lokalt för min syster kan köpa från sina 8 mil bort

Skulle köpa hem nya loppfrön men herregud vad det blivit dyrt. Det kan väl inte vara någon skillnad på Garants psylliumfrö i matbutiken resp hästvarianterna om det inte ska ha smak?
Vad kostar garants? När jag kollade vad det samma kilopris i butik som hästvarianten.
En stallkompis skulle slänga SJU KILO Loppfrö för det passerat bäst före. Jag bokstavligen kastade mig fram och bara ”jag tar det!!”

Jag har fyllt på lite tävlingsfix! Förutom pälsglansen som svärmor langat från Gekås köpte jag lite favoriter hos Hogsta. Vaxad tråd (jag vet att quickknot finns men näe, det är en ritual att sy), två nya grova synålar och Braid it Up i mousseform vilket blir intressant att testa.

Ska också sy ett midjebälte där jag kan ha flaskor, sax, tråd osv.

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka