Stora shoppingtråden IIII

Bukefalos 30 år!

Jag var på Ridersports utförsäljning idag, de ska stänga sin fysiska butik så det var megarea på utvalda saker. Lilla Milla fick ett fodrat utetäcke med avtagbar hals för 250 kr, strl 75 som satt som en smäck.

3655.webp

Min total för dagen blev 350 kr, fick även med mig en rosa vattenhink, några höpåsar, hundgodis, gummiskrapa, hängare. Värt att utstå folksamlingen för 😁

Jag var på Ridersports utförsäljning idag, de ska stänga sin fysiska butik så det var megarea på utvalda saker. Lilla Milla fick ett fodrat utetäcke med avtagbar hals för 250 kr, strl 75 som satt som en smäck.

Visa bifogad fil 190155
Min total för dagen blev 350 kr, fick även med mig en rosa vattenhink, några höpåsar, hundgodis, gummiskrapa, hängare. Värt att utstå folksamlingen för 😁
Åååååå måste dit på måndag!!!!

Såg av en slump att HW äntligen har 100 g täcken i stl 90. Vill köpa till Storm! Sen hittade jag ett 200 g stalltäcke med liner, köper jag 300 g liner så borde hon klara sig i vinter. Men jag har ju lovat mig själv att inte handla nåt förrän jag verkligen behöver det och just nu har hon inget behov av tjockare täcken.

Dum regel jag bestämt. :(

Gått på min första Vintedmiss. Amarepannbanden var i stl ponny och inte cob som det stod i annonsen😭. Dom är SÅ fina men så passar dom inte😭😭😭.
Vad händer då? Jag antar att du får skicka tillbaka men vem får då stå för returkostnaden? Jag menar dom är ju uppenbart felmärkta.🤔

Vad händer då? Jag antar att du får skicka tillbaka men vem får då stå för returkostnaden? Jag menar dom är ju uppenbart felmärkta.🤔
Jag sålde en sadelgjord som jag mätt till 125. Köparen mätte den till 130 och vill lämna tillbaka. Då rapporterar hen problem. Jag får då valen att sänka priset, betala tillbaka pengarna men låta henne behålla varan, eller betala tillbaka vid retur. Jag valde retur. Då fick jag kryssa i om jag betalade frakten eller om jag kräver att köparen gör det. Jag tog fraktkostnaden. Köparen vill istället ha avdrag på priset och jag erbjuder 150 kr avdrag. Hen tycker det är för lite och väljer att skicka tillbaka. Så även om det blir lite extra jobb för mig tycker jag det funkar rätt smidigt för båda parter.

Vinteds regler säger tyvärr att köparen betalar returfrakt. Så är säljaren snäll och tar frakten så är allt väl men säljaren behöver inte ens när varan är felaktig betala returfrakten.

Nu så… ;) Var förbi hööks på lunchen för att köpa två nya hökuddar. Det slank med en reflexgrimma till Pål att ha på våra promenader när sommarens lädergrimma blir för liten (den är cob och funkar när han inte har vinterpäls) och sen var liksom proppen ur.

Så nu har jag beställt det där skrittäcket jag nämnde tidigare i tråden. Vattentätt med reflexer (och gult) så vi har noll ursäkt att inte promenera i vinter. Det blev även ett 100 g täcke från HW till Storm så hon inte blir avundsjuk. :laugh:

Ett vintedköp invigdes idag! PS of Sweden Monogram Jade. Inte det mest värdefulla av de gamla Unicornschabraken men helt klart var det eftertraktat! Nu inte alls längre 🤷🏼‍♀️ men ett av mina favoriter! Framförallt älskar jag passformen.
Det kom ett gammalt Rambo bug Buster med vamoos och allt på Vinted för 300kr idag. I stort sett helt! Köpte direkt 🤣

IMG_5184.webp

Jag har shoppat loss på ThinLine. 🫣 Har kikat på deras barbackapad hur länge som helst och nu slog jag till. I samma veva beställde jag deras Busy Buddy och är suuuuupernyfiken på om den kommer att fungera på min häst. Han är världens pilligaste och stoppar allt i munnen, speciellt dagar när han är hög i energi och inte kan stå still på stallgången. Förmodligen blir det en flopp, men jag kände att jag bara är tvungen att prova!

Hästnyheter

Bukefalos, Radannonser

Allmänt, Dagbok

Barn

Hund

Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka