Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Jag har fyllt på lite tävlingsfix! Förutom pälsglansen som svärmor langat från Gekås köpte jag lite favoriter hos Hogsta. Vaxad tråd (jag vet att quickknot finns men näe, det är en ritual att sy), två nya grova synålar och Braid it Up i mousseform vilket blir intressant att testa.

Ska också sy ett midjebälte där jag kan ha flaskor, sax, tråd osv.
Mina Quickknot blir inte alls lika bra som de sydda så de får vara kvar! Men spar massa tid såklart!

Ingen shopping för jag har fått två kassar täcken av en fd elevs mamma efter att de sålt hästen. Är helt i chock för det är så FINA saker! Ett Rambo Autumn Series med både regn och fodrad liner, ett Premier Equine 150gr med hals plus några fler jättefina täcken! Och det finaste av allt, ett Döbertpannband med pärlor och bling😍😍😍!!

Ingen shopping för jag har fått två kassar täcken av en fd elevs mamma efter att de sålt hästen. Är helt i chock för det är så FINA saker! Ett Rambo Autumn Series med både regn och fodrad liner, ett Premier Equine 150gr med hals plus några fler jättefina täcken! Och det finaste av allt, ett Döbertpannband med pärlor och bling😍😍😍!!
Vilken lyxig present😍

Varför kommer ingen till mig med en så fin present? 🤣

Hämtat ut mitt nya kuskförkläde som jag köpte helt nytt på Vinted. Ideal är märket och det är fleecefodrad bävernylon. Och brunt, så köpte matchande bruna handskar på Hööks och har en brun hjälm.
Imorgon ska jag köra igen och det ska bli 13 grader och regn, så förklädet kommer till användning. 😊

Screenshot_20260818_154738_Samsung Browser.webp

Min senaste shopping.
Två kroklister i obehandlat trä från Rusta.
Har betsat dem i samma färg som övrig inredning i sadelkammaren.
En till Ärtans huvor.
20260815_180610.webp

1000021272.webp

Jag råkade shoppa en ny repgrind. Jag var på skeppshandeln och de hade så fina rep. Jag frågade vad de tog för en splitsning. 75 kr styck tycker jag var ett väldigt bra pris, så jag köpte ett rep med en splitsad ögla i varje ände. Under 300 totalt. Lätt att hänga upp och blir 4 olika öppningsmöjligheter. Katterna gillade den också.

Beställde lite grejer på Börjes.
Vintertäcke med hals, två regntäcken, en hals till ena regntäcket, en krubba och stud muffins 3 pack.
Regntäcket är på väldigt bra rea så om det finns kvar i rätt storlek så beställer jag nog ett till så alla tre har varsitt. (Det är visst noga för sambon, så ingen känner sig utanför..)

Shoppat HorseHage! Direkt från tillverkaren här nere. Lätt värt 2.5 h av mitt liv nu sedan Svenska Foder precis bredvid mig stängde, köpte alltid små balar där sommartid. Vill verkligen inte betala för övervuxet sockergräs som fraktats massa mil när den lokala producenten hade ett gäng bra analyser. Skönt att ha en stabilare plan för reservfoder sommartid och för att förlänga säsongen lite 🤩

Kan har shoppat en ljusrosa Uhipväst på Vinted🙈. Och ett par reflexskydd... Är supernöjd med Cavallojackan jag köpte för 90:-. Den har fleece över axlelpartiet och det var otroligt skönt för min nacke! Gjorde oväntad skillnad nör jag var ute och skrittade. Brukar alltid bli stel/få ont men den extra värmen var toppen!

Jag har insett att mina hjälmar är köpta 2020 och 2021. Dvs borde köpa nya… Men det verkar inte finnas snygga bruna hjälmar längre? Jag hade BoT förut, vill gärna ha det igen men inte ruinera mig. :crazy:

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka